captcha

Jūsų klausimas priimtas

Buvęs Talino vicemeras iš vilniečių vilioja pinigus įtariamo sukčiaus imperijai

Gal norite investicijos su garantuotu milžinišku pelnu? Gal per maža jūsų pensija? Gal norite aprūpinti vaikus ar anūkus jų būsimoms studijoms? Jei taip – kreipkitės į Lietuvoje sukčiavimu ir pinigų plovimu įtariamo Anatolijaus Junickio bendrus.
15min.lt stopkadras
15min.lt stopkadras

A. Junickis – garsusis „dangaus traukinių“ kūrėjas, pernai užkalbėjęs dantis nemažai daliai žiniasklaidos ir pakerėjęs net tuometį Šiaulių merą Justiną Sartauską. Tas pats genialusis transporto revoliucionierius, žadėjęs kone tarpkontinentines „styginio transporto“ trasas. Ir tas pats, kuris jau seniai nesirodo Lietuvoje. Sutapimas, o gal ir ne – tai, kad dėl iš žmonių viliojamų pinigų pradėtas ikiteisminis tyrimas, o A. Junickio pėdomis seka jau ne tik Lietuvos, bet ir užsienio valstybių tarnybos.

Ir visa tai netrukdo „dangaus traukinių“ kūrėjo bendrams toliau vilioti pinigus iš Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų. Kaip rodo 15min.lt žurnalisto slapta filmuota medžiaga, dešimtys žmonių, galbūt į šį mechanizmą įtraukusių savo draugus ir artimuosius, toliau krauna turtus A. Junickio imperijai – ir klausinėja, kaip jiems atiduoti dar daugiau.

O „investuotojų“ medžioklėje A. Junickiui talkina ne bet kas. Į patiklių vilniečių „apmokymo“ seansą „Šarūno“ viešbutyje prisistatė buvęs Talino vicemeras Vladimiras Maslovas. Jis pasakoja apie būsimus kolosalius projektus, kuriais esą domisi Rygos ar Druskininkų valdžia. Arba jie tokie geri, kad 15min.lt kalbinti Rygos bei Druskininkų vadovai kategoriškai neigia bet kokius „dangaus traukinių“ projektus, arba jokių projektų nėra ir nebus. Kuriuo variantu tikėti – rinkitės patys.

A. Junickio epopėja prasidėjo pernai. Savo idėjas skleisdamas per žiniasklaidą, transporto revoliucionierius prisibeldė iki Šiaulių valdžios ir netgi gavo sklypą prie NATO aviacijos bazės.

Ir čia pilis griuvo – Lietuvos banko ir žurnalistų tyrimai parodė, kad A. Junickio piešiamos dangaus pilys yra toli nuo realybės, o jo platinamos „akcijos“ neturi jokios vertės. Kaip sakė „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, jas pirktų nebent šešiamečiai.

Toliau – oficialus Lietuvos banko įspėjimas, kad A. Junickio atstovai neteisėtai platina vertybinius popierius, ikiteisminis tyrimas. Ir nuo tada transporto genijus Lietuvoje nesirodo.

Generalinės prokuratūros 15min.lt pateikta informacija liudija, kad vienam asmeniui, t. y. A. Junickiui, surašytas įtarimas pagal tris Baudžiamojo kodekso straipsnius – dėl sukčiavimo, neteisėtos komercinės veiklos ir nusikalstamu būdu įgyto turto legalizavimo (paprastai tariant – pinigų plovimo). Ką reiškia „surašytas įtarimas“? Tik tiek, kad tai patvirtinantis dokumentas įtariamajam nėra įteiktas. Mat prokurorams taip ir nepavyko A. Junickio apklausti.

Ir tai ne viskas. Pernai Lietuvos banko išplatintas įspėjimas dėl A. Junickio jau sulaukė atsako – transporto revoliucionierius įtariamas neteisėta veikla ir kitose šalyse.

Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Reguliuojamos rinkos priežiūros skyriaus viršininkas Vaidas Cibas 15min.lt nurodė, kad gautas pagalbos prašymas iš kolegų Vokietijoje. Anot pašnekovo, įtariama, kad ir ten vykdoma analogiška neteisėta prekyba abejotinos vertės vertybiniais popieriais.

Be to, V. Cibo teigimu, paklausimas dėl A. Junickio veiklos gautas ir iš Australijos.

Žiniasklaidoje garsiai skambėjusį „Rail Skyway Systems“ pavadinimą A. Junickio žmonės kiek pakoregavo. Dabar tai tiesiog „Skyway“. O principai tie patys – tik, kaip pastebi Lietuvos banko Priežiūros tarnyba, su ryškiais finansų piramidės požymiais.

Pirkit, kol nesibaigė!

Kelios dešimtys žmonių. Greitai peržvelgus salę akimis – daugiausiai vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės. Panašu, pinigais neaptekę. Ir kaip netrukus galima įsitikinti – menkai finansiškai išprusę. Tokia auditorija, įžengus į salę, klausosi vyriškio vardu Vladimiras.

O jis pasakoja tai, kas A. Junickio „investuotojams“ pasakojama jau ne pirmus metus. Kad jie dabar turi akcijas, kurių pelningumas šaus kiaurai lubas. Viskas užpatentuota. Ir nors nė viena šalis neplanuoja jokio „dangaus geležinkelio“, Vladimiras pasakoja, kaip visi tiesiog turės pirkti technologiją – tą pačią technologiją, kurios bendrasavininkais gali tapti susirinkę žmonės.

„Ir kur pasaulyje betiestų kelius, mes iš to gausime pelną“, – pasakoja Vladimiras.

Kaip vėliau sužinojo 15min.lt žurnalistas, dauguma salėje buvusių žmonių buvo ne naujokai – jie A. Junickio imperijai jau yra atidavę nemažai santaupų. Bet jie, žinoma, dar gali investuoti į tą technologiją, kurią, savaime suprantame, pirks visas pasaulis. Tik, pabrėžia Vladimiras, reikia skubėti – nes nuostabiosios akcijos tirpsta akyse.

„Prie dabartinio akcijų išpirkinėjimo tempo, akcijos visiškai pasibaigs iki kitų metų birželio-liepos. Jų tiesiog nebeliks“, – tęsia jis.

Žinoma, Vladimiras nepamiršta papasakoti, kad dabar įvykių centras – Baltarusija. Mat ten A. Junickio struktūra veikia šiuo metu ir vėlgi žada „dangaus traukinių“ revoliuciją. Kad A. Junickis su trenksmu dingo iš Šiaulių, Vladimiras neužsimena. Kaip ir apie tai, kad vyksta ikiteisminis tyrimas, o „Šarūno“ viešbutyje susirinkę žmonės klausosi vizijų, kurias konstruoja sukčiavimu ir pinigų plovimu įtariamas žmogus.

Bet  Vladimiro kalbos apie tirpstančias akcijas ir Minske gimstantį stebuklą – tik įžanga. Mat didysis gėris dar prieš akis – Vladimiras trumpai pristato naujovę. Pasirodo, galima „investuoti“ ne tik į technologiją, bet ir į konkrečius jos elementus. Esą kiekvienam elementui bus atskira įmonė, kurios akcijas, žinoma, gali įsigyti laimingieji.

Stebuklingos akcijos – bevertės, bet, žinoma, tik trumpam

Kaip paaiškėjo vėliau, Vladimiras tik „apšildė“ publiką prieš pagrindinių svečių pasirodymą. Aidint aplodismentams, į salę įžengė svečiai iš užsienio – buvęs Talino vicemeras, dabartinis Estijos socialdemokratų partijos narys Vladimiras Maslovas, ir viešnia iš Latvijos Ineta Andžane, A.Junickio hierarchijoje pristatoma kaip „regioninė vadovė Latvijai ir Lietuvai“.

