captcha

Jūsų klausimas priimtas

G. Landsbergio konservatorių pergalės receptas

Nors apžvalgininkai šių metų rinkimų kampaniją vadina kaip niekad skurdžia, tačiau bent jau feisbuke linksmybių netrūko. Konservatoriai rinkėjus sugebėjo įtikinti modernumu ir atsinaujinimu, tuo metu socialdemokratai paskendo teisindamiesi.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

DELFI domėjosi, kaip su rinkėjais komunikavo daugiamandatėje apygardoje laimėjusi Tėvynės Sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) bei valdančioji Lietuvos socialdemokratų partija (LSDP).

Socialdemokratai į rinkimus ėjo su šūkiu „Girdim, matom, darom“. Per televiziją ir internete transliuotose reklamose paprasti Lietuvos žmonės kalbėjo norintys stabilumo, ramaus gyvenimo, pavargę nuo blaškymosi tai į kairę, tai į dešinę. Taip pat akcentuotos emigracijos bėdos.

Daug dėmesio sulaukė socdemų reklama, kurioje žmogus naktį sapnuoja grįžtančius konservatorius, o su jais – naktinę mokesčių reforma ir kitas bėdas. „Jei teisingai pasirinksi, nesugrįš“, – skelbė socialdemokratų reklama.

Netrukus paplito feisbuko personažo Roboto Meškos sukurta reklamos parodija, kuri tapo kur kas populiaresnė. Joje – garsios premjero Algirdo Butkevičiaus frazės „Šaudė tu šaudė“, „Negalima lyginti, bet jeigu mes palyginsime“, Loretos Graužinienės, Birutės Vėsaitės, Audronės Pitrėnienės perliukai. Balsas už kadro skelbė, kad „teisingai pasirinkus, jie nesugrįš“.

Rinkimų kampanijos metu, feisbuke žaibiškai plito ministrų gramatinės klaidos, memai, pajuokiantys auksinių šakučių ir kitus skandalus.

Tuo metu konservatoriai rinkėjams prisistatė šūkiu „Daugiau gerų darbų Lietuvai“, akcentavo naują planą Lietuvai, gerų darbo vietų kūrimą.

Partijos reklamai pasitelktas per 144 tūkst. sekėjų feisbuke turintis humoristas Mantas Katleris. Viename klipe jis panevėžietišku akcentu G. Landsbergį gyrė, kad šis „tuščiais nešaudo“ – turi net keturis vaikus. Rinkimų išvakarėse paskelbtas M. Katlerio raginimas balsuoti už G. Landsbergį peržiūrėtas 289 tūkst. kartų, 1765 kartus pasidalytas.

A.Sysas: priešingai nei dešinieji, mes nesityčiojame

„Esmė ta, kad mes patyčių nepripažįstame. Mūsų filmuke nebuvo patyčių, primintas buvęs faktas, tą konstatavo ir Konstitucinis Teismas. Kaip jūs sakote, dešinieji atsakė patyčiomis – į žmogų, į premjerą, į ministrus. Tuo mes skiriamės. Bet mūsų visuomenei turbūt labiau patinka patyčios, o po to mes sudarome darbo grupes, kovojame su patyčiomis mokykloje“, – komentuodamas iš jų reklaminio klipo gimusią parodiją, stebisi socialdemokratų rinkimų štabo vadovas Algirdas Sysas.

A. Sysas sako, kad LSDP dirbo su Lino Kontrimo vadovaujama viešųjų ryšių agentūra „PR Service / Edelman Affiliate“. Kaip skelbiama partijos tinklalapyje, 2015 m. partija iš bendrovės „Piar“ viešųjų ryšių paslaugų pirko už 55 tūkst. eurų.

Pasak A. Syso, ši agentūra siūlė idėjas, tačiau pati partija sprendė, kurioms pritarti.

