captcha

Jūsų klausimas priimtas

D. Grybauskaitė: socialinės paslaugos neįmanomos be savanorių

Prezidentė Dalia Grybauskaitė, susitikusi su „Vaikų linijos“ ir „Jaunimo linijos“ savanoriais bei vadovais, aptarė emocinės paramos tarnybų veiklą ir priemones, kaip užtikrinti pagalbą krizes išgyvenantiems žmonėms.
R. Dačkaus nuotr.
R. Dačkaus nuotr.

„Nevyriausybinių organizacijų „Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“ veikla rodo, kad savanoriai sėkmingai užtikrina gyvybiškai svarbią paramą žmonėms krizinėse situacijose. Prisiimdamos atsakomybę ir efektyviai organizuodamos veiklą, jos padeda tūkstančiams šalies gyventojų įveikti sunkumus ir gelbsti gyvybes, todėl vyriausybės parama joms turi būti nuosekli ir auganti“, – sakė prezidentė.

„Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“ rūpinasi visuomenės emocine sveikata, sutelkdamos savanorius ir teikdamos kokybiškas konsultacijas. Visą parą veikianti „Jaunimo linija“ kasdien sulaukia iki 243 skambučių, „Vaikų linija“ per dieną atsiliepia maždaug į 351 pagalbos prašymą telefonu. Į emocinės paramos linijas kreipiasi nusižudyti ketinantys, įvairią prievartą patiriantys jauni žmonės ir vaikai. Pagalbos prašymų ypač padaugėja šventiniu laikotarpiu, skelbiama pranešime spaudai.

Per porą metų  nevyriausybinėms organizacijoms pavyko pasiekti, kad prisiskambinti žmonėms būtų lengviau. „Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“  jau pajėgios atsiliepti į 1 iš 5 skambučių.

Pasak prezidentės, socialinės paslaugos neįmanomos be savanorių. Būtina užtikrinti, kad emocinė parama būtų pasiekiama kiekvienam šalies žmogui – tiek gyvenančiam didmiestyje, tiek atokiose šalies vietovėse. Todėl valdžios institucijos turi glaudžiai bendradarbiauti su savanoriais, kad pajėgtų išspręsti skaudžias visuomenės problemas, efektyviai vykdyti savižudybių prevenciją ir kovoti su smurtu.

Lietuvoje telefoninės emocinės paramos tarnybų veiklą daugiausia plėtoja nevyriausybinės organizacijos. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija apmoka skambučius į šias linijas ir dengia dalį organizacinių išlaidų. Šiuo metu veikia iš viso penkios emocinės paramos tarnybos, orientuotos į skirtingas tikslines grupes: „Vaikų linija“, „Jaunimo linija“, suaugusiesiems skirta „Vilties linija“, „Pagalbos moterims linija“ ir „Linija Doverija“, skirta rusakalbiams paaugliams.

Tyrimai rodo, kad Lietuvos žmonių įsitraukimas į savanorišką veiklą auga. „Eurofound“ duomenimis, 2012 m. prie savanoriškos veiklos prisidėjo apie 20 proc. visų Lietuvos gyventojų. Europos Komisijos duomenimis, į savanorišką veiklą 2014 m. įsitraukė 25 proc. Lietuvos jaunimo (15–30 metų).

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...