captcha

Jūsų klausimas priimtas

D. Gudelis skubiai atsikratė „Mano Druskininkų“

Vos pusmetį pasidžiaugęs naujuoju pirkiniu – skandalingai pagarsėjusiu buvusiu Druskininkų savivaldybės biudžetinės įstaigos leistu savaitraščiu „Mano Druskininkai“, verslininkas ir buvęs Lietuvos socialdemokratų partijos viešųjų ryšių konsultantas rinkimuose Darius Gudelis tyliai juo atsikratė.
DELFI.lt montažas
DELFI.lt montažas

Tai D.Gudelis padarė iš karto po to, kai leidinio „Mano Druskininkai“ įsteigimu, leidyba, finansine parama jam ir paslaptingo perleidimo/pardavimo aplinkybėmis susidomėjo ne tik Seimo Antikorupcijos komisija, bet ir Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) Kauno valdyba bei Generalinė prokuratūra.

Naująja „Mano Druskininkų“ savininke nuo pernai metų lapkričio yra šio leidinio redaktorė Laima Rekevičienė.

Būtent iš jos, kaip pats teigė, 2015 metų gegužę D.Gudelis pirko „Mano Druskininkų“ prekės ženklą ir leidybos teises.

Tačiau ar tokias teises į prekės ženklą tuomet turėjo pati L. Rekevičienė, po pusmečio vėl tapusi leidinio „Mano Druskininkai“ savininke, šiuo metu aiškinasi STT Kauno valdybos agentai ir prokurorai.

Valstybinio patentų biuro informacijos duomenimis, prekės ženklo savininke L. Rekevičienė oficialiai tapo tik 2015 metų spalio pabaigoje, nors internetinį domeną „Mano Druskininkai“ savo vardu įregistravo dar 2015 metų vasarį – prieš pat savivaldos rinkimus.

Tuo metu, kai leidinio redaktore dirbusi L. Rekevičienė tapo „Mano Druskininkų“ domeno ir prekės ženklo savininke, šis leidinys buvo leidžiamas Druskininkų savivaldybės biudžetinės įstaigos „Druskininkų švietimo centras“.

Leidinį, kuris 2013 m. Žurnalistų etikos inspektoriaus sprendimu, o vėliau – ir teismo nutartimi pripažintas kaip leistas neteisėtai ir tenkinęs vienos – socialdemokratų politinės jėgos grupinius politinius interesus ir vykdęs aktyvią rinkimų kampaniją, 2011 m. gruodį pradėtas leisti socialdemokratų valdomos Druskininkų savivaldybės biudžetinės įstaigos „Druskininkų švietimo centras“ iniciatyva.

2011 m. išėjo vienas leidinio numeris, 2012 m. – devyni, o nuo 2013-ųjų ir 2014-aisiais, artėjant rinkimų į savivaldybių tarybas kampanijai, imtas leisti periodiškai – kartą į savaitę 10 000 egzempliorių tiražu ir nemokamai dalinamas.

Leidinyje netrūko straipsnių, aukštinančių ir šlovinančiųjų vietos valdančiuosius socialdemokratus ir merą Ričardą Malinauską, ir juodinančių opozicijos politikus – konservatorius ir liberalus.

2013 m. pripažinus leidinį neteisėtu ir pareikalavus nutraukti jo leidybą, Druskininkų savivaldybės meras R. Malinauskas savąjį ruporą stojo ginti teismuose, ilgą laiką bylinėjosi, tačiau vėliau netikėtai persigalvojo ir 2015 m. gegužę Druskininkų švietimo centras atsisakė „Mano Druskininkų“ leidybos.

Iš karto po to leidinys „Mano Druskininkai“ – tokiu pačiu pavadinimu, tokiu pačiu tiražu, nemokamai dalijamas, tokios pačios struktūros ir dizaino – pradėtas leisti naujai D. Gudelio įkurtos VšĮ „Kantri medija“.

