captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvos aeroklubas siūlo steigti biudžetinę įstaigą, kuri rūpintųsi šalies aerodromais

Lietuvos aeroklubas Vyriausybei siūlo steigti biudžetinę įstaigą, kuri rūpintųsi šalies aerodromais.
 
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Pasak aeroklubo direktoriaus Jono Mažinto, tai siūloma daryti, nes pernai pasikeitus įstatymams aerodromai regioniniams aeroklubams negali būti perduoti valdyti panaudos teise. Kūno kultūros ir sporto departamentas, kuris aeroklubams iki šiol tokią teisę suteikdavo, pats nebevaldo šių aerodromų patikėjimo teise.

Pagal įsigaliojusas Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo pataisas, patikėjimo teise ar panaudos sutartimi aerodromus gali valdyti tik įstatyme nurodytos 20 įmonių. Tačiau Lietuvos aeroklubas teigia, kad nei viena numatyta įstaiga aerodromų valdyti nenorės ir dėl to aerodromų veikla sustos.

„Mūsų pasiūlymas toks: įsteigti biudžetinę įstaigą (...), perduodant jai aerodromų infrastruktūrą“, - pirmadienį žurnalistams Vilniuje teigė J.Mažintas.

Jo teigimu, tokia įstaiga būtų atsakinga už bendrosios aviacijos aerodromus bei susijusio kito valstybės turto efektyvų valdymą, aviacijos turizmo ir aviacijos sporto vystymą bei skrydžių saugos užtikrinimą.

Taip pat Lietuvos aeroklubas siūlo reformuoti esamą viešąją įstaigą „Lietuvos aukšto sportinio meistriškumo sklandymo centras“, perduodant šiai įstaigai visą Lietuvos aerodromų veiklai vystyti reikalinga techniką. Pagal siūlymą, šios įstaigos dalininkais turėtų tapti valstybinės įstaigos, tokios kaip Kūno kultūros ir sporto departamentas, Vidaus reikalų ministerija, Susisiekimo ministerija.

„Ši viešoji įstaiga rūpintųsi aviacijos sporto plėtra, praktiškai tai būtų tas pats, kas aviakompanija“, - teigė J.Mažintas.

Jeigu Vyriausybė į šiuos siūlymus neatsižvelgtų, Lietuvos aeroklubas siūlo įstatyme vėl numatyti senąją tvarką, jog patikėjimo teise Lietuvos aerodromus galėtų valdyti Kūno kultūros ir sporto departamentas.

Šiuo metu regioniniai aeroklubai dar valdo didžiąją dalį aerodromų, nes nuo seno galiojusios panaudos sutartys dar nėra pasibaigusios. Lietuvos aeroklubo direktoriaus teigimu, visos jos pasibaigs šiemet.

Nuo pernai aerodromus Lietuvoje gali valdyti „Lietuvos paštas“, „Ignalinos atominė elektrinė“, „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija“, „Lietuvos naftos produktų agentūra“, „Oro navigacija“, „Automagistralė“, „Vidaus vandens kelių direkcija“, „Lietuvos oro uostai“, „Šiaulių oro uostai“ ir kitos už regionų kelius atsakingos valstybės įmonės.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...