captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kokias klaidas darome maitindami savo vaikus?

„Turi suvalgyti visą maistą, kuris yra lėkštėje, kitaip neaugsi“, – vaikystėje šį teiginį girdėjome beveik visi. Tik maža dalis tėvų, kaldami vaikams į galvas šią tiesą, žino, kad iš tiesų jie savo mažiesiems daro meškos paslaugą, nes vaikai gimsta turėdami įgimtą alkio ir saikingumo jausmą, kurį tereikia lavinti.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Sveikatai palankaus maisto technologė Raminta Bogušienė siūlo 5 žingsnius, padėsiančius vaikams valgyti sveikatai palankų maistą:

1. Valgykite taip, kaip norite, kad valgytų jūsų vaikai. Suaugusiųjų mitybos įpročius perima atžalos, tad būkite joms sektinas pavyzdys. Neslėpkite daržovių šaldytuve, valgykite, pavyzdžiui, raugintus kopūstus vaikams matant. Jei pirmenybę teikiate bulvių traškučiams, o ne virtoms bulvėms, nesitikėkite, kad vaiką trauks sveikatos šaltiniai.

2. Dažnai siūlykite sveikatai palankų maistą ir anksčiau ar vėliau mažametis jo ne tik paragaus, bet ir suvalgys. Nejauskite baimės, kad atžala liks alkanas, jei nepasiūlysite pakaitalų (sausainių, saldainių, bandelių, trapučių ir t. t.). Jei vaikas nevalgo košės, bet mielai vietoje jos sukerta sumuštinį, pirmojo patiekalo visada ir atsisakys. Geriau šiek tiek alkanas vaikas nei sotus nuo žalingo valgio. Be to, atsiminkite, kad maistas nėra nusiraminimo priemonė, žaislas, papirkimo įrankis, atpildas ar auklėjimo būdas.

3. Prie naujo skonio vaiką pratinkite pamažu. Papildykite maistą sveikatai palankiais ingredientais – maltais sėmenimis ar saulėgrąžų sėklomis, uogomis ar daržovėmis, džiovintomis žemoje temperatūroje. Bent 20 proc. įprastų blynų, apkepų, virtinukų miltų keiskite viso grūdo miltais. Mažamečius taip pat pratinkite prie grūdinių kultūrų įvairovės, naudokite įvairesnius miltus (avižinius, grikių, kukurūzų, viso grūdo ir pan.). Atsipalaiduokite, net jei vaikai nedrįsta paragauti ko nors naujo. Tai normalus ir laikinas reiškinys, jei neduodami sveikatai nepalankūs maisto pakaitalai.

4. Būkite kantrūs ir žinokite, kad tik jūs sprendžiate, ką vaikas turi valgyti. Nesugadinkite jų įgimto alkio ir saiko jausmo brukdami menkaverčius gardumynus ir liepdami suvalgyti viską, kas yra lėkštėje.

5. „Suvalgyk, nes tai sveika“ pakeiskite į „Paragauk, tau patiks“. Jei būsite kantrūs, pasiūlysite pakankamai daug kartų sveikatai palankaus maisto, vaikas ne tik paragaus, bet suvalgys, o kai paaugs – patiks.

Plačiau apie vaikams skirtą maistą – laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close