captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vairuotojams ruošia naujoves

Artimiausiais metais miestuose rasis daugiau lėto eismo gatvių, o vairuotojai profesionalai negalės pajudėti, kol automobilyje Įrengtas alkoholio tikrintuvas nenustatys blaivumo. Tokias priemones šalyje rekomenduoja diegti Europos Komisijos ekspertai. Jie stebisi, kodėl Lietuvoje iki šiol nėra balų sistemos ir ragina diegti dar daugiau saugos priemonių, kad būtų apsaugoti pėstieji ir dviratininkai.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Lietuva padarė didžiausią pažangą Europos Sąjungoje, mažinant žuvusiųjų keliuose skaičių. Tokie komplimentai šaliai prieš kelerius metus būtų skambėję kaip utopija, tačiau Europos ekspertai žavisi Lietuvos pasiekimais.

„Lietuva nėra pati geriausia šalis, kalbant apie saugų eismą: Lietuvoje vienam milijonui gyventojų tenka apie 90 žūčių kelyje, O ES vidurkis yra 51 žūtis. Tai reiškia, kad Lietuvai reikia pasistengti saugaus transporto srityje, nors buvo padarytas gana didelis progresas – per 14 m. žūčių keliuose sumažinta 64 proc.“– sakė Europos saugumo tarybos atstovė Dovilė Adminaitė.

Pasak saugaus eismo specialistų, kol kas nesaugiausia kelyje pėstiesiems ir dviratininkams.

„Lietuvoje žuvusių pėsčiųjų skaičius gerokai aukštesnis nei ES vidurkis, todėl šalis turėtų imtis papildomų priemonių, nes padėtis labai prasta. Reikėtų gerinti infrastruktūrą, lėtinti greitį, grąžinti balų sistemą, diegti elektroninės baudos skyrimo sistemą“, – sakė EK Mobilumo ir transporto generalinio direktorato Eismo saugos sk. vadovas Szabolcsas Schmidtas.

Viena priemonių, padedanti išsaugoti gyvybes – lėto eismo gatvės. Tai – ne naujovė Vakarų Europos miestuose. Jose leidžiama važiuoti ne greičiau nei 30 km/val.

„Tikimybė žūti esant 50 km/h greičiui, susidūrus su pėsčiuoju, lygi 70–80 proc., priklausomai nuo kitų faktorių susidūrimo metu. Bet sumažinus greitį iki 30 km/val., tikimybė žūti yra mažesnė nei 10 proc.“, – sakė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas.

Kelių direkcija jau artimiausiais metais žada nustatyti miestuose esančias pavojingiausias gatves ir vietas. Jose diegs papildomas saugos priemones, o policija sieks dar aktyviau bausti pėsčiuosius, gatves kertančius bet kur ar be atšvaitų.

„Pėsčiajam yra fiksuojamas ATPK pažeidimas, jam skiriama bauda ir kad jis galėtų saugiai tęsti kelionę, jam įteikiamas atšvaitas. Tuo keliu mes eisim ir šiemet“, – pasakojo Kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.

„Tose vietose bus įrengtos priemonės, kurios ir realiai užtikrins 30 km/h greitį, tam bus įrengtos trasos iškreivinimo priemonės ar kitos priemonės, kurios fiziškai neleis vairuotojams važiuoti greičiau“, – pasakojo Automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis.

Dar viena Briuselio ekspertų rekomendacija – profesionalių sunkiasvorio ir keleivių transporto vairuotojų automobiliuose įrengti prietaisus „Alkoblok“, kurie leistų užvesti variklį tik tada, jei sėdintysis prie vairo – blaivus.

„Aš abejoju, ar mums nacionaliniais teisės aktais pavyks įpareigoti tarptautinius vežėjus. Čia reiktų kalbėti apie reabilitacijos programą, kur „Alkoblokas“ galėtų būti viena iš jos priemonių. Taip pat tai galėtų būti prievolė sunkiasvoriui arba keleivius vežančiam transportui“, – sakė G. Aliksandravičius.

Tačiau prieš diegiant tokią blaivumo tikrinimo sistemą, žadama steigti reabilitacijos centrus, specialias mokymo programas, įvesti, kad prietaisus „Alkoblok“ galėtų kontroliuoti techninių apžiūrų centrai. Šiems pokyčiams žadama rengtis artimiausius kelerius metus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...