captcha

Jūsų klausimas priimtas

Psichologai rekomenduoja: 5 kovos su stresu būdai

Su stresu susiduriame vis dažniau. Jis ima kamuoti ne tik ištikus nelaimėms, pavyzdžiui, artimo žmogaus netekties atveju, praradus darbą ar išgyvenant skyrybas, bet ir kasdieniame gyvenime.
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Su stresu susiduriame vis dažniau. Jis ima kamuoti ne tik ištikus nelaimėms, pavyzdžiui, artimo žmogaus netekties atveju, praradus darbą ar išgyvenant skyrybas, bet ir kasdieniame gyvenime.

Kai ankstesnės kartos įtampą ir stresą galėdavo palikti darbe, naujųjų technologijų (išmaniųjų mobiliųjų, socialinės žiniasklaidos) dėka stresą sukeliantys faktoriai šiandien mus gali užklupti bet kur ir bet kada.

Amerikos psichologų asociacija savo puslapyje apa.org paskelbė 5 pagrindinius būdus, kaip nugalėti stresą:

1. Išreikškite dėkingumą.

Užuot visą dėmesį skyrę nerimą keliantiems dalykams, pagalvokite apie tai, už ką šiame gyvenime jaučiatės dėkingi. Kasdien pasidžiaugdami iš pirmo žvilgsnio laimės trupinėliais (skanios kavos puodelis, saulėta diena, malonus pokalbis), savo smegenis išmokysite ieškoti gerų dalykų. Taip jų pastebėsite vis daugiau ir daugiau. Įprotį turėtumėte įgyti per tris savaites.

2. Pagirkite kitus.

Pamėginkite kiekvieną dieną savo kolegai ar draugui pasakyti po komplimentą. Taip ne tik jį pradžiuginsite, iš jo sulauksite pozityvaus atsako, bet ir mokysite smegenis pastebėti gerus dalykus žmonėse, gyvenime ir pačiame savyje.

3. Nuraminkite širdį.

Neuromokslininkas Rickas Hansonas pataria atlikti šiuos tris žingsnius:

a. Įkvėpkite ir iškvėpkite per vienodą širdies dūžių skaičių (tarkime, per keturis širdies dūžius)

b. Tuo pat metu įsivaizduokite, kad kvėpuojate pro krūtinės sritį.

c. Galvokite apie malonią savo gyvenimo akimirką ir pamėginkite išlaikyti tą malonų pojūtį, kuri jį sukelia. Malonus jausmas plis kartu su kiekvienu įkvėpimu.

4. Būkite kantrūs.

Norime gerų ir greitų rezultatų, tačiau viskas ne taip paprasta. Žmonės – sudėtingi, jie turi savų norų ir poreikių. Kai ima trūkti kantrybės, giliai įkvėpkite ir pasakykite sau, jog egzistuoja dalykų, kurių nekontroliuojame, bet mūsų atsakas, reakcija – mūsų pasirinkimas.

5. Medituokite.

Meditacija padeda pajausti savo gyvenimo kontrolę. Meditacija padės sumažinti stresą ir nerimą, pagerins miego kokybę, veiks nuskausminamai, suteiks daugiau energijos bei entuziazmo.

Nepamirškite atlikti šių pratimų – ypač, kai artėja darbų baigimo terminai, vienas po kito plaukia el. laiškai ar ima kankinti „vidinis kritiko balsas“. Taip ne tik padidės jūsų produktyvumas, bet ir laimė.  

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...