captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nacionaliniame KET egzamine klydo visi

Iš beveik 3,3 tūkst. Nacionalinį kelių eismo taisyklių egzaminą laikiusių dalyvių šiemet nebuvo nei vieno, atsakiusio į visus klausimus teisingai. Geriausiai pasirodė 3 dalyviai, padarę vos po vieną klaidą, tačiau buvo ir tokių, kurie klydo spręsdami kiekvieną klausimą, skelbia Nacionalinio KET egzamino organizatorius „Lietuvos draudimas“.
Vytenio Radžiūno (LRT.lt) nuotr.
Vytenio Radžiūno (LRT.lt) nuotr.

Iš beveik 3,3 tūkst. Nacionalinį kelių eismo taisyklių egzaminą laikiusių dalyvių šiemet nebuvo nei vieno, atsakiusio į visus klausimus teisingai. Geriausiai pasirodė 3 dalyviai, padarę vos po vieną klaidą, tačiau buvo ir tokių, kurie klydo spręsdami kiekvieną klausimą, skelbia Nacionalinio KET egzamino organizatorius „Lietuvos draudimas“.

„Pirmą kartą per ketverių metų nacionalinio KET egzamino istoriją nei vienam dalyviui nepavyko išvengti klaidų. Spręsdami iš 20 klausimų sudarytą egzaminą dalyviai vidutiniškai klydo po 13 kartų. Tai rodo, kad mūsų pastangos šiuo projektu skatinti vairuotojus dažniau atsiversti kelių eismo taisykles yra prasmingos“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė Aurelija Kazlauskienė.

Egzamino dalyviams sunkiausi buvo klausimai apie draudžiamojo kelio ženklo „Motociklų eismas draudžiamas“ ribojimus, apie priekabos masę ir praktinė situacija sankryžoje, kurioje įrengtas šviesoforas su papildoma žalia rodykle. Į šiuo klausimus teisingai atsakė mažiau nei 10 proc. egzamino dalyvių.

Vienas iš nugalėtojų: klausimai nebuvo sunkūs, bet pakankamai sukti

Šiemet po vieną klaidą, spręsdami Nacionalinio kelių eismo taisyklių egzaminą, padarė trys dalyviai: Rima Stončaitytė, Roma Dubinkienė ir Arturas Gailius. Pastarasis dalyvis pernai buvo vienintelis, užduotis išsprendęs be klaidų.

DELFI kalbintas A. Gailius tvirtino, kad šiemet egzamino klausimai buvo pakankamai sukti.

„Klausimai nebuvo sunkūs tiems, kurie seka KET pakeitimus, juos reguliariai pasikartoja. Žvelgiant iš eilinio žmogaus pusės, šiemet užduotys buvo sudėliotos taip, kad perskaityti klausimą neužteko, reikėjo ir pasukti galvą. Tiems, kurie nuolat domisi KET, yra kiek kitaip. Kai kurie klausimai buvo sukti, tačiau kad jie buvo sunkūs, tikrai taip nesakyčiau“, – teigė vyras, kurio profesija yra vairuotojų mokymas.

Nuo 1984 m. vairuotojo stažą skaičiuojantis jurbarkietis šįkart egzamine suklydo spręsdamas sankryžų užduotį.

„Galiu sakyti, kad suklydau tyčia, tačiau vis tiek niekas nepatikės. Kažkuria prasme, man rungtyniauti su visais kitais nėra teisinga, nes domėjimasis KET yra mano darbas, aš tuo gyvenu kasdien. O eilinis žmogus KET perskaito tada, kai laiko teises, paskui knygutę numeta į kampą ir tiek. Todėl norėčiau kiekvienam eismo dalyviui palinkėti rasti per metus bent vieną progą atsiversti KET. Juk kasmet priimami tam tikri pakeitimai“, – teigė DELFI portale KET egzaminą sprendęs A. Gailius.

Jo nuomone, KET turėtų būti konservatyvus dokumentas, kurio pakeitimai turėtų būti ruošiami itin atidžiai ir konsultuojantis su plačiąja visuomene, o ne siaurame rate.