Verslininkas aiškino įsigijęs prekės ženklą ir leidybos teises iš redaktorės L. Rekevičienės. Kaip ši sugebėjo dar laikraščiui būnant biudžetinės įstaigos nuosavybe, savo vardu įregistruoti prekės ženklą – aiškinasi šiuo metu STT pareigūnai ir prokurorai.

Kokiomis aplinkybėmis 2015 metų lapkritį vyko D. Gudelio ir L. Rekevičienės sandoris, nė viena pusė neatskleidžia.

D. Gudelis komentuoti apie „Mano Druskininkai“ pardavimą DELFI atsisakė.

L. Rekevičienė, iš vakaro pareikalavusi atsiųsti klausimus raštu, pirmadienį persigalvojo.

„Nesu viešas asmuo, neprivalau jums dėl nieko aiškintis ir nieko komentuoti. Tai yra labai privatūs klausimai, asmeninio pobūdžio ir aš nekomentuosiu“, – DELFI pirmadienį telefonu sakė naujoji VšĮ „Kantri medija“ direktorė ir „Mano Druskininkų“ redaktorė L. Rekevičienė.

DELFI L. Rekevičienei uždavė šiuos klausimus:

* 2015 m. lapkričio mėn. Jūs įsigijote VšĮ „Kantri medija“ vienintelio dalininko teises. Atsakykite, kokios formos tai buvo sandoris - pirkimo/pardavimo sutartis, dovana, leidybos teisių perėmimas, prekės ženklo įsigijimas, kt.?

* Įvardinkite sandorio sumą.

* Įvardinkite VšĮ „Kantri medija“ ir biudžetinės įstaigos "Druskininkų švietimo centras" patalpų ir inventoriaus nuomos sutarties sudarymo datą, kainą, laikotarpį, kuriam sutartis sudaryta.

* Įvardinkite, už kokią sumą 2015 m. spalio mėn. pardavėte verslininkui Dariui Gudeliui „Mano Druskininkai“ prekės ženklą?

* Įvardinkite, kada, kokiomis aplinkybėmis ir už kokią sumą Jūs įgijote nuosavybės teises į „Mano Druskininkai“ prekės ženklą iki jį įsigydama 2015 m. lapkričio mėn.

* Įvardinkite paramos sumą, kurią „Mano Druskininkai“ gavo iš bendrovės Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras „Aqua“ per 2015 metus imtinai.

* Atsakykite, ar buvote apklausta, jei taip - kokiu procesiniu statusu, Specialiųjų tyrimų tarnybos atliekamame ikiteisminiame tyrime dėl galimos korupcijos ir piktnaudžiavimo UAB Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras „Aqua“.

* Atsakykite, ar buvote apklausta, jei taip – kokiu procesiniu statusu, Kauno apygardos prokuratūros atliekamame ikiteisminiame tyrime dėl galimo savivaldybei priklausančio turto užvaldymo ir pasisavinimo biudžetinėje įstaigoje „Druskininkų švietimo centras“.

Nė į vieną klausimą moteris neatsakė.

DELFI žiniomis, L. Rekevičienė specialiosios liudytojos statusu yra apklausta STT tyrėjų atliekamuose ikiteisminiuose tyrimuose dėl galimo savivaldybės įstaigai priklausiusio turto užvaldymo ir jo pasisavinimo Druskininkų savivaldybės biudžetinėje įstaigoje "Druskininkų švietimo centras" bei tyrime dėl galimos korupcijos ir piktnaudžiavimo Druskininkų savivaldybei priklausančioje uždarojoje akcinėje bendrovėje Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras „Aqua“.

Apie tai, kad L. Rekevičienė kaip specialioji liudytoja buvo apklausta STT pareigūnų, DELFI patvirtino STT atstovas spaudai Ruslanas Golubovas.

