captcha

Jūsų klausimas priimtas

Patarė, kaip ruošti maistą išsaugant visas naudingąsias medžiagas

Vaisiuose ir daržovėse esantys vitaminai yra ypač svarbūs mūsų organizmui. Tačiau įsisavinti juos gali trukdyti netinkamas paruošimo būdas ar net pjaustymas netinkamais įrankiais. Taip sako LRT TELEVIZIJOS laidos „Klauskite daktaro“ vedėjas gydytojas Alvydas Unikauskas.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Gydytojas pastebi, kad dauguma žmonių nežino, kaip teisingai ruošti grikių košę, vaisius ir morkas, todėl jų organizmas negali pasisavinti visų svarbiausių medžiagų.

„Jei apelsinus pjaustote metaliniu peiliu ar gaminate iš jų sultis, esate neteisūs. Liesdamasis su metalu, vitaminas C žūsta, o sulčiaspaudėje, kontaktuodamas su deguonimi, labai lengvai oksiduojasi. Čia jis žūsta per 20–30 min. Todėl apelsinus reikėtų lupti rankomis ir valgyti skiltelėmis“, – teigia profesorius.

Anot A. Unikausko, iš grikių košės vitaminą B2, labai naudingą odai, pasisavinti padės baltymai, esantys pieno produktuose – piene, kefyre, svieste. Taip pat galima įsiberti riešutų, įpjaustyti mėsos ar virtą kiaušinį.

Morkose yra daug beta-karotino, kuriame yra vitamino A. Šis vitaminas – ypač naudingas odai. Kad iš morkų pasisavintume daugiausia beta-karotino, reikia jas troškinti su riebalais ar valgyti šviežias tarkuotas morkas, apšlakstytas aliejumi.

Plačiau – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close