captcha

Jūsų klausimas priimtas

Savivaldybės sprendimas – susidoroti su mikriukais?

Sostinės savivaldybė nusprendė maršrutinius taksi įtraukti į bendrą viešojo transporto bilieto sistemą. Mikroautobusų dėl to turėtų sumažėti šešis kartus. Privatūs vežėjai grasina bankrotais, o gyventojai jau pradėjo rinkti parašus peticijai prieš valdžios sprendimą.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Sostinės savivaldybė nusprendė maršrutinius taksi įtraukti į bendrą viešojo transporto bilieto sistemą. Mikroautobusų dėl to turėtų sumažėti šešis kartus. Privatūs vežėjai grasina bankrotais, o gyventojai jau pradėjo rinkti parašus peticijai prieš valdžios sprendimą.

Rengia peticiją savivaldybei

Vilniaus savivaldybė praėjusią savaitę nusprendė – nuo liepos 1 d. privatūs vežėjai sostinėje bus įtraukti į bendrą sostinės viešojo transporto bilieto sistemą, be to, neliks dalies mikroautobusų maršrutų. Tokią žinią ne itin džiugiai pasitiko tiek patys vežėjai, tiek miestiečiai. Tiesa, aktyvesni pasirodė ne patys vilniečiai, o Trakų rajono gyventojai – jie pradėjo iniciatyvą rinkti parašus, kad Vilnius nenaikintų maršrutinių taksi.

Peticijoje, kurią raginama pasirašyti, skelbiama, kad vilniečiai ir miesto svečiai prieštarauja Vilniaus miesto savivaldybės rengiamo transporto maršrutų pertvarkymo plano įgyvendinimui.

Peticija adresuojama Valstybinės vartotojų teisų apsaugos tarnybos direktoriui Feliksui Petrauskui, generaliniam prokurorui Dariui Valiui, susisiekimo ministrui Rimantui Sinkevičiui.

Tačiau savivaldybės atstovai kol kas į šią peticiją nesureagavo.

Teisinasi nuolaidų nebuvimu

„Liepos 1 d. pasirinkome, nes tuomet sumažėja keleivių srautai, kurie būna didžiausi rudenį ar pavasarį. Vasarą viešasis transportas nebūna taip apkrautas ir gyventojams lengviau priprasti prie naujovių. Ši viešojo transporto pertvarka vykdoma atlikus išsamius keleivių srautų tyrimus, atsižvelgiant į gautus rezultatus. Maršrutai optimizuojami siekiant kuo efektyviau panaudoti miesto infrastruktūrą ir keleiviams teikti kiek įmanoma kokybiškesnes paslaugas“, – tvirtino Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Algirdas Šešelgis.

Anot savivaldybės, šis sprendimas, priimtas pačių privačių vežėjų prašymu, miesto gyventojams ar svečiams leis ir sutaupyti, nes iki šiol privatūs vežėjai netaikė jokių nuolaidų, kurios galioja daugiau nei 70 proc. visų keleivių.

Sumažės šešiskart

Maršrutinių taksi vežėjai aiškina, kad į bendrą sistemą buvo prašomasi pusantrų metų, tačiau neva atsižvelgdama į tokius norus savivaldybė pasuko kitu keliu – nusprendė mažinti autobusiukų skaičių.

„Nuo liepos 1 d. mieste iš esmės nebeliks nė vieno mikriuko – tada bus paskelbti konkursai 35-ioms transporto priemonėms, o šiuo metu sostinėje vežame keleivius apytiksliai 220-ia priemonių“, – teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Likę maršrutiniai taksi keleivius veš iš miesto užkampių iki ten, kur važiuoja viešasis transportas. Iki šiol buvusių populiarių autobusiukų maršrutų miesto centre ir centrinėje dalyje nebeliks.

Grasina bankrotu

Šiuo metu Vilniuje asociacijai priklauso septynios bendrovės, kurios vykdo keleivių vežimą. Vežėjų atstovas tvirtina, kad bendrovėms jau dabar reikia galvoti apie pasitraukimą – uždaryti įmones ir atleisti darbuotojus.

„Kaip galima jaustis, kai buvo investuota lėšų, įdarbinta darbuotojų? Ir staiga nuo liepos 1 d. nebeliks maršrutinių taksi – reikia galvoti tik apie bankrotą“, – vienintelį racionalų sprendimo variantą įvardijo S. Matulionis. Logiška, kad šešiskart sumažėjus mikroautobusų išsilaikyti tiek bendrovių bus tiesiog neįmanoma.

Vilniaus valdžia tokiais būdais ketina kasmet sumažinti savo išlaidas ir savivaldybės viešojo transporto nuostolius daugiau nei 10 mln. litų. Be kita ko, pasak vežėjų, savivaldybė nuo pernai nėra atsiskaičiusi už dotacijas kai kuriems maršrutams ir turi per milijoną litų skolų privatiems vežėjams.

Vilniečių net neklausė

„Savivaldybė deklaruoja, kad mes vežame tik mokius klientus ir atimam pajamas iš viešojo transporto, bet tai tikrai netiesa. Niekas klientų neverčia naudotis mūsų paslaugomis, jie renkasi laisva valia, nes esame gerokai konkurencingesni“, – paaiškino sostinės vežėjų asociacijos prezidentas.

Kalbama apie laiko trukmę vežant keleivius iš taško A į tašką B – kelionė mikroautobusais keliskart trumpesnė. Vežėjai užsimena, esą kad ir kaip savivaldybė peiktų maršrutinio taksi priemones, jos yra gerokai naujesnės nei Vilniaus viešasis transportas, taip pat nesusiduriama su nemokiais klientais, su asocialiais asmenimis.

„Svarbiausia – jeigu klientams ta paslauga būtų nenaudinga, jie ja ir nesinaudotų. Privatūs vežėjai, jei nebūtų paklausos, elementariausiai bankrutuotų“, – teigė S. Matulionis.

Keleivių ir visuomenės nuomone sostinės valdžia šiuo klausimu lig šiol nesidomėjo ir nuo papildomų komentarų kol kas susilaiko. „Šiomis dienomis dar vyksta pasitarimai šia tema, planuojame savaitės pabaigoje turėti galutinį projektą. Tas projektas dar bus teikiamas visuomenei vertinti, pakeitimai bus vykdomi atsižvelgiant į siūlymus“, – bando raminti savivaldybės atstovė Inga Simanonytė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...