captcha

Jūsų klausimas priimtas

Seimo komitetas stabdo VRM inicijuotą valstybės tarnybos reformą

Seimo Audito komitetas stabdo valstybės tarnybos reformą, kritiškai įvertinęs Vidaus reikalų ministerijos (VRM) inicijuotą naujos redakcijos Valstybės tarnybos įstatymo projektą, ypač – siūlomą darbo užmokesčio pertvarką
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Siūloma pagrindiniam Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui sudaryti grupę projekto nagrinėjimui. Audito komiteto antradienį paskelbtame pranešime teigiama, kad šio projekto svarstymas itin aktualus visuomenei, tad būtina suderinti visų suinteresuotų šalių pasiūlymus dėl teisinio reglamentavimo pakeitimų.

Audito komitetas pažymi, kad nors projektu siūloma atsisakyti priedų už kvalifikacinę klasę, priemokų už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą ir papildomų užduočių atlikimą, bet iš esmės tai tik būtų šių priedų integravimas į pagrindinę algą.

„Idėja atsisakyti priedų sveikintina, tačiau siūloma apmokėjimo tvarka grindžiama jau esamų kritikuojamų priedų ir subjektyviomis laikytinų priemokų integravimu į pareiginę algą. Pritarus siūlymui mažiausiai uždirbančių valstybės tarnautojų pareiginės algos išliktų nedidelės, tuo tarpu aukštas pareigas užimančių politinio pasitikėjimo valstybės tarnautojų atlyginimai žymiai išaugtų, pavyzdžiui, pritarus siūlomam projektui viceministrų pareiginė alga padidėtų net 41 proc.“, – teikiamu reguliavimu stebisi Audito komiteto pirmininkė „tvarkietė“ Jolita Vaickienė.

Kritiškai komitetas vertina ir siūlymą Vyriausybės skiriamus valstybės pareigūnus priskirti valstybės tarnautojams. Pasak pranešimo, tokiu būdu išaugtų ne tik jų pareiginės algos koeficientai – beveik dvigubai, bet jiems taip pat galiotų ir valstybės tarnautojams taikomos garantijos, galimybė atkurti valstybės tarnautojo statusą ir kt..

Pasak komiteto, Seimui ir prezidentui atskaitingų įstaigų valstybės pareigūnų, „kurių skyrimo tvarka sudėtingesnė, vykdomų funkcijų spektras platesnis, o atsakomybė didesnė“, pareiginių algų koeficientai nekeičiami, todėl išliktų žymiai mažesni, lyginant su būsimais valstybės įstaigų vadovais.  

„Pritarus siūlymui  nebūtų išlaikoma hierarchija tarp valstybės tarnautojų, valstybės politikų ir valstybės pareigūnų užimamų pareigų, gaunamo darbo užmokesčio bei valstybės tarnautojams ir valstybės pareigūnams teikiamų socialinių garantijų  Tai yra nesistemingos, neatsakingos ir galimai neskaidrios teisėkūros pavyzdys“, – teigia J. Vaickienė.

Darbo užmokesčio pokyčiai

VRM projektu siūloma, kad nustatant valstybės tarnautojų darbo užmokestį nebeliktų priedų už kvalifikacinę klasę, o tam tikroms pareigybių grupėms būtų nustatytas galimų pareiginių algų intervalą. Intervalą sudarytų šešios tarpinės pareiginės algos.

Aukščiausias pareigas – ministerijų, Seimo, vyriausybės, prezidentūros kanclerių, viceministrų, vyriausiųjų prezidento patarėjų – einantiems asmenims būtų mokama fiksuota pareiginė alga (be intervalo). Jų pareiginės algos koeficientas būtų pakeltas iki 22 (t.y.2971 eurų) , nuo dabartinių 13 (t.y. 1696 eurų). Koeficientų didėjimu kompensuojamas kvalifikacinių klasių, kurios taip pat turi didelės įtakos tarnautojų darbo užmokesčiui, atsisakymas.

Numatyta, kad valstybės tarnautojo darbo užmokestį sudarys pareiginė alga, priedai, priemokos ir apmokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, viršvalandžius. Nauja įstatymo redakcija leidžia valstybės tarnautojui algą didinti arba mažinti 5 proc., priklausomai nuo to, ar jo darbo rezultatai blogėja ar gerėja.

Valstybės tarnautojams toliau būtų mokamas priedas už tarnybos  Lietuvos valstybei stažą. Jis sudarytų 3 proc. pareiginės algos už kiekvienus trejus tarnybos Lietuvos valstybei  metus. Šio priedo suma negalėtų viršyti 30 proc. pareiginės algos.

Priemokos tarnautojams būtų mokamos, jeigu jis atliktų kito darbuotojo funkcijas, dirbtų kenksmingomis, pavojingomis sąlygomis, viršvalandžius, darbą šventinėmis, poilsio dienomis. Nebeliktų nuostatos, kad priemokos mokamos už neįvardytą papildomą darbo krūvį.

Siūloma atsisakyti šiuo metu įstatyme numatytų premijų, tačiau finansinis skatinimas liktų. Tarnautojai būtų skatinami papildomais mokymais, laisvomis dienomis ar darbo laiko trumpinimu, o už išskirtinį indėlį būtų mokamas iki dviejų atlyginimų dydžio priedas.

Projekte rašoma, kad kasmet būtų vertinama tarnautojų kompetencija ir veiklos rezultatai. Įstaigos vadovas, kurio veiklos rezultatai už metus būtų įvertinti nepatenkinamai ir kompetencijos neatitiktų jo pareigybei nustatyto kompetencijų profilio, būtų atleidžiamas iš pareigų. Jeigu kompetencija būtų tinkama, tačiau dvejus metus veiklos rezultatai būtų nepatenkinami, vadovas taip pat netektų pareigų.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...