captcha

Jūsų klausimas priimtas

Gyvūnų gerovės organizacijos pakraupo išvydusios veršelių eksporto sąlygas

Iš Lietuvos į Izraelį skerdimui eksportuojami gyvi veršeliai gabenami 4 tūkst. kilometrų beveik visiškai nesirūpinant jų gerove, teigia tarptautinės gyvūnų gerovės organizacijos, remdamosis šių metų birželį Lietuvoje atlikto tyrimo duomenimis.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Iš Lietuvos į Izraelį skerdimui eksportuojami gyvi veršeliai gabenami 4 tūkst. kilometrų beveik visiškai nesirūpinant jų gerove, teigia tarptautinės gyvūnų gerovės organizacijos, remdamosis šių metų birželį Lietuvoje atlikto tyrimo duomenimis.

Organizacijos „Compassion in World Farming“, „Animal Welfare Foundation“ ir „Tierschutzbund Zürich“ tyrė, kokiomis sąlygomis tūkstančiai veršelių iš Lietuvos, Rumunijos ir Vengrijos yra gabenami į Izraelį skerdimui, rašoma pranešime spaudai.

Kasmet iš Lietuvos į užsienį vidutiniškai išvežama apie 100 tūkst. iki 8 mėnesių amžiaus buliukų ir telyčių. Dalis jų keliauja į Izraelyje ir musulmoniškose šalyse esančias penėjimo fermas bei skerdyklas.

Tyrėjų teigimu, eksportuojami veršeliai dažnai yra labai jauni, vos keleto savaičių amžiaus, dar nenujunkyti. Vežimo metu nėra užtikrinamas jų poilsis reikiamais intervalais, pakankamas šėrimas skystaisiais pašarais ir tinkama veterinarinė priežiūra. Gyvūnai kenčia ir nuo žiauraus prižiūrėtojų elgesio bei jų abejingumo.

Tyrimas atskleidė, kad gyvūnai buvo gabenami sunkvežimiais, netinkamais tokiems jauniems gyvūnams. Daug veršelių buvo sergantys ir silpni, nepajėgė stovėti.

„Anot darbininkų, veršelių vertė tokia maža, kad nepaisant to, kaip sunkiai jie sirgtų, jiems nebūtų skiriamas veterinarinis gydymas. Mūsų tyrimo grupė nustatė, kad gyvulius vežančiame sunkvežimyje vienas lietuviškas veršelis buvo nugaišęs, o kitas buvo visai nusilpęs ir sunkiai sirgo“, – pasakojo Dilas Peeling, „Compassion in World Farming“ projektų direktorius.

Pasiekę žemyno pakraštį galvijai į Izraelį toliau gabenami jūra. Į laivus jie verčiami lipti stačiomis rampomis ir daugelis buvo akivaizdžiai išsigandę, nes buvo čaižomi ir trankomi verčiant sueiti į laivus.

„Greičiausiai jauni veršeliai labiausiai kenčia būtent šioje 5 dienų kelionėje jūra – jei jų gerovės poreikiai nebuvo tenkinami gabenant sausuma, labai tikėtina, kad nebus tenkinami ir gabenant vandeniu, kur nėra priežiūros institucijos, prižiūrinčios gyvūnų gerovės teisės aktų vykdymą. Manoma, kad nemažai veršelių išgaišta ir dažnai kelionės metų paprasčiausiai išmetama už borto. Jų kūnai išplaunami į Izraelio paplūdimius“, – teigė tyrėjas.

Atvykę į Izraelį, veršeliai buvo išvaryti iš laivų ir suvaryti į gyvuliams skirtus sunkvežimius, kurie neatrodė atitinkantys Europos standartus. Vėliau veršeliai buvo perkelti į karantiną. Izraelio duomenys rodo, kad veršelių mirtys karantino įstaigose buvo įprastas dalykas 8-iose iš 10 siuntų, atvykstančių iš ES.

Didelė dalis į Izraelį atvežtų galvijų nehumaniškai paskerdžiami šalies skerdyklose jų neapsvaiginant.

„Atsižvelgiant į kylančias problemas tiek transportuojant galvijus, tiek juos skerdžiant trečiose šalyse, gyvų gyvūnų, skirtų maistui, eksportas į trečiąsias šalis turėtų būti sustabdytas ir pakeistas prekyba mėsa, o skerdimas be apsvaiginimo neturėtų būti priimtinas nei Lietuvoje, nei kitur – ES šalių vyriausybės turėtų dirbti, kad tai taptų norma trečiosioms šalims“, – komentuodama tyrimą sakė Lietuvos gyvūnų teisių apsaugos organizacijos vadovė Brigita Kymantaitė.

Jos teigimu, Lietuvos prekybininkai su institucijų pagalba galėtų labiau pasistengti įtikinti Artimųjų Rytų pirkėjus priimti prieš skerdimą apsvaiginto gyvūno mėsą.

„Kitu atveju Lietuva į šias šalis neturėtų eksportuoti mėsos ir gyvų gyvūnų – ji turėtų ieškoti kitų rinkų prekybai mėsa, gauta skerdžiant apsvaigintus gyvūnus“, – sakė B.Kymantaitė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...