captcha

Jūsų klausimas priimtas

Žurnalistas P. Gritėnas: esame kaip „Matricos“ personažas – dėl malonumo atsisakome tikrovės

„Informacija šiais laikais yra vartojama. Mano spekuliatyvi tezė būtų, kad mes pradėjome vartoti ir pačią tikrovę. Tą suvokimą mes atsinešame galbūt iš socialinių tinklų ar iš kitų naujų prieigos prie tikrovės medijų“, – svarsto žurnalistas, filosofas Paulius Gritėnas kalbėdamas apie kritiškumo stoką analizuojant naujienas. Pasak žurnalisto, šiuolaikinė visuomenė pavojingai praranda santykį su tikrove, nes netenka analizavimo gebėjimų ir nebesuvokia, kas yra tikra.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Kalbėdamas apie pasaulio kompleksiškumą, žurnalistas tikina, kad visiems jame esantiems reiškiniams suvokti reikalinga analizė. Tačiau sugebėjimas analizuoti tekstus, informaciją, tikrovę niekaip nėra ugdomas, analizuoti nemokoma net mokyklose.

„Tai rodo ir skaitymo sugebėjimai – žmonės eina greitai nuo teksto pradžios iki galo, jie nebenori skaityti viso turinio, jiems nebereikalingas dėstymas, jiems reikalingas klimaksas, išrišimas. Tai persikelia ir į politiką, žmonės to paties reikalauja iš politikų. Politikas, kuris jiems dėsto savo programą punktas po punkto, yra nuobodus. Net politologai pradeda sakyti – žiūrėkite, koks jis necharizmatiškas“, – sako filosofas ir priduria, kad žmonėms reikia gero šūkio ir įvaizdžio bei paprastumo. Vis dėlto pašnekovas akcentuoja, kad tokia situacija pastebima ir kitose šalyse, ne tik Lietuvoje.

P. Gritėno teigimu, žmonės savanoriškai leidžiasi apgaunami: patys atsisako tikrovės ir pavojingai praranda santykį su ja.

„Kuo toliau, tuo labiau pradedu mėgti brolių Wachowskių „Matricą“, nes man atrodo, kad filmas pasako labai daug apie tai, kokį neteisingą principą mes pasirinkome. Ten yra scena, kurioje personažai sėdi prie stalo ir valgo kepsnį. Agentas Smitas sako – aš žinau, kad šis kepsnys yra netikras, bet jis yra velniškai skanus“, – pavyzdį pateikia žurnalistas.

Pasak jo, lygiai taip pat dauguma žmonių atsisako tikrovės, kritinio mąstymo ir priima viešųjų ryšių, reklamos, žiniasklaidos ir socialinių tinklų akcijas, kurios jiems suteikia malonumą ir simuliuoja realybę.

Visas pokalbis su žurnalistu P. Gritėnu – laidos „IQ presingas“ įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...