captcha

Jūsų klausimas priimtas

Druskininkų skandalai nesibaigia: R. Malinauskas planuoja naują žingsnį

Propagandinį savaitraštį „Mano Druskininkai“ leidusi ir po nustatytų pažeidimų jo atsikračiusi Druskininkų savivaldybė kurpia planus, kaip toliau šviesti žmones apie gerus darbus. Naujas planas – trejų metų sutartis su vietiniu laikraščiu, kuris spausdins savivaldybės parengtą informaciją.
M. Ažušilio (DELFI) nuotr.
M. Ažušilio (DELFI) nuotr.

Druskininkų savivaldybė planuoja skelbti viešųjų pirkimų konkursą „informacijos sklaidos vietinėje spaudoje paslaugoms“. Pirkimo projekte nurodyta, kad vietos laikraštis trejus metus turės spausdinti atsakingo savivaldybės darbuotojo pateiktą informaciją – straipsnius, skelbimus, oficialią informaciją.

Numatoma, kad minėta informacija turės būti talpinama ir laikraščio interneto svetainėje bei feisbuko paskyroje. Planuojama, kad turės būti parengtas ir išleistas specialus priedas, kuriame galės būti talpinama tik savivaldybės pateikta informacija. Numatoma, kad savivaldybė „pagal poreikį“ ir užsisakys norimą straipsnį, kuris turės būti suderintas su užsakovu. Tokia pat tvarka galioja ir užsakomiems vaizdo reportažams.

Dokumente nurodomos ir konkrečios planuojamos užsakyti medžiagos apimtys.

Mato naudą R. Malinauskui

Dėl minėto dokumento sukilo tarybos opozicija, pasipiktinusi, kad tarybos nariai apie šį viešąjį pirkimą nebuvo informuoti. Jų įsitikinimu, dėl terminų nesilaikymo potencialūs konkurso dalyviai teturėjo dieną prašyti informacijos ir patikslinimų, tad šis pirkimas turi būti atšauktas vien dėl „procedūrinių trūkumų“.

„Daugiau negu akivaizdu, kad tokiam pirkimui gali pasiruošti toks tiekėjas, kuris iš anksto žino visą dokumentaciją, tai yra, dar iki jos paskelbimo. Tarybos narių nuomone, toks pirkimas, apie kurį paskelbiama prieš 7 dienas iki pasiūlymų pateikimo, yra akivaizdžiai neskaidrus, neproporcingas ir, „labai tikėtina, organizuojamas iš korupcinio pobūdžio paskatų“.

Tarybos nariai projekte taip pat išskaitė, kad savivaldybė perka „politinės propagandos“ paslaugas, kurios reikalingos „savivaldybės ir mero interesų skleidimui“.

„Vien preliminariai vertinant tokio masto paslaugas matome, kad jos kainuos ne mažiau kaip 400 tūkst. eurų, tai yra mokesčių mokėtojų, visų druskininkiečių ir vietos verslininkų sumokamų pinigų, kurie akivaizdžiai bus naudojami savanaudiškiems tikslams“, – rašoma šešių tarybos narių pasirašytame kreipimesi į savivaldybės merą Ričardą Malinauską, administracijos direktorę Vilmą Jurgelevičienę, Viešųjų pirkimų tarnybą, Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą, Vyriausybės atstovą Alytaus apskrityje.

„Kaip išlaikyti nemokamą propagandinį Druskininkų valdžios leidinį pagal principą „vsio zakonno“? Labai paprastai. Tereikia propagandistų, ne žurnalistų, kurie kurtų užsakomuosius straipsnius ir video reportažus (tokie jau paruošti, išbandyti, tereikia pasirūpinti jų išmaitinimu).

Atlikus viešųjų pirkimų procedūras, bus galima toliau formuoti teigiamą nuomonę apie Druskininkų valdžią, menkinti opoziciją. Visa tai – už mokesčių mokėtųjų pinigus! Taigi kitų rinkimų teigiami rezultatai dabartinei Druskininkų valdžiai su R. Malinausku priešakyje – garantuoti.

Lėšų tam bus skiriama daug, net labai daug. Nekyla abejonių, kas laimės šį savivaldybės užsakymą, jei toks viešųjų pirkimų konkursas ir biudžeto lėšų švaistymas politiniams tikslams siekti nebus sustabdytas“, – DELFI sakė Druskininkų savivaldybės tarybos narys konservatorius Vilius Semeška.

Savivaldybė: norime informuoti apie veiklą

Druskininkų savivaldybė ginasi, kad čia nėra jokios „politinės propagandos“, o tik noras informuoti apie savivaldybės veiklą.

„Konkurso tikslas – visuomenės informavimas apie Druskininkų savivaldybės veiklą, vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymu, Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų bei Visuomenės informavimo įstatymais“, – DELFI pateiktame atsakyme teigia Druskininkų savivaldybės Dokumentų ir informacijos skyriaus vedėja Dovilė Ciūnienė.

