captcha

Jūsų klausimas priimtas

Tarptautinis Lietuvos 15-mečių tyrimas: rezultatai vis grėsmingesni

15 metų moksleivių skaitymo, matematikos ir gamtos mokslų pasiekimai toliau prastėja ir yra žemesni už pasaulinį vidurkį. Tai paaiškėjo antradienį Švietimo ir mokslo ministerijoje pristačius tarptautinio tyrimo PISA rezultatus.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

PISA – tarptautinis 15-mečių tyrimas, kurį organizuoja Ekonominio ir socialinio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO). Jo metu tiriami septintokai ir aukštesnių klasių moksleiviai. Šio tyrimo metu tiriami moksleivių skaitymo, matematikos ir gamtos mokslų pasiekimai ir jiems įtaką darantys veiksniai. Nuo praėjusių metų privalomai pradėti tikrinti ir mokinių gebėjimai spręsti problemas bendradarbiaujant.

Kaip pastebėjo PISA valdybos narė dr. Rita Dukynaitė, šis tyrimas akcentuoja ne gebėjimą atkurti žinias, o sugebėjimą jomis pasinaudoti, pritaikyti kasdienėje veikloje.

Pagal gamtamokslio raštingumo rezultatus, Lietuva atsidūrė žemiau už vidurkį ir surinko 475 taškus. Visų šalių vidurkis šioje srityje – 493 taškai. Su tokiu pasiekimu Lietuva užima 36/38 poziciją iš 70 tirtų valstybių.

33 šalių rezultatai statistiškai reikšmingai aukštesni už Lietuvos rezultatus. 2015 m. net 19 šalių gamtamokslinio raštingumo rezultatai statistiškai reikšmingai nukrito, taip pat ir sėkmingiausiose pasaulio šalyse: Honkonge, P. Korėjoje, Suomijoje.

Pasak R. Dukynaitės, gamtamokslinio raštingumo rezultatai paskutinio ciklo metu nukrito vidutiniškai 20 taškų. Tačiau, sako ji, yra ir gera naujiena – sumažėjo skirtumai tarp vaikinų ir merginų. Tiesa, pastebi tyrėjai, rezultatų prastėjimas – visuotinė tendencija.

Bendras tirtų valstybių skaitymo gebėjimų vidurkis – 493 taškai. Lietuva, surinkusi 478 taškus, užima 39 poziciją ir atsiduria žemiau vidurkio. Panašūs rezultatai Izraelyje ir Vengrijoje.

33 šalių rezultatai statistiškai reikšmingai aukštesni už Lietuvos rezultatus. Tik 10 šalių 2015 m. skaitymo gebėjimų rezultatas statistiškai reikšmingai pakilo. R. Dukynaitės aiškinimu, skaitymo gebėjimų rezultatai suprastėjo tik 5 taškais. Be to, sako ji, šioje srityje stebimas stabilumas. Specialistė džiaugiasi, kad pagerėjo vaikinų skaitymo rezultatai.

Tirtų šalių matematinio raštingumo vidurkis – 490 taškų. Lietuvos vidurkis – 478 taškai, 36 pozicija. Pagal matematinio raštingumo rezultatus esame statistiškai žemiau už EBPO šalių vidurkį. 33 šalių rezultatai statistiškai reikšmingai aukštesni už Lietuvos rezultatus.

R. Dukynaitės aiškinimu, matematikoje Lietuvos rezultatai išlieka stabilūs. Ji taip pat pastebėjo, kad rezultatai krito ir lyderiaujančiose šalyse.

Blogiausia mažesnių miestų ir kaimo mokyklose

PISA tyrimo Lietuvoje koordinatorius Mindaugas Stundža pastebėjo, kad geriausi rezultatai Vilniuje – čia rezultatai viršija ir bendrą EBPO vidurkį. Arti ir kitų didžiųjų miestų rezultatai.

„Kuo mažesni miestai, kuo labiau artėjam prie kaimo, rezultatai prastėja“, – sakė M. Stundža, akcentavęs švietimo netolygumą skirtingose vietovėse. Geriausi rezultatai užfiksuoti gimnazijose. Pasak M. Stundžos, tyrimas atskleidė didelius netolygumus tarp mokyklų tipo.

Eksperto pastebėjimu, geriausi rezultatai lietuviškose mokyklose, tačiau pagal matematinius rezultatus pirmauja mokyklos rusų kalba. Prasčiausiai sekėsi mokykloms, kuriose mokoma lenkų kalba.

Tarp preliminarių rekomendacijų – siūlyti patrauklių ugdymo formų, didinti pasitenkinimo mokykla jausmą, tobulinti mokytojų rengimą, gerinti kompiuterizavimą ir prieigą prie interneto.

Lietuvoje PISA tyrime dalyvavo 231 mokykla. Mokiniai turėjo atsakyti į klausimus, atlikti interaktyvias užduotis, kurioms reikėjo atlikti ir eksperimentus. PISA tyrimo ciklas vyksta kas trejus metus.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close