captcha

Jūsų klausimas priimtas

Išmaniųjų telefonų poveikis kaklui

Neurologai perspėja dėl naujo masiniu tampančio negalavimo – vadinamojo „žinučių kaklo“. Taip vadinamas netaisyklingas stuburo išlinkimas, kuris išsivysto nuo ilgalaikio galvos palenkimo ties išmaniuoju telefonu ar planšete.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Taisyklinga kaklo padėtis yra tokia, kuomet, žiūrint iš šono, išorinė klausomoji ausies landa sutampa su peties viduriu. Tada kaklas praktiškai patiria normalią apkrovą ir galva veikiama tiktai tiek, kiek ji sveria“, – pasakojo kineziterapeutas Vidmantas Zaveckas.

Australijos mokslininkai apskaičiavo, kad išmaniųjų įrenginių naudotojai į juos žiūri vidutiniškai keturias valandas per dieną – tai reiškia, kad per metus kaklinė stuburo dalis gauna 1400 valandų papildomos įtampos. Žmogaus galva sveria iki 5,5 kilogramo, tačiau ją palenkus, kaklo raumenims tenka įsitempti iki penkių kartų daugiau, o dėl fizinio sverto poveikio ir sunkio jėgos svoris, kurį tenka atlaikyti kaklo raumenims, smarkiai padidėja. Dėl to pervargsta kaklas ir sprandas, nebeišlaikoma taisyklinga padėtis, atsiranda anatominių pakitimų ir net gali išsivystyti chroniškas artritas.

„Kuo daugiau lenkiam kaklą, tuo didesnė apkrova tenka stuburui. Jei kaklą palenkiame 60 laipsnių, tuomet 20 kilogramų padidėja apkrova konkrečiai stuburo vietai arba visam stuburui“, – sakė V. Zaveckas.

Ilgą laiką būnant ištempus kaklą ir palenkus galvą, pakinta natūralus kaklo linkis, o skausmas juntamas, kai bandoma kaklą ištiesti taisyklingai – taip atsitinka, nes vietoj normalaus išlinkimo į priekį išsivysto išlinkimas atgal – stuburas gali pasislinkti iki 4ių centimetrų nuo savo įprastinės ašies.

„Šita problema yra kompleksinė – kenčia tiek raumenys, tiek pats stuburas ir, aišku, dėl to žmogus tampa mažiau darbingas, pavargsta ir tokiu būdu prastėja jo gyvenimo kokybė. Vidiniai raumenys būna pertempti, o kiti raumenys – atvirkščiai – atpalaiduoti, todėl tuos atpalaiduotus raumenis reikėtų suaktyvinti ir stiprinti, o pertemptus atpalaiduoti ir šiek tiek ištempti. Tokiu būdu mes subalansuotume visą kaklo raumenų sistemą ir sumažintume apkrovą ir įtampą kakle“, – teigė specialistas.  

Neurologai įsitikinę, kad „žinučių kaklo“ negalavimo lengviau išvengti, negu jį išgydyti. Žiūrėti į telefoną reikėtų taisyklingai – nuleidus ne kaklą, o tik akis arba galvą palenkus viršutine kaklo dalimi, žemyn nuleidžiant tik smakrą. Taip pat vertėtų aukščiau laikyti telefoną laikančią ranką.

„Viena išeitis yra mažiau žiūrėti į telefoną, bet tai lengva pasakyti, sunku padaryti, kita išeitis yra šiek tiek pakeisti įgūdį, kaip mes žiūrime į telefoną. O trečia išeitis yra daryti pratimus, kurie subalansuotų kaklą ir sumažintų kaklo raumenims tenkančią įtampą“, – teigė kineziterapeutas V. Zaveckas.
Skirtingų sienų spaudimas atsistojus kampe, remiantis visu dilbio plotu, o vieną iš kojų pastačius žingsniu toliau už kitą – tai vienas iš keleto paprastų stuburui padėsiančių pratimų, kuriuos galite atlikti namuose. V. Zaveckas perspėja, kad prieš imantis pratimų savarankiškai, atlikti juos taisyklingai turėtų pamokyti kineziterapeutas. O daryti pratimus verta net jei ignoruojate fizinius negalavimus – pasirodo, „žinučių kaklo“ keliami kraujotakos sutrikimai gali sutrikdyti net „laimės hormonų“ – endorfinų ir serotonino – išsiskyrimą galvos smegenyse, o tai gali sukelti nerimą, dirglumą ir liūdesį.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...