V. Maslovas – vienas artimiausių A. Junickio bendrų. Ar bent jau taip atrodo pagal oficialią grupuotės struktūrą, pateikiamą vadinamosios „Skyway Invest Group“ (arba SWIG) tinklapyje. A. Junickio pavaduotojo pareigas einantis buvęs Talino vicemeras į Vilnių atvyko su gausybe žinių. Žinoma, tik gerų.

Žinoma, pirkdami akcijas, žmonės tikisi pelno. O A. Junickio žadamas pelningumas – tiesiog pasakiškas. Bet čia V. Maslovas demonstruoja tikrą verslininko gyslelę – jis paaiškina, kad akcijos vertę turės tik po paleidimo į biržą. Gal Rygos. Gal Londono. Nors ne – ir Rygos, ir Londono.

„Iš pradžių planuota Londono birža. Dabar – ir Londono, ir Rygos“, – dėsto V. Maslovas.

Žinoma, jis nepasako, kad jokių leidimų platinti menamus vertybinius popierius A. Junickio imperija Lietuvoje neturi. Ir būtent dėl to pradėtas ikiteisminis tyrimas. Geriau pakalbėti apie Minską ir apie „nulinį kilometrą“, nuo kurio neva prasidės pasaulinė transporto revoliucija.

„Dangaus traukiniai“ – būsimas futbolo čempionato transportas

Bet daugiausiai V. Maslovas pasakoja apie šį tą naujo – tai „adresiniai projektai“. Šviežia ir, savaime suprantama, puiki investavimo kryptis.

Pradžiai – Sankt Peterburgas. Rusijos didmiestis, žinoma, kenčiantis nuo milžiniškų spūsčių ir galintis kone uždusti per 2018 m. pasaulio futbolo čempionatą, kurį korupcijos šešėlių persekiojama FIFA patikėjo Rusijai. Taigi ką Sankt Peterburgas darys, kai jį užgrius futbolo sirgalių lavina? Išsigelbėjimas čia pat – be abejo, „dangaus traukiniai“. Arba kitas vardas – „Junibusai“, pavadinti genialiojo išradėjo garbei.

„Nuo Oslo – ir atgal iki Oslo“

Pats A. Junickio bendras save pristato kaip kompanijos „Scan Transnet“ vadovą. Šios įmonės užduotis – neva apstatyti „dangaus geležinkeliais“ visą Baltijos jūros regioną. Paties V. Maslovo žodžiais – „nuo Oslo ir atgal iki Oslo“.

„Planuojamas šių trasų ilgis – 5300 km“, – nesismulkina V.Maslovas.

Bet pirmyn prie konkrečių dalykų. Pasirodo, yra toks daiktas „inovacinis-turistinis klasteris“. Kas gi tai? Pasirodo, tas pats „dangaus traukinys“. Tik kitoks – lengvesnis. Ir puikiai tinkantis turizmui. Ir dar galintis aplenkti „Porsche“.

„Adresiniai projektai“: Talinas, Ryga, Druskininkai

Bet „Piteris“ toli. Ir net ne Europos Sąjunga. Ne bėda. V. Maslovas gali valandų valandas pasakoti apie „adresinius projektus“ aplink visą Baltijos jūrą. Talinas, Ryga, Druskininkai.

Taline V. Maslovas jau regi „buvusio technoparko“ teritorijoje kuriamą vidinę „dangaus traukinių“ sistemą. Esą žemę valdantys verslininkai idėja jau susižavėjo. Tik niekas dar nevyksta – žinoma, dėl biurokratijos.

Bet judėkim arčiau namų. Druskininkai – miestas, kuris „dangaus traukinių“ laukia išskėstomis rankomis, o gal ir kojomis. Ar bent jau taip tai piešia V. Maslovas.

„Ten iki statybų dar toli. (...) Nepaisant to, kad ten ir savivaldybė susidomėjusi, ir t.t. Viską juk reikia apdirbti, paruošti, suprojektuoti“, – žada A. Junickio bendras.

