captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kelionė karštą dieną Vilniaus autobusu ar troleibusu malonumu net nekvepia

Pastaroji savaitė lepina itin karštais orais. Tačiau tie, kuriems tenka nuolat keliauti Vilniaus viešuoju transportu, dažniau keiksnoja karštį, nei juo džiaugiasi. Autobusuose ir troleibusuose karšta, trūksta oro, kadangi kondicionierius turi mažiau nei pusė jų, o praviri langai ar liukai situacijos irgi negelbėja.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

„Karšta kaip pirtyje“, – atsidūsta kolega, į darbą greituoju 4G autobusu pavažiavęs vos kelias stoteles. Ir ne vidurdienį, o vos 9 valandą ryto, kai rytinis pikas jau pasibaigęs ir autobusas tikrai nebuvo sausakimšas.

Ar Lietuva netapo Afrika?

Tokie skundai iš sostinės viešojo transporto keleivių lūpų pastarosiomis dienomis itin dažni – autobusuose ir troleibusuose nėra kondicionierių, atviros orlaidės ir liukai nelabai padeda, ypač piko valandomis, kai viešasis transportas būna pilnutėlis.

Prieš kelias dienas 22 maršruto autobusu anksti ryte (7.14 val.) važiavę studentai net iškėlė klausimą, ar tik Lietuva netapo Afrika: „Autobusai atvyksta su neveikiančiais kondicionieriais, o šį rytą važiavau 22 maršruto autobusu (7.14 val. iš Lazdynų), kuriame nėra nei liuko, nei kondicionieriaus, nei stoglangių, tai vadinasi šiltnamis ant ratų arba išvirkime savo sultyse.

O autobuso variklis salone, tai važiavimas tik pasmagėja, kada keleivinė transporto priemonė yra pilnutėlė. Grįžtant iš darbo apie 17 val. teko važiuoti 23 maršruto autobusu, aplenkėme greitosios automobilį su avarine signalizacija, kuris po 3 min mus aplenkė su garsiniais ir šviesos signalais. Pagalvojau: ir vėl kažkam bloga.“

Kondicionierius turi mažiau nei pusė autobusų

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ komunikacijos vadovė Rasa Norkienė neslepia: vos 42 proc. autobusų ir dar kiek mažiau troleibusų turi įrengtus kondicionierius. O sostinės gatvėmis rieda 307 autobusai ir 188 troleibusai.

„Tose transporto priemonėse, kuriose yra sumontuota oro kondicionavimo sistema, ji turi veikti, ir jeigu neveikia, siūlome kreiptis arba į SĮ „Susisiekimo paslaugos“, arba į bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“. Visuomet stengiamės, kad vasaros metu į gatves išvažiuotų kuo daugiau transporto priemonių su vėdinimo sistemomis“, – tikino R. Norkienė.

Kitų autobusų ir troleibusų keleivius turėtų gelbėti orlaidės ir liukai.

„Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ autobusų parkas eksploatuoja skirtingų gamintojų ir daugelio modelių autobusus. Beveik visi „Vilniaus viešojo transporto“ autobusai ir troleibusai, nepriklausomai, ar yra kondicionierius, ar ne, turi liukus ir orlaides.

Ilgieji autobusai neturi kondicionierių, tačiau juose yra 4 dideli atsistumiantys liukai lubose, kuriuos gali valdyti patys keleiviai, naujesnėse transporto priemonėse jie valdomi vairuotojo. Visi autobusai ir troleibusai yra nuolat tikrinami ir į gatves išvažiuoja tik techniškai tvarkingi“, – teigė bendrovės komunikacijos vadovė.

22 maršruto autobusas, kuriuos teko pasivažinėti studentams, išties neturi kondicionieriaus, bet, anot R.Norkienės, jame įrengtos 4 orlaidės ir vienas stoglangis.

Situacija kiek pagerės, kai „Vilniaus viešasis transportas“ per artimiausius trejus metus įsigys, kaip žadama, 150 naujų autobusų su kondicionieriais. Vilniaus savivaldybė jau paskelbė ir atvirą tarptautinį konkursą privačiam vežėjui parinkti. Pastarasis taip pat keleivius vežti privalės naujais autobusais, jų reikalaujama turėti 100: 43 didelių triašių ir 52 vidutinės talpos, iki 60 vietų.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close