captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Žalgirio“ arenos LED ekranas: priėmė brangesnį suomių pasiūlymą

Iki balandžio pabaigos ant „Žalgirio“ arenos fasado bus sumontuotas didžiausias Lietuvoje ir vienas didžiausių Europoje LED ekranas, kuris bendrovei „Kauno arena“ atsieis 400 tūkst. eurų. Lėšomis prisideda ir Kauno miesto savivaldybė. Tačiau ar tam nereikėjo, kaip ir kitiems projektams, skelbti viešo konkurso? Kodėl vykdytojais pasirinkti suomiai, o ne patirties turintys pigesni lietuviai?
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Parama – ne iš biudžeto

Ant „Žalgirio“ arenos bus sumontuotas 4 metrų aukščio ir 80 metrų ilgio interaktyvus LED ekranas. 320 kv. metrų ploto įrenginys bus nukreiptas į Karaliaus Mindaugo pr. pusę ir žada nešti pelną už jame demonstruojamą komercinę reklamą. Uždirbs iš to ir Kauno miesto savivaldybė – už tos pačios reklamos demonstravimą bus mokama rinkliava.

Tačiau ar 400 tūkst. eurų – adekvati suma, mokama už šį įrenginį? Jei prie jo įsigijimo prisideda Kauno valdžia, ar nereikėjo tam skelbti viešo konkurso arba organizuoti apklausos? – tokie klausimai kilo vienam 15min skaitytojui.

„Iš Kauno miesto biudžeto arenos ekranui nebuvo skirta nė euro. Arenos operatoriui – bendrovei „Kauno arena“ – buvo pervesti kauniečių per kelerius metus paaukoti pinigai, skirti arenos statyboms, iš viso – 26,1 tūkst. eurų. Tai nebuvo biudžeto lėšos. Ekrano įsigijimo procedūras vykdė privatus operatorius, kuris net ir norėdamas negalėtų vykdyti viešųjų pirkimų“, – patikino Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Anot jo, areną valdančiai bendrovei vadovauja aukšto lygio profesionalai, todėl Kauno valdžia yra tikra, kad ieškant tiekėjo, buvo pasirinktas pats efektyviausias sprendimas.

„Visos pajamos, kurios bus gautos už reklamą, atiteks areną valdančiam operatoriui. Miesto savivaldybei bus mokama rinkliava už išorinės reklamos įrenginį“, – teigė G.Petrauskas.

Būtų įrengusi pigiau

Vis dėlto, ir Lietuvoje netrūksta verslo įmonių, kurios galėtų imtis tokio projekto. Viena jų – 15 metų šioje rinkoje besisukantys vilniečiai „Prezentacijų spektras“, įrengę vidaus reklamų juostą Vilniaus „Siemens“ arenoje ir šiuo metu besiderantys dėl trijų juostų įrengimo išorėje.

„Pateikėme „Siemens“ arenai pasiūlymą: 842 eurai už vieną kv. metrą geros raiškos ekrano. Manau, rudenį jis jau bus įrengtas. Iš „Žalgirio“ arenos kvietimo teikti pasiūlymą negavome. Apie jų įsigytą ekraną sužinojome iš spaudos. Iš tiesų, keista, kad vykdytojai pasirinkti iš Suomijos. Kas atliks aptarnavimą? Juk nepigu būtų gabentis darbininkus iš svečios šalies“, – nuomonę išsakė „Prezentacijų spektro“ vadovas Gediminas Vilčiauskas, patikinęs, jog suomiams būtų sudaręs stiprią konkurenciją. Atsižvelgęs į tai, kokiomis sąlygomis laimėjo užsieniečiai, jis atliko paskaičiavimus: keturis kartus geresnės raiškos ekraną jie būtų įrengę už 288 tūkst. eurų (be PVM). Vieno kvadrato kaina „Kauno arenai“ būtų atsiėjusi apie 900 eurų.

O ir pati „Prezentacijų spektro“ įmonė, pasak jos vadovo, taip pat yra skandinaviškos grupės dalis, tad kokybė garantuota.

„Gaila, jog negalėjome pabandyti pakonkuruoti. Gaila, jog tokių darbų imasi ne vietiniai. Tiesiog „Žalgirio“ arena su suomiais jau anksčiau yra bendradarbiavusi. Matyt, pasirinko juos kaip patikimus vykdytojus“, – nuomonę išsakė „Video projektai“ atstovas.

Pasirinko geriausius

Kauno „Žalgirio“ arenos administracija patikino, jog multifunkcinio LED technologijų ekrano įrengimas yra svarbus įvykis, kurio laukia tiek arenos lankytojai, tiek visi kauniečiai, todėl šiam projektui skirtas didelis dėmesys ir jo vykdytojai atsirinkti labai atsakingai. „Oficialus konkursas šiam projektui nėra būtinas, tačiau suprantama, kad vykdėme išsamią apklausą, kalbėjomės su galimais gamintojais ir pasirinkome geriausią variantą.

Suomijos įmonė „Darepro“ arenoje jau yra įrengusi video kubą, LED švieslentes, todėl puikiai žino arenos infrastruktūrą ir, rengiant lauko ekraną, jis bus idealiai suderintas su visa technine arenos sistema. Todėl apibendrinę apklausos rezultatus ir visapusiškai išanalizavę situaciją, pasirinkome optimaliausią variantą su jau patikrintais partneriais“, – kodėl pasirinkti suomiai, atsakymą pateikė Kauno „Žalgirio“ arenos atstovai. Šį projektą vykdo UAB „Kauno arena“, kuri pagal koncesijų įstatymą ir koncesijos sutartį

„Žalgirio“ arenoje turi teisę vykdyti ūkinę-komercinę veiklą ir iš tokios veiklos gauti pajamas.

„Dėkojame Kauno miesto savivaldybei. Jų skirti pinigai nėra biudžetiniai. Tai viso Kauno ir Lietuvos žmonių suaukoti pinigai arenos statybai, o arenos fasado užrašo įrengimas yra tarsi paskutinis akcentas, kurio dažnas lankytojas iki šiol pasigesdavo. Džiaugiamės, kad jau labai greitai galėsime pradėti techninius įrengimo darbus ir miestiečius pradžiuginti unikaliu sprendimu“, – patikino „Žalgirio“ arenos administracija.

Suomių įrengto ekrano priežiūrą atliks vietiniai arenos techniniai darbuotojai, kurie yra apmokyti ir jau dirba su panašia sistema – arenos vidiniu LED'u. Šiuo metu Suomijos įmonės „Darepro“ specialistų gaminamas ekranas ant arenos bus montuojamas balandžio viduryje. Planuojama, jog šie darbai užtruks iki 10 dienų. Šiuo metu „Žalgirio“ arenos specialistai ruošia ekranui skirtą vietą, tiesia elektros energijos ir duomenų perdavimo kabelius. „Žalgirio“ arenos atstovai įsitikinę, jog galimybė universaliai naudoti LED ekranus leis dalį investicijų sumos gana greitai susigrąžinti.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...