captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lėšų trūkumą naujo Panemunės tilto statyboms kol kas priversti dengti patys rangovai

Senasis Kauno Panemunės tiltas nugriautas, tačiau vis dar neaiškus naujojo statybų finansavimas. Žadėtų pinigų statyboms nesulaukiantys rangovai tiltą tvarko savo lėšomis, tačiau sako, kad investicijos – ribotos. Jei savivaldybė toliau vangiai ieškos pinigų, darbai gali būti laikinai sustabdyti.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Senasis Kauno Panemunės tiltas nugriautas, tačiau vis dar neaiškus naujojo statybų finansavimas. Žadėtų pinigų statyboms nesulaukiantys rangovai tiltą tvarko savo lėšomis, tačiau sako, kad investicijos – ribotos. Jei savivaldybė toliau vangiai ieškos pinigų, darbai gali būti laikinai sustabdyti.

Kitų metų rudenį naujuoju Panemunės tiltu keliauti svajoję kauniečiai turės luktelėti. Tilto rekonstrukcijai trūksta lėšų. Skaičiuojama, kad visiems darbams reikia daugiau nei 100 mln. litų. Kasmet planuota skirti po 35 mln., tačiau pernai surasta vos 5 mln. Šiemet žadama skirti dar mažiau – 700 tūkst. Trečdalį visos sumos žadėjo skirti Kauno savivaldybė, likusią dalį – ankstesnė Susisiekimo ministerijos vadovybė.   

„Kur pinigai? Pinigai niekur – dėl jų sprendžiama. Kai buvo pasirašomos sutartys, buvo numatyta, kad tilto statybos vertė – apie 100 mln. litų. Žinoma, norai visada didesni nei galimybės. Vyriausybės keitėsi: pirmiausia biudžetas buvo formuojamas vienoks, nauja Vyriausybė nespėjo to peržiūrėti ir todėl dabar turime pereinamąjį laikotarpį“, – kalbėjo Kauno vicemeras Vasilijus Popovas.

Kol miesto vadovai ieško pinigų, tiltą rekonstruojanti bendrovė jį tvarko už savo pinigus. Stabdyti darbų rangovai sako negalintys, nes pavasario potvyniai sugriautų pastolius ir techninį tiltelį. Rangovai tilto statyboms skaičiuoja išleidę ne vieną milijoną litų.

„Omeny turime tikrai ne 5 ir 10 mln. litų: užsakytos ir gaminamos visos konstrukcijos, mokami avansai už medžiagas, kainuoja ir projektavimo darbai“, – vardijo „Kauno tiltų“ ekonomikos direktoriaus pavaduotojas Pranas Benetis.

Lėtėjančia tilto rekonstrukcija nepatenkinti kauniečiai sako, kad nereikėjo skubėti išmontuoti senojo tilto. Esą bent pėstieji būtų galėję vaikščioti. Tuo metu ekspertai kategoriški – avarinės būklės statinį reikėjo išardyti.

„Ačiū Dievui, kad savivaldybė turėjo drąsos sustabdyti judėjimą juo ir išardyti. Kokiu būdu jį išardė – tai specialistų reikalas. Penkių komisijų nutarimai skelbė, kad tiltas bet kuriuo metu gali sugriūti. Baikime spekuliuoti, esą jį buvo galima palikti pėstiesiems“, aiškino inžinierius Henrikas Kebeikis.

Kelininkai veteranai paskaičiavo, kad Panemunės tiltu per valandą pravažiuodavo per 1 tūkst. automobilių. Skaičiuojama, kad viešasis transportas kasmet patirs daugiau nei 3 mln. litų nuostolių. Prognozuojama, kad rekonstrukcija užtruks dar mažiausiai ketverius metus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...