Nuo pernai metų lapkričio, L. Rekevičienei perėmus vienintelio „Mano Druskininkus“ leidusios viešosios įstaigos „Kantri medija“ dalininko teises, pasikeitė tik pačios L. Rekevičienės pareigos ir įstaigos registracijos adresas.

Viešoji įstaiga „Kantri medija“ dabar registruota naujosios įstaigos direktorės L. Rekevičienės bute Čiurlionio gatvės 88 numeriu pažymėtame daugiabutyje Druskininkuose.

Iki tol viešosios įstaigos „Kantri medija“ registracijos vieta buvo Vilniuje.

Tačiau realiai laikraščio „Mano Druskininkai“ leidybinė veikla vyko vos už kelių namų nuo dabartinės registracijos vietos – biudžetinės įstaigos „Druskininkų švietimo centras“ pastate Čiurlionio g. 80, Druskininkuose.

Laikraščio veiklos vieta, pasikeitus savininkams, nepakito. Kaip skelbiama leidinio naujausio – 2016 m. sausio 7 d. numerio metrikoje, redakcijos adresas yra Čiurlionio g. 80, Druskininkuose.

Šiuo adresu yra įsikūręs Druskininkų švietimo centras.

Ant jo durų nesunkiai radau ir informaciją apie „Mano Druskininkų“ buveinę. „Druskininkų švietimo centro“ direktorius Vytautas Gintutis paaiškino, kad „Kantri medija“ ir jo vadovaujama biudžetinė įstaiga turi pasirašiusios patalpų naudojimo sutartį.

„Turime sutartį. Ne, ne nuomos tai sutartis. Ne nuomos, o patalpų naudojimosi sutartis, pasirašyta 2015 metų gegužės 12 dieną. Neterminuotam laikotarpiui. Ir už labai, sakyčiau, brangią kainą“, – DELFI teigė V. Gintutis.

Pasak Druskininkų švietimo centro direktoriaus, „Kantri medija“ per mėnesį įstaigai sumoka „apie du šimtus eurų“.

Druskininkų savivaldybei priklausantis UAB Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras „Aqua“ yra teikęs ir iki šiol teikia materialinę paramą leidiniui „Mano Druskininkai“.

Kokiomis sąlygomis ir kokiomis sumomis remiamas dabar jau privatus laikraštis ir interneto svetainė – aiškinasi prokurorai ir STT tyrėjai.

„Aqua“ direktorius Edmundas Antanaitis šiuo metu yra nušalintas nuo pareigų, jam pareikšti įtarimai piktnaudžiavus tarnyba. Įtariama, kad direktorius, kartu su kai kuriais Druskininkų savivaldybės administracijos darbuotojais, neatlygintinai leisdavo įvairiems asmenims, tarp kurių – ir aukštas pareigas užimantys politikai, naudotis bendrovės viešbučio ir vandens parko bei gydyklų paslaugomis neatlygintinai.

Taip pat tiriama, ar teisėtai buvo teikiama savivaldybės bendrovės parama Druskininkų valdžios ruporu įvardintam leidiniui „Mano Druskininkai“.

Specialiaisiais liudytojais STT atliekamuose ikiteisminiuose tyrimuose apklausti socialdemokratai Druskininkų savivaldybės mero pavaduotojas Linas Urmanavičius, bendrovės „Aqua“ valdybos pirmininkas, Druskininkų savivaldybės Investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėjas Algirdas Svirskas, liudytoja – Druskininkuose išrinktos Seimo narės, socialdemokratės Kristinos Miškinienės padėjėja, Druskininkų savivaldybės tarybos narė, Vandens parko klientų aptarnavimo skyriaus vadovė Inga Šinkonienė.

Liudytoja šioje byloje apklausta ir sveikatos apsaugos ministrė socialdemokratė Rimantė Šalaševičiūtė.

Vien 2013–2014 metais „Aqua“ „Mano Druskininkams“ pervedė 803 250 litų (232 637 eurus) finansinę paramą. „Mano Druskininkus“ leidžia 7 darbuotojų komanda.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...