captcha

Jūsų klausimas priimtas

Valstybės pinigai Dakaro smėlynuose: 10 tūkst. eurų – už B. Vanago kostiumą

Krašto apsaugos ministerija (KAM) nepagailėjo pinigų į pirmąjį trisdešimtuką prestižiniame Dakaro ralyje patekusiam Benedikto Vanago ekipažui. Štai lenktynininko kostiumui su kariuomenės stilistikos elementais nepagailėta 10 tūkst. eurų. Daug tai ar mažai – spręskite patys.
B. Vanago (facebook.com/BenediktasVanagas) nuotr.
B. Vanago (facebook.com/BenediktasVanagas) nuotr.

Iš viso KAM parama B. Vanagui sudarė 20 tūkst. eurų. Už šiuos pinigus turbūt garsiausias Lietuvos lenktynininkas įsipareigojo populiarinti kariuomenę ir kitaip prisidėti prie KAM vykdomos misijos. Ministerija tikina, esą investicija atsipirko.

Kostiumas ir viešinimas – po lygiai

KAM 15min pateiktais duomenimis, 20 tūkst. eurų finansavimas skeltas į dvi dalis.

„Lėšos buvo skirtos VšĮ „Nacionalinis automobilių klubas“, pagal jų pateiktą Asociacijos (viešosios įstaigos) veiklos programos „Lietuvos kariuomenę reprezentuojančios atributikos, kuri bus naudojama ralio maratone „Dakar 2016“, sukūrimas“ finansavimo paraišką, kuri atitiko visus veiklos programoms keliamus reikalavimus, reglamentuotus Asociacijų ir viešųjų įstaigų veiklos programų finansavimo iš valstybės biudžeto asignavimų nuostatuose. (…) Pagal VšĮ „Nacionalinis automobilių klubas“ programą, lėšos skirtos išskirtinio kamufliažinio lenktynininko kostiumo, reprezentuojančio Lietuvos kariuomenę, dizaino kūrimo ir gamybos darbams bei programos viešinimo paslaugoms po lygiai“, – teigia ministerija.

Atsakant į klausimą, kaip B. Vanago pasirodymas Dakare prisidėjo prie ministerijos tikslų, KAM pirmiausiai pažymi 10 tūkst. eurų kainavusią ekipažo aprangą.

KAM taip pat išvardija aibę tikslinių paskirčių, kurioms skirta solidi suma iš ministerijos kraičio. KAM nuomone, B. Vanago pasirodymas Dakare turėjo įkvėpti jaunimą rinktis kario profesiją.

„Lietuvos valstybės, kaip ir kariuomenės, simbolių populiarinimas Lietuvoje ir jų pristatymas pasaulyje. Patriotinių vertybių puoselėjimas. Kariuomenės populiarinimas. Svarbu, kad jauni žmonės, kurie nori lygiuotis į tokius žinomus asmenis, kaip Benediktas Vanagas, girdėtų ir matytų jo palaikymą Lietuvos kariuomenei, paraginimą nebijoti iššūkių ir rinktis kario kelią“, – teigiama KAM komentare.

Atsakant į klausimą, kaip B. Vanago pasirodymas Dakare prisidėjo prie ministerijos tikslų, KAM pirmiausiai pažymi 10 tūkst. eurų kainavusią ekipažo aprangą.

„Dakaro ralio ekipažas dėvėjo kariškos stilistikos aprangą su Lietuvos simboliais. Žiniasklaidoje plačiai buvo pristatytas šis įvaizdis ir deklaruotos bendros vertybės, kurias puoselėja tiek kariuomenė, tiek B. Vanago ekipažas: drąsa, pasiryžimas ir pasiaukojimas, ištvermė, atsakomybė ir įsipareigojimas savo šaliai“, – aiškina KAM.

Ministerija taip pat pateikia B. Vanago komandos paraiškos finansavimui epizodą: „Dakaro ralio 2016 m. metu komandos lenktynininkai dėvės kamufliažinės stilistikos aprangą, o lenktynių automobilis dekoruotas susijusiais simboliais.  Po lenktynių planuojami susitikimai su Lietuvos kariuomenės padaliniais. Preliminariai numatomi 3–5 susitikimai.“

Ministerija pažymi, kad viešųjų pirkimų procedūros tokiai paramai nebuvo būtinos, o B. Vanago komandos paraiška atitiko visus reikalavimus.

Pagamino per kelias savaites

Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas paramą B. Vanago ekipažui skyrė praėjusių metų gruodžio 2 d. Nepraėjo nė trys savaitės – ir visuomenei pristatyta paruošta ekipažo apranga su kamufliažo elementais, turinčiais Dakaro gerbėjams priminti kariuomenę.

Aprangas, kaip esminį komunikacijos elementą, pabrėžia ir B. Vanagui atstovaujantis viešųjų ryšių ekspertas, bendrovės „Pitlane“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila. B. Vanago mašinos puošmena – Vytis – taip pat priskirtina prie krašto apsaugos įvaizdį stiprinančių elementų.

