captcha

Jūsų klausimas priimtas

Aviacinės meteorologijos centras lemia, ar įvyks jūsų skrydis

Aviacinės meteorologijos centras – nedidelis Lietuvos hidrometeorologinės tarnybos (LHMT) padalinys. Šis centras kartu su Kauno ir Palangos meteorologinėmis stotimis aptarnauja aviacijos paslaugų gavėjus. Tai turbūt nedaugeliui žinomas padalinys, bet be jo skrydžiai faktiškai negalėtų vykti. 
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Civilinės aviacijos meteorologinė stotis įkurta 1945 m. Pirmieji meteorologiniai stebėjimai Lietuvoje pradėti jau nuo 1970-ųjų.

„Mano stažas – 49 metai. Atėjau dirbti baigusi geografijos specialybę tuometinio Vilniaus valstybinio Vinco Kapsuko universiteto Gamtos fakultete. Gavau paskyrimą į Aviacinę meteorologijos stotį ir čia sinoptike dirbu iki šiol.

Ir faktinius orus teikdavome, ir prognozes, ir konsultacijas įgulai, instruktažus skrydžių vadovams – viskas vyko rusų kalba, nes visos ataskaitos eidavo Maskvai ir visi skrydžiai buvo vykdomi į Rytus. Turėjome vienintelį tarptautinį skrydį į Varšuvą, kuris buvo kartą per savaitę“, – prisimena LHMT Aviacinės meteorologijos centro vyr. sinoptikė Janė Ramutė Sudintienė.

Ji pasakoja, kad prieš keliasdešimt metų meteorologijos stotis teikdavo informaciją ir žemės ūkiui, nes tada skraidydavo daugybė lėktuvų, kurie barstydavo chemines medžiagas, trąšas. Be to, pasak specialistės, buvo periodas, kai centro teikiama informacija ir prognozės žemės ūkio darbams buvo skelbiamos per radiją.

Tų prognozių laukdavo ne tik aviatoriai, bet ir eiliniai žmonės.

„Nors Lietuva nedidelė, bet oro sąlygos joje skiriasi. Turime pajūrį, kuriame visada būna kitokios oro sąlygos, einant į rytus jos šiek tiek keičiasi. Todėl Lietuva buvo suskirstyta į tam tikrus sektorius“, – pasakoja Aviacinės meteorologijos centro vyr. sinoptikė.

Dabar Aviacinės meteorologijos centras informaciją teikia tik aviatoriams. Jeigu palygintume praėjusius laikus ir šiuos, sinoptikų darbas skiriami visapusiškai. Anksčiau stebėjimai vykdavo vizualiai, pavyzdžiui, matomumas buvo vertinamas kilometrais iki miško. Kilimo ir tupimo take buvo statomi šachmatine tvarka nudažyti skydai, kurie buvo išdėstyti kas 50 metrų. Žinant, kiek skydų matosi ir atstumą, buvo nurodomas matomumas kilimo ir tūpimo take.

Pagrindinis Aviacinės meteorologijos centro tikslas – nenutrūkstamai užtikrinti meteorologinių paslaugų teikimą aviacijai.

„Iš dalies užtikriname skrydžių saugą aprūpindami pilotus reikalinga informacija“, – sako LHMT Aviacinės meteorologijos centro viršininkas Laimonas Januška.

Sinoptiko darbas yra dinamiškas ir darbo krūvis priklauso nuo orų: reikia nuolat konsultuoti skrydžių vadovus, pilotus, atlikti prognozes.

Apie tai, kokia yra sinoptikų darbo diena ir kokią informaciją jie teikia aviatoriams, – laidos „Skrendam“ reportaže.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close