Anot jo, jau po pustrečių metų Druskininkuose gali skraidyti „dangaus traukiniai“, o jeigu tiksliau – turistinė-sveikatingumo trasa.

Ir Druskininkai – dar ne viskas. Lietuvoje „dangaus geležinkelių“ bus tiek, kiek reikės. Dar, tiesa, Rygoje ruošiamas projektas. Ir dar keliuose taškuose Rusijoje. Ir visi projektai – iš skirtingų sričių.

Vėliau, paklaustas apie Lietuvos valdžios planus prisidėti prie „Skyway“ plėtros, V. Maslovas iš pradžių sutriko, pareikšdamas, kad susidomėjo ne valdžia, o „Lietuvos žmonės“. Čia A. Junickio pavaduotojas surengė improvizuotą spektaklį apie dialogą su valdžia. Bet Druskininkų valdžia, pasirodo, tikrai susidomėjo. Žinoma.

Druskininkų ir Rygos vadovai: jokių „dangaus traukinių“ nebus

O tikrovė kitokia. Druskininkų vicemeras Linas Urmanavičius 15min.lt patvirtino, jog mieste viešėjo A. Junickio delegacija. Bet tai buvo pernai, gerokai iki skandalo – ir jokių „dangaus traukinių“ Druskininkuose nebus. Nebent V. Maslovas kalba apie kažkokius kitus Druskininkus.

„Jie pas mus dar iki Šiaulių buvo“, – sakė L. Urmanavičius.

Paklaustas, ar po triukšmingo pabėgimo iš Šiaulių A. Junickio kompanija dar siūlė idėjas Druskininkams, pašnekovas teigė nieko panašaus neprisimenantis. Kaip ir menamų planų kurorte statyti 40 kilometrų trasą.

Išgirdęs, jog V. Maslovas tvirtina, esą Druskininkų valdžia „susidomėjusi“ ir netgi „supranta šio reikalo perspektyvas“, vicemeras neslėpė nuostabos.

Lygiai tas pats – ir Rygoje. Latvijos sostinės meras Nilas Ušakovas, iš 15min.lt žurnalisto sulaukęs klausimo apie planuojamas „Skyway“ trasas, gerokai nustebo.

„Ne, jokio styginio transporto neplanuojama“, – nusistebėjo N. Ušakovas.

A. Junickio ar jo bendrų meras teigė nematęs ir suabejojo – esą galbūt transporto revoliucionieriai beldėsi ne į jo paties, o į jo patarėjų kabinetus.

Pasirūpinkite pensija. O gal į Prahą?

Reportažo pradžioje ne veltui paminėta „Šarūno“ viešbutyje susirinkusi publika. Daugelis susirinkusiųjų – tai žmonės, kuriems pensija arba netoli, arba jau atėjo. Ir jiems V. Maslovas turi orios senatvės receptą.

„Po 50 euriukų“ – tiek A. Junickio bendražygis siūlo atidėti kas mėnesį. Galima taupyti – o galima atiduoti. Toliau – turbūt tik patyrusiems investuotojams suvokiama matematika. O jos rezultatas – 18 tūkst. eurų per metus. O gal „euriukų“.

Štai taip – po 50 „euriukų“, ir senatvė rami. O gal norite visa tai kaupti vaikams ar anūkams? Žinoma, galite. Tiesa, pristatydamas šią pensijų reformą A. Junickio bendras susipainiojo tarp terminų „išgalvojau“ ir „sumąsčiau“.

Finansų piramidės požymiai

Beje, V. Maslovą į Vilnių atlydėjusi I. Andžane minėjo, kad tarp „investuotojų“ jau yra ištisos šeimos. Ji taip pat pasiūlė, anot jos, puikią galimybę nuvykti į Prahą ir pasimokyti verslo paslapčių gyvenant viešbutyje ir leidžiant laiką su kolegomis investuotojais. Beveik nemokamai – tik reikia arba atiduoti, t.y., nusipirkti „akcijų“ už apvalią sumą pinigų, arba atsivesti naujokų, kurie tą sumą sukrautų.