„Pagrindinis akcentas – išskirtinės kamufliažinės lenktynininkų aprangos sukūrimas, t. y. komandos lenktynininkų aprangos stilistika yra susieta su Lietuvos kariuomenės uniformomis. Lenktynių automobilis papuoštas su krašto gynyba susijusiais simboliais – taip siekiama sukelti susidomėjimą, informuoti visuomenę. Taip pat išreikšti ir skatinti pagarbą Lietuvos kariuomenei. Sudėtingiausios pasaulio lenktynės, sulaukiančios itin didelio tarptautinio ir nacionalinio dėmesio – puiki terpė pilietiniams simboliams ir vertybėms skleisti“, – 15min teigė T. Vaišvila.

Pasak jo, būtent nuo kostiumo pristatymo prasidėjo B. Vanago dalyvavimo Dakaro ralyje „intensyvi komunikacija“. O tai, kad vaizdo medžiagoje iš Dakaro buvo matomi kamufliažo elementai aprangoje ar Vytis, esą taip pat laikytina sėkmingu KAM iškeltų tikslų vykdymu.

„Laikantis organizatorių susitarimų žiniasklaidai buvo pateikiama unikali video medžiaga iš „Dakar 2016“ lenktynių trasos, interviu su dalyviais. Teminiuose reportažuose fiksuojami su krašto gynyba susiję simboliai, taip pat – kamufliažinė apranga. Skatinamas pilietiškumas ir didžiavimasis savo šalimi bei kariuomene“, – tęsė T. Vaišvila.

„Be to, kad oficialiai aprangas žiniasklaidai pristatėme gruodžio 21 d., Lietuvos kariuomenės simbolius visame pasaulyje viešinome beveik kiekvienoje nuotraukoje, kiekviename video, kuriuos publikavo ir beveik visa Lietuvos interneto, audio ir video žiniasklaida“, – pridūrė jis.

Pasak jo, už pusę KAM skirtos sumos pagaminti keturi kostiumai – po du B. Vanagui ir jo šturmanui Sebastianui Rozwadowskiui. Be to, esą į bendrą išlaidų sumą įskaičiuotos ne visos sąnaudos.

„Kostiumus kūrėme ir gaminome drauge su Prancūzijos kompanija Stand 21. Iš viso yra pagaminti 4 kostiumai. Bendra sąskaitos suma sudaro 10265.98 eurų. Kamufliažo raštą yra sukūręs Gabrielius Liaudanskas – Svaras. Dizaino klausimais konsultavo dizaineris Giedrius Paulauskas. Jų indėlis į projekto finansinę dalį net nėra įtrauktas“, – aiškino T. Vaišvila.

Darbas dar nebaigtas

Dar 10 tūkst. eurų kainavusias viešinimo paslaugas B. Vanago atstovas vertino kaip labai efektyvias – tiek lenktynininkui, tiek Lietuvai.

„Media palaikymą įgyvendino 7 žmonių komanda, keturi žmonės dirbo Lietuvoje, trys Argentinoje. Ši komanda ralio metu sukūrė ir išplatino daugybę tekstinių pranešimų spaudai, kiekvieną ralio dieną dalinosi dešimtimis nuotraukų, buvo sukurta per 20 trumpametražių filmų, reportažų, interviu ir pan. Kiekviena iš šių priemonių reikalavo sąnaudų atlyginimams, darbo priemonėms ir, be jokios abejonės, vizualiai komunikavo Lietuvos kaip šalies – valstybės ir jos kariuomenės simbolius – Vytį, kamufliažą, Gediminaičių stulpus, išeivius, lietuvių bendruomenes ir lietuvius“, – aiškino T. Vaišvila.

Pasak jo, B. Vanagas ir ankstesniais metais bendradarbiavo su KAM, tik be atlygio. O šių metų projektas esą dar nebaigtas – numatomi lenktynininko susitikimai su kariais ir jaunimu.

Tarp karių organizacijų jau pasigirsta nepasitenkinimo balsų – esą ministerija negaili pinigų Dakarui, nors šias lėšas būtų galima panaudoti geresnių sąlygų kariams sukūrimui. Ministerija atkerta, esą B. Vanago projektas ir kitos KAM finansuotos panašios iniciatyvos gavo labai menką dalį ministerijos biudžeto.

„Asociacijų ir viešųjų įstaigų veiklos programoms skiriamos lėšos 2015 metais sudarė 0,06 proc. nuo visų Krašto apsaugos ministerijai skiriamų asignavimų. Todėl jos įtakos kariams nepadarė, bet buvo labai efektyvios ugdant pilietiškumą ir patriotizmą bei stiprinant kariuomenės ir kario įvaizdį“, – skaičiuoja KAM.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...