„Mūsų šūkis buvo pagrįstas tuo, ką mes darome. Važiavom ir žiūrėjom, kas vyksta – taigi matom, girdim, nes komunikavome ir laukiam atsakymų, į savo programą įsirašėme tai, ką norėtume padaryti realiai, o ne iš padangių nuskabytais skaičiais. Man, kaip greičiausiai liksiančiam opozicijoje, bus labai lengva kiekvieną kartą klausti poną G. Landsbergį ir dešiniuosius, kaip jie pasieks 1450 eurų vidutinį darbo užmokestį. Nes augimas turi būti po 20 proc. kasmet. Jų pažadai jau šiandien ne visai vykdomi“, – aiškina A. Sysas.

Nors partijos pirmininkas Algirdas Butkevičius po pralaimėjimo kaltino žiniasklaidą, kuri esą „skleidė neigiamą informaciją“ ir pripažino, kad „politiniai skandalai užgožė visą pozityvą, kuris buvo pamirštas“, A. Sysas viešųjų ryšių specialistų nekaltina.

„Vien komunikacija nelemia. Jei yra skandalai, eina daugiau neigiamos informacijos nei teigiamos, tai ir geriausias pijaras negali nugalėti einančių neigiamų žinučių“, – sako rinkimų štabo vadovas.

Partijos rinkimų biudžetas sieks 714 tūkst. eurų, papildomai lėšų skirta atskiriems Seimo nariams.

Ragina neskubėti – bus dar įdomiau

 TS-LKD vykdančiojo rinkimų štabo vadovas Tadas Langaitis sako, kad laikas apie tai diskutuoti bus po rinkimų ir neatskleidžia su partija dirbančių komunikacijos specialistų. Jis patvirtino, kad partija samdė reklamos ir medijos planavimo agentūras, tačiau viešųjų ryšių agentūros paslaugomis esą nesinaudota.

DELFI žiniomis, G. Landsbergį konsultavo ir lyderystės mokė komunikacijos specialistas Rytis Juozapavičius. Šaltinių duomenimis, TS-LKD dirbo su Lauryno Filipavičiaus komunikacijos agentūra „Maniac“. L. Filipavičius nuo 2006 m. dirbo su teisėsaugos akiratin patekusia ir iš valdančiosios koalicijos pasitraukusia Darbo partija. 2012 m. Darbo partija laimėjo rinkimus daugiamandatėje.

Pats L. Filipavičius darbo su konservatoriais nepatvirtina, bet ir neneigia. „Rinkimai dar nesibaigė. Neskubėkit, bus dar įdomiau. Susilaikau nuo gandų komentavimo“, – teigė L. Filipavičius.

T. Langaitis sako, kad partijos rinkimų biudžetas siekia apie 1,1 mln. eurų. Tai – mažiau nei per praėjusius Seimo rinkimus, kuomet išleista 1,6 mln. eurų.

T. Langaitis sako, kad rinkimų kampanijos metu partija aktyviai veikė feisbuke. „G. Landsbergis, aš, Rasa Juknevičienė, Andrius Kubilius ir kiti, turintys populiarias asmenines paskyras feisbuke, patys rašo“, – teigia štabo vadovas.

Jis pastebėjo, kad Roboto Meškos sukurtas atsakomasis filmukas socdemų reklamai buvo penkiskart populiaresnis už pirmtaką. „Socialiniai tinklai jaunajai kartai akivaizdžiai svarbūs kaip bendravimo erdvė. Čia viskas vyksta ir praeina labai greitai, dažnam vyresnės kartos politikui tai galbūt sudėtingai įvaldoma, reikia greitos reakcijos, bet galiu pasidžiaugti, kad profesorius Vytautas Landsbergis yra viena lietuviško feisbuko žvaigždžių“, – kalbėjo T. Langaitis.

Pasak jo, TS-LKD neleido ir neplatino partijos laikraščių – nenorėjo užkimšti pašto dėžučių.

„Pas mus televizijos medija sudaro daugiau nei ketvirtadalį biudžeto – mažiau nei pas LVŽS ir LSDP. Mes didelę dalį savo energijos ir pastangų paskyrėme kampanijai bandydami įtraukti žmones. Per turiuidėja.lt kampaniją žmonės pateikė apie 1000 idėjų, kai kurios tapo įstatymų projektais Seime, kitos naudotos ruošiant rinkimų programą – Planą Lietuvai. Didelė dalis energijos ir pastangų nuėjo į programos paruošimą“, – aiškina pašnekovas.