Be to, „Skyway“ įtraukti žmonės veikia savotiškoje hierarchinėje struktūroje. Kaip aprašoma pačios organizacijos puslapyje, kuo aukščiau kyli – tuo didesnius procentus nuo kitų suneštų pinigų gauni.

Pirmi du laipteliai – „klientas“ ir „investuotojas“. Šie žmonės neturi jokių privilegijų. Trečia pakopa – „agentas“, jau gaunantis 15 proc. jo paties „pritrauktų investicijų“. Įmerkęs bent 225 dolerius, tampi „kvalifikuotu agentu“ – tie patys 15 proc. ir žemesnėse pakopose neprieinama galimybė atsiimti pinigus.

Toliau – „investicijų patarėjas“. Šiam statusui reikia atvesti bent keturis žmones, kurie atiduotų po 200 dolerių, o iš viso atvesti „investicijų“ už 1200 dolerių. Ir tada jau gauni 20 proc. „pritrauktos“ sumos bei 5 proc. pinigų, kuriuos atveda tavo įtraukti žmonės.

Ir taip toliau. Susipažinęs su tokiais struktūros veikimo principais, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Reguliuojamos rinkos priežiūros skyriaus viršininkas V. Cibas konstatavo, kad finansų piramidės požymiai – akivaizdūs. Esą reikėtų atitinkamai perkvalifikuoti ir ikiteisminį tyrimą.

O gal norite mokytis „Naujosios Eurazijos akademijoje“?

Blogas tas genijus, kuris savo žiniomis nesidalija su pasauliu. A. Junickis, žinoma, ne toks. Dėl to jis imasi mokymo.

Kaip pasakojo V. Maslovas, Sankt Peterburge įkurta „Naujosios Eurazijos akademija“. Ten ne tik išmoksite, savaime suprantama, niekur kitur nemokomų paslapčių, bet ir investuosite – pusė pinigų už menamas „studijas“ bus skirta „akcijoms“.

Beje, niekur važiuoti nereikės – anot V. Maslovo, „akademija“ savo studentus apmokys internetu. Ir, žinoma, išduos diplomus, apie kurių pripažinimą A. Junickio bendras nieko nesakė.

Pergyvens vaikus ir anūkus – ir dar geriau nei ta „Rail Baltica“

V. Maslovas nenuilsdamas vardijo, kaip A. Junickio technologija pranašesnė už bet ką, kas tik gali sudaryti konkurenciją.

Trasos laikysis 110 metų – kitaip tariant, pergyvens ir „akcininkų“ vaikus, ir anūkus. Ekonomiškiau ir ekologiškiau už bet kokius greituosius traukinius. Ten juk baisu, kaip sako pats ponas Junickis. Beje, ne ką baisiau – ir „Rail Baltica“ projektas. Tai, pasirodo, tiksinti bomba, kuri kenkia viskam. Tiesa, kam – V. Maslovas nespėjo sugalvoti.

„Tai kerta visus įmanomus... taip vadinamus... geologinius... vandenis, gruntinius vandenis. Gyvūnų migracija“, – padrikai beria A. Junickio bendražygis.

Ir pabaigoje – po euriuką

Pabaigoje vėl atsistoja Vladimiras, kuris klausytojus užėmė siužeto pradžioje.

Vladimiras, kaip tikras džentelmenas, primena, kad visi, išskyrus naujokus, turi sunešti po 1 „euriuką“ už seminarą. O jei išskirsi papildomus du „euriukus“, gausi „darbinį instrumentą“ – bukletą su gražiais piešinėliais.

Šiuos pinigus renginio organizatoriai kaupė kartoninėje dėžutėje. Kaip ir pinigus už „darbinius instrumentus“.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...