captcha

Jūsų klausimas priimtas

EK vadovas ir A. Butkevičius – apie „Lietuvos geležinkelius“ ir Astravo AE

Europos Komisijos pirmininkas Jeanas Claude`as Junckeris teigiamai įvertino faktą, kad dėl „Lietuvos geležinkelių“, kuriems gresia daugiau nei 40 mln. eurų bauda dėl išardyto kelio į Rengę Latvijoje, pertvarkos vyksta dialogas tarp Lietuvos ir EK.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Su EK vadovu susitikęs premjeras Algirdas Butkevičius sako, jog J. C. Junckeris jo teiravosi apie „Lietuvos geležinkelių“ problemą. Anot ministro pirmininko, jis patikino, kad klausimas sprendžiamas.

„Pasakiau, kad yra Vyriausybės duotas pavedimas susisiekimo ministrui per mėnesį laiko susiderinti su Europos komisare Margrethe Vestager, kad būtų atsižvelgta į jos pateiktus pasiūlymus ir būtų galutinai aiškūs numatyti keliai, kuriuos Susisiekimo ministerija įgyvendins“, – BNS telefonu iš Briuselio sakė A. Butkevičius.

„Jis irgi kalbėjosi su komisare, jam perduota šita informacija ir teigiamai pasakė, kad dialogas vyks ir kad apibrėžtas laikotarpis tikriausiai leis pasiekti bendras pozicijas“, – pridūrė jis.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius šią savaitę BNS teigė, kad ministerijos atstovai kitą savaitę turėtų susitikti su už konkurenciją atsakingos komisarės atstovais, o savo galutinį apsisprendimą Lietuva turėtų pranešti iki birželio paskutinės savaitės. Anot jo, „Lietuvos geležinkelius“ reikėtų pertvarkyti pagal Vokietijos geležinkelių pavyzdį. A. Butkevičius teigė kol kas to komentuoti negalintis.

„Kol kas dar neturiu informacijos, tikiuosi, kad artimiausiu metu pateiks informaciją ir galėsiu vertinti“, – BNS sakė ministras pirmininkas.

EK Lietuvai neseniai pateikė ultimatumą, kad už 2008 metais išardytą geležinkelio ruožą Bugeniai-Rengė įmonė turėtų būti išskaidyta arba sumokėti iki 10 proc. apyvartos (43 mln. eurų) baudą bei atstatyti ruožą, o tai galėtų kainuoti dar 20 mln. eurų.

Lietuvos transporto atašė Briuselyje Gytis Mažeika BNS praėjusią savaitę aiškino, kad pagal Europos Sąjungos ketvirtąjį geležinkelių paketą, „Lietuvos geležinkelius“ tektų pertvarkyti, neskaidant į atskiras bendroves. Pasak jo, reikėtų pertvarkyti geležinkelių eismo valdymo ir rangos darbų priežiūros funkcijas bei atskirti pagrindinių veiklų finansinius srautus.

Taip pat A. Butkevičius nepraleido progos pareikšti savo nuomonės dėl Astravo AE. ES turi kalbėti vienu balsu dėl Baltarusijoje, šalia Lietuvos statomos nesaugios Astravo atominės elektrinės (AE), teigė premjeras.

 „Vis tiek reikalingas mūsų bendras požiūris ir tie reikalavimai, kurie keliami Lietuvos, jie turi būti keliami kaip visos Europos Sąjungos, nes kuo daugiau balsų, kuo daugiau vieningumo, viešoje erdvėje parodymo, kad tai svarbus, jautrus klausimas, parodant, kad turi būti laikomasi taisyklių“, – sakė A. Butkevičius.

„Aš manau, kad laikas parodys“, – sakė premjeras, paklaustas, ar tikisi, kad EK sugriežtins savo toną dėl Astravo AE.

A. Butkevičius tikino, kad EK pirmininkas supranta, jog Astravo AE nėra vien Lietuvos problema.

„Norime, kad šita problema būtų sprendžiama kartu Europos Sąjungos lygiu, kad būtų Europos Komisijos lygiu nuomonė viešai, kad būtų prisilaikoma visų aplinkosauginių reikalavimų ir branduolinės saugos taisyklių. Taip pat buvo paprašyta, kad kalbantis su komisarais, šis klausimas taip pat būtų aptartas, ir komisarai tai aiškiai pabrėžtų, kai dalyvauja susitikimuose, renginiuose. Tai jis sakė, kad visi komisarai žino ir pabrėžė, kad kas leidžiama teisės rėmuose, tą ir daro ir supranta, kad tai nėra vien Lietuvos problema“, – BNS sakė premjeras.

Lietuva yra aršiausia Baltarusijos, statančios atominę jėgainę apie 50 kilometrų nuo Vilniaus, kritikė. Lietuvos teigimu, Baltarusiją neužtikrina projekto, statomo vos 20 kilometrų nuo šalies sienos, saugumo. Minskas atmeta Lietuvos priekaištus, sakydamas, kad atominėje elektrinėje užtikrins aukščiausius saugumo standartus.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...