captcha

Jūsų klausimas priimtas

Auga ne tik maisto porcijos, bet ir lėkštės: kaip neapsigauti

Pastarąjį dešimtmetį auga ne tik maisto porcijų, bet ir lėkščių dydžiai. Jei anksčiau šaltiems užkandžiams skirta lėkštė buvo 19 centimetrų skersmens, tai šiandien ji siekia ir 25 centimetrus. Kaip neapsigauti ir į didelę lėkštę neprisikrauti dvigubos porcijos, pasakojo Aida Žvirblienė, Kauno klinikų gastroenterologė-dietologė.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Be abejo, didesnėje lėkštėje esančioje didesnėje porcijoje yra ir daugiau kalorijų, kurių ne visada per dieną spėjame sudeginti, sakė dietologė. Todėl ji rekomendavo riboti maisto, kurį suvalgome, kiekį.

„Sotumo jausmas ateina vėliau, nei baigiame valgyti įprasto dydžio porciją. Tai yra užkoduota fiziologijoje: visų pirma maistas pradedamas virškinti dar burnoje – čia virškinami angliavandeniai; tada per stemplę susmulkintas maistas patenka į skrandį, o iš jo slenka toliau. Šis „virškinimo kelias“ užtrunka maždaug 10–15 min, kol pajuntamas vadinamasis sotumo jausmas“, – pasakojo A. Žvirblienė.

Svarbu ir valgymo tempas: valgant labai greitai, nespėjama maisto tinkamai susmulkinti, o toks maistas ilgai virškinamas skrandyje. Kai jis ilgiau užsibūna skrandyje, ilgiau nejuntamas ir sotumo jausmas.

Taip pat gydytoja papasakojo apie taisykles, kurios padeda išvengti žalingo valgymo. Visos jos – įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...