captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dietologė: kai kurias sultis reikia gerti šaukšteliais, o ne stiklinėmis

Visada pirmenybę teikite patiems vaisiams ar daržovėms, o ne jų sultims, pataria dietologė Jūratė Dobrovolskienė. Nes, pavyzdžiui, aktyviausi antioksidantai būna obuolių luobelėse. Dietologė taip pat įspėja, kad jokiu būdu negalima sulčių gerti kaip vandens ir negalima gerti tik vienos rūšies vaisių ar daržovių sulčių.
USDA nuotr.
USDA nuotr.

„Pavyzdžiui, beta karotenas, [esantis morkose], yra hepatotoksiškas. Jeigu į save pilsime labai daug morkų sulčių, tai ilgainiui, tarkime, per visą rudens sezoną, galima rimtai pakenkti kepenims“, – atkreipia dėmesį gydytoja.

Be to, geriant daug sulčių atsiranda alergijų grėsmė. „Pulmonologai ir konstatuoja vaikų alergijas, atsirandančias nuo sulčių, kurios geriamos vietoj vandens“, – sako J. Dobrovolskienė.

Taip pat sultis itin atsargiai, pasak dietologės, turėtų vartoti onkologinėmis ligomis sergantys žmonės: „Žinodami, kad morkų sultys turi antioksidanto, vitamino C, beta karoteno, pradeda jas gerti litrais. Ir tai yra labai nenaudinga, nes netgi gali pagreitinti onkologinio proceso eigą, provokuoti metastazių paankstinimą.“

Jos teigimu, labai atsargiai reikėtų elgtis ir su burokėlių bei želmenų sultimis. „Vartojant nedideliais kiekiais – tai tikrai geros sultys: sveikam žmogui reikėtų vartoti du kartus per savaitę arbatiniais šaukšteliais, galbūt šaukštais, bet ne stiklinėmis“, – tvirtina J. Dobrovolskienė.

Plačiau apie sulčių naudą ir žalą – laidos „Labas rytas, Lietuva“ ištraukoje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...