captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Lietuvos geležinkeliai“ paviešino dalį informacijos apie vidaus sandorius

„Lietuvos geležinkeliai“ praskleidė vidaus sandorius gaubiančią paslapties skraistę. Tiesa, tik šiek tiek. Svarbiausia dėlionės detalė – milžiniškus pinigus gaunantys subrangovai – vis dar lieka už kadro. O tuo pat metu traukiasi dviejų svarbių dukterinių įmonių vadovai, per vidaus sandorius žarstę milžiniškus pinigus.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

15min žiniomis, postus palieka dviejų dukterinių įmonių vadovai – didžiausias vidaus sandorių sutartis pernai sudariusios „Gelsaugos“ direktorius Algimantas Songaila bei su „Transmašholding“ dirbusio Vilniaus lokomotyvų remonto depo vadovas Valentas Stadalnykas.

V. Stadalnykas remonto depui vadovauja nuo 2003 m., t. y. nuo pat šios įmonės įsteigimo. Būtent per remonto depą „Lietuvos geležinkelių“ pinigai plaukia į Rusijos koncerną „Transmašholding“. A. Songaila „Gelsaugos“ vadovu tapo prieš porą metų. Jis pakeitė ankstesnį direktorių, iš kėdės išvirtusį dėl korupcijos skandalo. Pats A. Songaila taip pat nėra šventasis. Rolando Pakso epopėjos metais jis, tuometis Valstybės sienos apsaugos tarnybos generolas, iš pareigų buvo atleistas už pareigūno vardo pažeminimą.

„Lietuvos geležinkeliai“ abiejų vadovų pasitraukimo motyvų kol kas nekomentuoja. Penktadienį „Lietuvos geležinkeliai“ pasiskelbė viešinantys 2015–2016 m. vidaus sandorių duomenis. Tiesa, tik – sutartis su dukterinėmis bendrovėmis. „Lietuvos geležinkeliai“ pateikė sutarčių, sudarytų su „Geležinkelių tiesimo centru“, „Gelsauga“ ir kitomis dukterinėmis įmonėmis, vertes. Sumos įvairiausios. 178 paviešintų sandorių vertės – nuo kelių tūkstančių iki keliolikos milijonų eurų. Didžiausi 2015 m. sandoriai sudaryti su „Gelsauga“.

Apsaugos paslaugos „Lietuvos geležinkeliams“ atsiėjo 26,62 mln. eurų, patalpų ir teritorijos, šilumvežių, dyzelinių ir keleivinių traukinių bei kitos bėginės technikos valymo paslaugos ir želdinių, gėlynų priežiūros ir sodinimo paslaugų sutartis – daugiau nei 12 mln. eurų. Be gėlynų prižiūrėtojais ir valytojais tapusių „Gelsaugos“ apsaugininkų yra ir kitų įspūdingų sandorių. Štai projektavimo darbams sukurta įmonė „Geležinkelių projektavimas“ pastato rekonstrukcijos darbams gavo beveik pusketvirto milijono eurų.

Kaip 15min jau skelbė, nemaža dalis šių pinigų išsivaikščiojo be konkursų perkant medžiagas ir samdant subrangovus. Kartu paskelbtas ir preliminarių sutarčių sąrašas už bendrą 1,7 mln. eurų sumą. Čia įspūdingiausiai atrodo advokatų kontora „Cobalt“ – su ja sudarytos dvi preliminarios sutartys už bendrą 552,85 tūkst. eurų sumą.

Šiemet jau sudaryta daugiau nei 200 vidaus sandorių už įvairias vertes. Prognozuojama, kad šiemet bendra „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandorių suma viršys pernykštę (88,7 mln. eurų). 

Šių duomenų paskelbimas – toli nuo „Lietuvos geležinkelių“ žadamo skaidrumo. Visų pirma dėl to, kad dukterinių įmonių samdomi subrangovai ir medžiagų tiekėjai vis dar slepiami. „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Domas Jurevičius 15min teigė, kad ir juos ketinama paviešinti.

„Dukterinėms įmonėms pasakyta atsiųsti informaciją [apie subrangovus]. (...) Mes manome, kad subrangovus irgi paviešinsim“, – sakė D. Jurevičius. Pačioje skandalo pradžioje, paaiškėjus „Lietuvos geležinkelių“ santykiams su Rusijos koncernu „Transmašholding“ ir atskleidus, jog įmonės paramos lėšos keliavo į socialdemokratams artimas struktūras, pasitraukė dešimtmetį didžiausiai valstybės valdomai bendrovei vadovavęs Stasys Dailydka.

Laikinai įmonės vairą perėmė jo pavaduotojas Andrius Montrimas.

 
Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...