captcha

Jūsų klausimas priimtas

Taisyklės, padėsiančios keisti mitybos įpročius

Kompiuteris, triukšmas, nesusikaupimas – visa tai atsiliepia porcijų dydžiui valgymo metu, o paskui ir sveikatai, įspėja gydytojas Alvydas Unikauskas. Gydytojas siūlo kelias taisykles, kurios kardinaliai pakeis mitybos įpročius ir padės mažiau valgyti.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Valgykite tyliai ir susikaupę. Aplinkiniai garsai – televizija, radijas ir kt. – slopina sotumo jausmą ir jūs nepajaučiate, kada pasisotinate. Pasak gydytojo, valgymo metu turėtų būti taip tylu, kad žmogus valgydamas girdėtų kramtymo garsą. Tuo metu pašaliniai garsai ir vaizdai nukreipia dėmesį nuo valgymo proceso.

Valgykite prie tvarkingai paserviruoto stalo. Chaosas valgymo vietoje slopina savikontrolę. Viskas ant stalo turi būti tvarkingai patiekta, jokių nereikalingų dalykų.

Nebūtina suvalgyti viso lėkštėje esančio maisto. Gydytojo A. Unikausko teigimu, labai sunku atsikratyti vaikystės laikais įskiepto įpročio suvalgyti viską, kas įdėta į lėkštę. Tačiau jis nėra teisingas – jeigu jūs pajutote sotumo jausmą, valgymas turėtų baigtis, nepaisant to, kad lėkštėje liko maisto.

Nenaudokite didelių lėkščių, nes į dideles lėkštes yra įdedama daugiau maisto. Maža lėkštė – ideali savikontrolės priemonė.

Lėkštės ir maisto spalvos turi kontrastuoti. Jei lėkštės ir maisto spalvos panašios, jūs į lėkštę įdėsite daugiau maisto.

Valgykite priešinga ranka.

Jei valgysite žiūrėdami į veidrodį, suvalgysite mažiau.

Išsamiau apie gydytojo patarimus – laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close