T. Langaičio aiškinimu, taip pat daug dėmesio skirta komandos – naujos kartos Vyriausybės – sukūrimui, turui po Lietuvą. Po šalį keliavo ir partijos pirmininkas Gabrielius Landsbergis, ir jau pirmame ture Seimo narės mandatą užsitikrinusi Ingrida Šimonytė, aplankyta per 100 miestų ir miestelių.

„Taip pat masinis kandidatų ėjimas nuo durų iki durų, tai akivaizdžiai atsipirko, tai yra labai svarbu, mat žmonės nebeina į susitikimus su politikais, mes ėjome ir einame pas žmones, turime apygardų, kuriose kandidatų komandos visus rinkėjus aplankė. Žmonės tuo džiaugiasi“, – sakė T. Langaitis.

Specialistas: konservatoriams pavyko pakeisti veidą

„Socialdemokratams pakišo koją tai, kad jie buvo gana sėkmingai įvelti į skandalus, buvo priversti aiškintis ir teisintis dėl žmonėms suprantamų šakučių, cepelinų skandalų. Tai, matyt, buvo daryta ne be konkurentų pagalbos.

Antra, jie nepasistengė savęs pateikti kaip atsinaujinančios, pasikeitusios atsijauninančios partijos, jie praktiškai tuo pačiu sąstatu ėjo į naujus rinkimus“, – sako viešųjų ryšių agentūros „Idea prima“ direktorius, komunikacijos konsultantas Paulius Tamulionis.

Taigi žmonės, kuriems norėjosi naujovių, naujumo potencialo socialdemokratuose nematė.

„O konservatoriai, manau, labai sėkmingai apskaičiavo, kad didelė dalis juos vis dar tapatina su naktinėmis reformomis, pakeltais mokesčiais ir krizės skauduliais, todėl dėjo daug pastangų būti kitokiais konservatoriais – rinkėjams, ieškantiems kažko kito, kad jie nematytų senųjų blogųjų baisiųjų konservatorių, dariusių naktines reformas ir atėminėjusių pinigus iš žmonių“, – mano P. Tamulionis.

P. Tamulionio teigimu, konservatorių komunikacijoje daugiausia rodyti jauni žmonės, o buvęs partijos lyderis A. Kubilius buvo patrauktas. Taigi atsigręžę į konservatorius, žmonės pamatė ne naktinės mokesčių reformos baubą, o smagų, jaukų, besišypsantį kolektyvą, už kurį norėjosi balsuoti.

Tačiau, sako P. Tamulionis, viskas būtų buvę kitaip, jei ne Liberalų sąjūdžio skandalas.

Komunikacijos konsultantas pastebi, kad didelė konservatorių kampanijos dalis vykdyta feisbuke – memai, greitos reakcijos į šakučių skandalą, prietaisų pravardės, etiketės, rašybos klaidos. Visa tai buvo išnaudojama itin greitai.

„Tarp socialdemokratų nieko nesimatė, jie galbūt tikrai buvo per daug įsivėlę į teisinimąsi, nebuvo aktyvumo. (...) Kai valdančioji partija ir premjeras kalba apie Lietuvą, žada, kad iš čia žmonės neemigruos, kai emigracijos tempai auga būtent jiems valdant, tai, be abejo, nėra veiksminga. Nereikia žmonių laikyti kvailiais ir žadėti dalykų, kuriais jie netiki“, – sako P. Tamulionis.

Pašnekovo teigimu, socialdemokratai jaunimo balsų negavo – paėmė seną įprastą elektoratą, į kurį kreipėsi įprastomis, nuo seno patikrintomis priemonėmis. Šiame kontekste, mano jis, daug veiksmingiau atrodė Darbo partijos mėginimas sustabdyti imigrantus.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...