captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kovoje dėl vartotojų teisių – 63 proc. sėkmės atvejų

Europos vartotojų centras (EVC) primena, kad tuo atveju, kai kitoje Europos Sąjungos valstybėje įsigijote nekokybišką prekę ar paslaugą, galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. EVC praneša, kad pernai net 63 proc. skundus pateikusių vartotojų sėkmingai išsprendė savo problemas.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Kaip teigiama EVC pranešime žiniasklaidai, skundus pateikusiems žmonėms buvo grąžintos neteisingai nuskaičiuotos lėšos, išmokėtos kompensacijos, panaikintos sąskaitos už neužsakytas prekes, pardavėjai/paslaugų teikėjai įvykdė prisiimtus įsipareigojimus. Vartotojams pavyko atgauti daugiau nei 64 tūkst. eurų (2,2 karto daugiau nei 2015 m). Tokiais skaičiais džiaugiasi Europos vartotojų centras Lietuvoje, pristatydamas 2016 m. veiklos ataskaitą.

Praėjusiais metais Lietuvos vartotojai daugiausiai skundų (46 proc.) pateikė dėl elektroninės prekybos nesklandumų (nepristatytos, nekokybiškos, neatitinkančios užsakymo prekės, užsakytos internetu), 30 proc. – dėl keleivių teisių pažeidimų (t. y. kelionės oru, keltu, autobusu. 92 proc. iš jų dėl oro keleivių teisių, t. y. dėl atšauktų, atidėtų skrydžių, dingusio, vėlavusio ar sugadinto bagažo) ir 21 proc. skundų dėl netinkamos kokybės prekės ar paslaugų.

Labiausiai mūsų tautiečius nuvylė Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Latvijoje ir Vengrijoje registruoti pardavėjai ar paslaugų teikėjai, tuo tarpu dėl Lietuvoje veikiančių pardavėjų/paslaugų teikėjų daugiausiai skundėsi Latvijos (45,5 proc.) ir Estijos (22,7 proc.) vartotojai.

EVC specialistai pastebi, kad Lietuvos vartotojai vis labiau domisi savo teisėmis, nori iš anksto žinoti kaip elgtis ir ko reikalauti įvairiose situacijose, todėl pastaraisiais metais pastebimai auga informacinių paklausimų skaičius.

2016 m. gauti 1026 paklausimai, per penkerius metus šis skaičius išaugo daugiau nei dvigubai. Žinios apie vartotojų teises domina studentus ir moksleivius, kurie mielai dalyvauja EVC organizuojamose paskaitose mokyklose, gimnazijose, aukštosiose mokyklose bei bibliotekose. 2016 m. vyko 22 seminarai apie vartotojų teises ES, kuriuose dalyvavo daugiau nei 700 dalyvių.

Centro specialistų nuomone, skleidžiant vartotojams svarbią informaciją ypač pasiteisino EVC komandos kelionė po Lietuvą su informacine palapine. 2016 m. pavyko aplankyti 13 renginių ir miesto švenčių įvairiuose mūsų šalies miestuose: Utenoje, Šiauliuose, Palangoje, Zarasuose, Marijampolėje ir kt., vartotojai galėjo savo mieste nemokamai pasikonsultuoti jiems svarbiais vartotojų teisių klausimais ir tuo noriai pasinaudojo.

EVC nuotr.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close