„Tobulų daiktų nėra, tokios ir mūsų KET. Jas reikia tobulinti, tačiau kaskart keičiant reikia galvoti, kaip nesugadinti. Jos neturėtų būti keičiamos kas du mėnesius, geriau rečiau jas atnaujinti, bet vienu kartu atlikti keletą pakeitimų“, – pasakojo vyras.

Nuo 1995 m. vairuotojus rengiantis A. Gailius pastebi, kad mūsų šalyje vairavimo kultūra gerėja, ypač jeigu prisimintume tai, kas keliuose dėdavosi prieš 10–15 metų.

Vairuotojai pažįsta naujus kelio ženklus

Egzamino organizatoriai buvo iš anksto įspėję, kad atidžiai tikrins vairuotojų žinias apie naujausius KET pakeitimus – taisyklės per pastaruosius metus buvo papildytos net 3 kartus. Kaip parodė egzamino rezultatai, naujovės dalyvių neišgąsdino – jie puikiai susitvarkė su klausimais apie naujus kelio ženklus, vaikų vežimo taisykles. „Mus maloniai nustebino, kad KET naujovės nesukėlė didesnių keblumų, klystančiųjų buvo mažuma“, – sakė A. Kazlauskienė

Geriausiai egzamino dalyviai sprendė klausimą, kuriame reikėjo atpažinti nuo pernai lapkričio įvestą kelio ženklą, žymintį vietą, kurioje įsikūrusios gamyklos ar kiti pramoniniai objektai. Į šį klausimą teisingai atsakė net 91 proc. egzamino dalyvių. Teisingai dalyviai identifikavo ir ženklą, žymintį vietą elektromobiliams stovėti ir įkrauti.

Klydo visi dalyviai

Po dvi klaidas padarė interneto naujienų portale DELFI egzaminą laikę Ričardas Ramoška, Donatas Augėnas ir Darius Čiočys.

Septyni dalyviai padarė po tris klaidas: Gediminas Kuliavas, Martynas Bujauskas, Dainius Muturas, Petras Aismintas, Mantas Jaruševičius, Povilas Slavinskas, Almantas Ižganaitis. Praėjusiais metais A. Ižganaitis Vilniuje pasirodė geriausiai ir suklydo tik 2 kartus.

Po keturias klaidas šių metų egzamine padarė Vida Leonavičienė, Vaida Trinkūnienė ir Vaida Dapkienė. Tarp šių metų Nacionalinio KET egzamino laimėtojų pateko ir burtų keliu išrinktas Domantas Varapnickas iš Šiaulių.

Visi 20 Nacionalinio kelių eismo taisyklių egzamine geriausiai pasirodę dalyviai bus apdovanoti ketvirtus metus egzaminą organizuojančio „Lietuvos draudimo“ įsteigtais prizais – vairuotojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu vieneriems metams. Nugalėtojų sąrašas skelbiamas interneto svetainėje www.ld.lt ir Nacionalinio KET egzamino profilyje „Facebook“ socialiniame tinkle.

Egzaminui užteko pusės skirto laiko

Egzamino dalyviai išspręsti 20 klausimų turėjo per pusvalandį, tačiau dalyviams atsakyti į klausimus vidutiniškai prireikė kiek daugiau nei 13 minučių. Ilgiausiai į klausimus atsakinėjęs dalyvis išnaudojo beveik visą laiką – sugaišo kiek daugiau nei 29 minutes. Tarp 10-ies laimėtojų, egzaminą laikiusių internetu, greičiausiai atsakymus atsiuntė V. Leonavičienė. Ji į 20 egzamino klausimų atsakė per 10 minučių 40 sekundžių.

Spręsti egzamino užduočių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose susirinko daugiau nei 150 savanorių. Aktyviausiai šiemet kelių eismo taisykles dalyviai pasitikrino internetu. Jų čia buvo apie 3150. Palyginus su praėjusiais metais, internetu laikančių egzaminą skaičius išaugo daugiau nei 50 procentų.

www.DELFI.lt
 
Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...