captcha

Jūsų klausimas priimtas

Artėja nukrautų stalų metas: kaip nesusigadinti sveikatos

Per šventes į sveikatos priežiūros įstaigas kreipiasi 2–3 kartus daugiau žmonių nei įprastai. Visų pirma tai įvyksta dėl to, kad padauginama alkoholio – tada padaugėja ir traumų, ir nelaimingų atsitikimų, ir apsinuodijimų. Taip pat svarbi priežastis – saiko nebuvimas valgant, sako šeimos gydytojas Valerijus Morozovas.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Persivalgymas netgi turi apibrėžimą – tai yra maisto kiekio, kuris nėra normalus kitam sveikam žmogui, suvartojimas per labai trumpą laiką. [...] Sotumas suteikia saugumo jausmą. Tau atrodo, kad yra gera, skanu, sotu, tu gerai gyveni ir t.t. Bet taip jautiesi tik labai trumpai – vėliau ateina savigrauža, kaltė ir negalavimai“, – aiškina gydytojas.

Kaip svarbiausius patarimus, kaip nepersivalgyti, V. Morozovas vardijo šiuos: riboti porcijų dydžius, nenaudoti skonio stipriklių, kurie yra pusfabrikačiuose, padažuose ir maišytuose prieskoniuose, naudoti mažas lėkštutes, daryti pertraukas tarp valgymų ir valgant nevartoti alkoholio.

Pasak šeimos gydytojo, alkoholis turi daug kalorijų, prislopina saiko jausmą, skatina alkio jausmą ir taip rizikuojate nejučiomis persivalgyti. 

Plačiau apie mitybą per šventes – pokalbyje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close