Kaip rašoma atsakyme, kol kas paskelbtas tik Techninės specifikacijos projektas, taigi Viešųjų pirkimų įstatymo prasme pirkimas dar nėra pradėtas. „Atsižvelgiant į pirkimo procedūrinę eigą, jokių procedūrinių trūkumų ar juo labiau pažeidimų padaryta nebuvo, nes techninės specifikacijos projektas paskelbtas nustatyta tvarka ir terminais“, – tarybos narių priekaištus atmeta D. Ciūnienė, ketinanti atsakyti į gautą kreipimąsi.

R. Juozapavičius: savicenzūra, žodžio laisvės ribojimas, cinizmas

„Mano įspūdis toks: Lietuvos žiniasklaida, ypač provincijoje, tokį raštą gali štai kaip interpretuoti. Savivaldybė nori kokios nors informacijos sklaidos. Net jeigu ta informacija bus apie tai, kurį kiemą valys pirmą, kurį – paskutinį, žiniasklaida gali užsiimti savicenzūra. Išgirdusi apie tokius pinigus ji pradeda galvoti – gal nerašysiu kritiško straipsnio apie merą, nes nelaimėsiu to konkurso“, – savivaldybės planus interpretuoja buvęs Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (VTEK) narys, verslo konsultantas Rytis Juozapavičius.

Jo nuomone, aktas, kada valdžia perka žiniasklaidą, gali paskatinti savicenzūrą ir apriboti žodžio laisvę.

Kita R. Juozapavičiaus interpretacija – cinizmas, kada perkami užsakomieji straipsniai, reiškiantys akivaizdų žiniasklaidos papirkinėjimą ir piktnaudžiavimą viešaisiais resursais. „Už mokesčių mokėtojų pinigus nupirkti palankūs straipsniai, mano supratimu, būtų korumpuoti, kai dirbau VTEK, nesėkmingi bandėme ginti viešąjį interesą bylose prieš Kazimierą Prunskienę ir Artūrą Paulauską. Gynėme idėją, kad už mokesčių mokėtojų pinigus tu negali reikalauti iš spaudos palankaus straipsnio apie save“, – sako R. Juozapavičius.

Pasak R. Juozapavičiaus, sumokėdamas žurnalistui už tai, kad jis užduotų suderintą klausimą, griauni žurnalisto reputaciją, skatini tapti korumpuotu, griauni pasitikėjimą žurnalistu ir gniauži laisvą žodį, iškreipi žiniasklaidos rinką. Be to, sako jis, taip piktnaudžiaujama mokesčių mokėtojų pinigais.

Rėmė vandens parko lėšomis

DELFI ne kartą rašė apie Druskininkuose veikiančią propagandos mašiną. Savivaldybė per jos valdomą Švietimo centrą leido ir nemokamai dalijo savaitraštį „Mano Druskininkai“, kuris pagarsėjo ditirambais kurorto merui socialdemokratui R. Malinauskui ir aršia kritika opozicijai.

Nors Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba išaiškino, kad savivaldybė savaitraštį leido tam neturėdama teisės, R. Malinauskas gynė valdžios ruporą teismuose. Galiausiai praėjusių metų balandį Druskininkų valdžia ieškinio Lietuvos vyriausiame administraciniame teisme atsisakė ir paskelbė, kad „Mano Druskininkai“ nebus toliau leidžiamas.

Tačiau niekuo nepasikeitęs savaitraštis eina iki šiol. Vienintelis skirtumas – leidinio metrikoje nurodomas kitas leidėjas. Paaiškėjo, kad „Mano Druskininkų“ prekės ženklą perėmė vyriausioji redaktorė Laima Rekevičienė, o leidinį įsigijo verslininkas, buvęs Lietuvos socialdemokratų partijos viešųjų ryšių konsultantas rinkimuose Darius Gudelis. Sandoriu ėmus domėtis Specialiųjų tyrimų tarnybai, D. Gudelis leidiniu tyliai atsikratė. L. Rekevičienė kaip specialioji liudytoja buvo apklausta STT pareigūnų.

Praėjusių metų gruodį Druskininkų tarybos opozicija kreipėsi į prokurorus – paprašė ištirti „Mano Druskininkų“ leidybą UAB „Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras AQUA“ lėšomis ir paslaptingo tapimo privačiu istoriją.

Anot opozicijos, sprendimus dėl paramos leidiniui „Mano Druskininkai“ UAB „Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras AQUA“ vardu nuo 2013 m. balandžio 29 d. priiminėjo bendrovės valdyba. Vien tik iki 2014 m. rugsėjo 12 d. AQUA pervedė šiam leidiniui 803 tūkst. 250 litų.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...