captcha

Jūsų klausimas priimtas

Po EK įspėjimo Lietuvos komisija atšaukė sankcijas rusiškoms televizijoms

Po Europos Komisijos (EK) signalų, kad Lietuvos taikomos sankcijos dviem rusiškoms televizijoms gali neatitikti Europos Sąjungos teisės, Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) apribojimus atšaukė.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

„Pakeitėme savo sprendimą, ir retransliuotojai yra laisvi pasirinkti, ar palikti mokamuose paketuose, ar perkelti į buvusius. Po mūsų sprendimo įpareigojimai yra atšauki, taikome procedūras, ir kol jos nebus baigtos, jokių apribojimų nėra“, – trečiadienį BNS sakė LRTK pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

LRTK pernai gruodį buvo nusprendusi dėl karo ir neapykantos kurstymo „RTR Planeta“ laidoje įpareigoti Lietuvos retransliuotojus perkelti šį kanalą į mokamų programų paketą vieniems metams. Analogiškas sprendimas dėl tokių pat pažeidimų šių metų gegužę priimtas dėl „NTV Mir Lithuania“.

Savo sprendimus LRTK atšaukė praėjusį trečiadienį, bet apie tai interneto tinklalapyje informavo tik šią savaitę. Anot E. Vaitekūno, tai padaryta po konsultacijų su EK.

„Sprendimas retransliuotojams perkelti televizijos programas, pažeidusias įstatymus, į mokamus paketus priimtas griežtai laikantis mūsų įstatymų. Bet vis dėlto konsultuodamiesi su Europos Komisija manome, kad ir šiais atvejais reikėtų remtis ES numatytomis procedūromis, kurios taikomos norint apskritai riboti visos televizijos programos transliacijas“, – paaiškino E. Vaitekūnas.

Jis taip pat žada, kad LRTK rudenį teiks pataisas Seimui, jog sankcijų taikymo procedūros transliuotojams būtų suvienodintos.

Kultūros, audiovizualinių reikalų ir autorių teisių atašė Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES Saulius Šimanauskas BNS informavo, kad šiuo metu EK yra pradėjusi neoficialų susirašinėjimą su Lietuva aiškindamasi pozicijas dėl taikomų sprendimų ir galiojančių įstatymų. Anot jo, Komisijos nuomone, kanalų iškėlimas į mokamą paketą yra sankcija, kuri veikia kanalą, tad turi būti derinama su pačiu transliuotoju ir EK.

„Sprendimas, Komisijos nuomone, kiek prasilenkia su audiovizualinės direktyvos įtvirtintomis nuostatoms, kad prieš imantis bet kokių veiksmų prieš transliuotojus juos apie tai reikėtų įspėti. Galimybė imtis tam tikrų priemonių pagal audiovizualinę direktyvą yra tik po dviejų kartų įspėjus ir trečią kartą padarius pažeidimą. Tad jų didžiausias rūpestis yra tai, kad pas mus yra įstatymas toks, koks yra, o Lietuvos radijo ir televizijos komisija elgiasi pagal įstatymą“, – sakė S. Šimanauskas.

Seimas prieš metus priėmė prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotas Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis numatyta, jog LRTK gali be papildomų procedūrų įpareigoti retransliuotojus perkelti į mokamus programų paketus. Tuo metu taikant griežtesnes sankcijas, pavyzdžiui, įpareigojant pakeisti kanalą kitu, laikinai stabdant programos transliaciją, palikta nuostata, jog reikia laikytis ES teisėje numatytų procedūrų.

„Komisijos nuomone, bet koks, net ir mažiausias veiksmas, ribojantis laisvą pasiekiamumą, gali patekti į audiovizualinę direktyvą ir dėl to reikia informuoti paslaugų tiekėją apie tas problemas ir pranešti apie ketinimus imtis priemonių, bet ne imtis jų iš karto“, – pabrėžė S. Šimanauskas.

Vis dėlto, jo nuomone, oficialios teisinės procedūros, pavyzdžiui, kreipimasis į ES Teisingumo Teismą, greičiausiai nebus pradėta, kadangi komisija LRTK sprendimu „tikriausiai bus patenkinta“.

„Komisija, suprasdama Lietuvos ir trečiųjų valstybių jautrumus, nenori klausimo kelti aštriu kampu sakydama, kad mes ką nors pažeidėme. Jie supranta, kad turinys tikrai nebuvo tas, kurį reikėjo transliuoti“, – BNS sakė S. Šimanauskas.

„NTV Mir Lithuania“ priklauso Didžiojoje Britanijoje registruotai įmonei „Baltic Media Alliance Ltd.“. Transliuotojas valdo rusų kalba rodomus „Ren Tv Baltic“, PBK ir „NTV Mir Lithuania“ kanalus. Dėl visų jų įvykdytų pažeidimų komisija yra taikiusi laikinus transliacijų apribojimus. LRTK pernai dėl karo ir neapykantos kurstymo taip pat buvo visiškai uždraudusi trims mėnesiams retransliuoti Švedijoje registruotą kanalą „RTR Planetos“ – tai buvo pirmoji tokia procedūra Europos Sąjungoje, kai buvo visiškai uždraustos ES registruoto kanalo retransliacijos. Ją papildomai apmokestinti žiūrovams šiemet buvo nuspręsta sulaukus naujų pažeidimų.

Koncernas kreipėsi į Lietuvos vyriausiąjį administracinis teismą (LVAT), prašydamas atšaukti LRTK gegužę pritaikytas sankcijas. Taip pat „Baltic Media Alliance Ltd.“ prašė laikinai sustabdyti komisijos sprendimą, tačiau teismas trečiadienį tokį prašymą atmetė.

„Pareiškėjas prašė sustabdyti skundžiamo sprendimo galiojimą. Grindė šį prašymą tuo, kad dėl skundžiamo sprendimo sumažėjo auditorija ir prarado pajamas. Mes atmetėme jų prašymą ir išdėstėme motyvus nutartyje, kad pagrindo taikyti tokią reikalavimo užtikrinimo priemonę nėra, kadangi pareiškėjo galbūt netektos pajamos galės būti kompensuotos įstatymo numatyta tvarka, jie galės prisiteisti žalą. Pareiškėjas nepateikė kokių nors duomenų, kad sprendimas sukeltų nemokumą“, – BNS sakė bylą nagrinėjantis LVAT teisėjas Marius Bajoras.

LRTK pernai dėl karo ir neapykantos kurstymo taip pat buvo visiškai uždraudusi trims mėnesiams retransliuoti Švedijoje registruotą kanalą „RTR Planetos“ – tai buvo pirmoji tokia procedūra Europos Sąjungoje, kai buvo visiškai uždraustos ES registruoto kanalo retransliacijos. Ją papildomai apmokestinti žiūrovams šiemet buvo nuspręsta sulaukus naujų pažeidimų.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...