captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kaip po speiguotos nakties užvesti automobilį „nenužudant“ akumuliatoriaus?

Metams prasidėjus 15–24 laipsnių šalčiu, aikštėn išlindo daugelis automobilių techninių trūkumų. Jei susidėvėjo guminės detalės – varva tepalai, aušinimo skystis, trūkinėja dirželiai. Jei streikuoja elektros sistema ar akumuliatorių baterija nebe pirmos jaunystės – neužsiveda automobilis. 
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Žinoma, lengviausias, bet brangiausias būdas tokiu atveju – kviestis į kiemą techninę pagalbą (avarinis užvedimas vidutiniškai kainuoja 30 Eur) arba nugabenti akumuliatorių į specializuotą servisą kitu automobiliu.

Tačiau, jei automobilis rodo gyvybės ženklus, jei starteris suka variklį ir viltis  savarankiškai pajudėti iš vietos dar nemirė, pasinaudokite specialisto patarimais, kad akumuliatorius neišleistų paskutinio kvapo. Pataria portalo „Autoplius“ plėtros vadovas Matas Buzelis.

Taupykite sukimo energiją

Automobilį užveskite ne tik išmynę sankabą, bet ir išjungę pavarą. Tokiu būdu taupoma sukimo energija. Žinoma, šis patarimas tinka tik transporto priemonėms su mechanine pavarų dėže.

Dyzelio žvakes šildykite kelis kartus

Jei jūsų automobilį varo dyzelinis variklis, kaskart prieš užvesdami pašildote žvakes. Žiemą raktelį iki žvakių pašildymo pozicijos (kol užges geltona lemputė) pasukite kelis kartus. Tik po to bandykite užvesti variklį.

Leiskite akumuliatorių baterijoms atsigauti, padarykite trumpą 5–10 minučių pertraukėlę.

„Nepjaukite“ akumuliatoriaus ir dirželių

Tik nereikia „brūžinti“ ir „pjauti“ starterio. Nes netrukus iškrausite akumuliatorių. Užvedimo periodai turėtų būti trumpi, vos po 3–5 sekundes.

Jei automobilis taip įšalęs, kad starteris variklį suka, bet vis „neužkabina“, leiskite akumuliatorių baterijoms atsigauti, padarykite trumpą 5–10 minučių pertraukėlę.

Jei pasisekė užvesti variklį, nepulkite strimagalviais važiuoti, venkite aukštų sūkių. Leiskite varikliui kiek pašilti – esant žemai temperatūrai visi dirželiai būna šiek tiek sukietėję, todėl didelė apkrova gali juos nutraukti. 

Išjudinkite alyvą

Turėkite omeny, kad variklio alyva sustingusi. Todėl trumpi sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą. Pavarų dėžės alyvą atgaivinsite trumpai pajunginėję pavarų jungimo svirtį.

Taupykite elektrą

Išjunkite visus įmanomus elektrą naudojančius prietaisus: šviesas, krosnelės ventiliatorių, netgi radiją. Turite branginti kiekvieną elektroną.

Diagnozė: akumuliatoriaus mirtis

Įsiklausykite į starterio garsą: jei sūkiai silpni, spidometro apšvietimas blankus, o starteris vos pasuka variklio alkūninį veleną, nebekankinkite automobilio. Gali būti, kad jūsų akumuliatorių baterija išsikrovė dėl senumo. Tačiau tokios bėdos priežastis gali būti ir gedimas elektros sistemoje, kuro įpurškimo sistemoje.

Užvedimas „krokodilais“ gali ir pakenkti

Jei prireikia skubiai važiuoti, o akumuliatorius yra išsikrovęs, vairuotojai dažniausiai jį įkrauna kito automobilio akumuliatoriaus laidais, vadinamaisiais krokodilais.

Bet tai nėra pats geriausias būdas, nes susidaro dideli srovės svyravimai, kurie gali rimtai pakenkti visai elektros sistemai. Tokiais atvejais akumuliatorių geriau išimti iš automobilio ir pastatyti šalia, tada nuo jo krauti. Jokiu būdu nedidinkite automobilio, prie kurio akumuliatoriaus prijungti laidai, variklio sūkių (nereikia be proto gazuoti).

Buksyravimas

Ar galima užvesti automobilį buksyruojant? Galima, jei jis su mechanine pavarų dėže. Tačiau tokiu atveju kyla du pavojai.

Nepamirškite, kad kelias slidus, todėl, vos bandysite užvesti variklį iš eigos, automobilio varantieji ratai gali nesukibti ir slysti. Taip galima prarasti valdymą, padaryti avariją. Be to, prieš tempdami kitą automobilį įsitikinkite, kad jo langai nuvalyti. Jei pro apšalusius langus blogai matysite, gali kilti avarinė situacija. 

„Pigūs“ degalai gali kainuoti brangiai

Visuomet, o ypač žiemą, netaupykite degalams. Nepirkite pigesnių degalų iš statinės (nuosėdos gali užkišti filtrą). Jei jūsų automobilis nebe pirmos

jaunystės, šalčiams ruoškitės iš anksto: laiku keiskite kuro ir oro filtrus, į degalus pilkite specialių priedų, kurie padės atšalus orams. Stenkitės, kad bakas visad būtų pilnas. Pustuščiame automobilio bake taip pat greičiau kaupiasi kondensatas, kuris esant žemai temperatūrai pavirsta ledu.

Dėmesys techniniam aptarnavimui 

Prieš žiemą būtinai keiskite variklio ir transmisijos alyvą (nebent gamintojas rekomenduotų kitaip). Taupyti uždegimo žvakėms ir laidams taip pat nepatartina. Nekokybiška instaliacija ne tik sukels rūpesčių. Nuo elektros išlydžio gali kilti gaisras.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close