captcha

Jūsų klausimas priimtas

Musulmonų atstovas: Koranas netoleruoja terorizmo ir prievartos

Karas, prievarta ir teroras nėra susiję su islamo tikėjimu, pabrėžia Islamo kultūros ir švietimo centro vadovas Aleksandras Beganskas. Jis atkreipia dėmesį, kad Ukraina nėra musulmoniška valstybė, bet karas joje vis tiek vyksta. A. Beganskas priduria, kad Lietuvoje jau gyvena keli tūkstančiai musulmonų ir konfliktų niekada nekilo.
 
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Karas, prievarta ir teroras nėra susiję su islamo tikėjimu, pabrėžia Islamo kultūros ir švietimo centro vadovas Aleksandras Beganskas. Jis atkreipia dėmesį, kad Ukraina nėra musulmoniška valstybė, bet karas joje vis tiek vyksta. A. Beganskas priduria, kad Lietuvoje jau gyvena keli tūkstančiai musulmonų ir konfliktų niekada nekilo.

„Per pastaruosius trejus–ketverius metus į Lietuvą atvyko apie tūkstantis musulmonų. Jie nesukelia nesklandumų, nedaro blogų dalykų, negresia pavojus. Tai yra pabėgėliai arba žmonės, kurie čia atvažiuoja kurti įmones, vystyti savo verslą, kurti šeimas. Taip pat yra nemažai studentų ir kitų žmonių. [...] Jeigu jie iki šiol gerai gyveno, nekėlė pavojų, kodėl turime bijoti, kad atvažiuos dar 300 žmonių ir būtent jie padarys ką nors blogo?“ – LRT RADIJO laidoje „LRT Vasaros studija“ svarsto A. Beganskas.

– Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Artūras Paulauskas teigia, kad reikia pradėti diskusijas apie tai, kaip reikėtų reglamentuoti burkų dėvėjimą viešose vietose. Islamo ekspertas Egdūnas Račius sakė, kad, matyt, kalbama apie nikabus, o ne burkas, bet tai – sąvokų klausimas. Kaip Jūs į tai reaguojate?

– Žmogaus vertinimas pagal išvaizdą yra neteisingas. Manyti, kad kiekvienas, nešiojantis nikabą arba burką, kelia pavojų, yra negerai. Tačiau Korane, chadisuose parašyta, kad moteris turi uždengti savo kūną, išskyrus delnus ir veidą – burkų ar kitų apdarų nešiojimas susijęs su šalies tradicijomis ir papročiais.

– Jeigu Koranas nereikalauja dengti veido, kodėl kai kuriose šalyse yra tradicija tai daryti?

– Mūsų centro pagrindinis tikslas – suteikti tikslią informaciją apie Koraną ir chadisus. Turime vadovautis tik jais. Jeigu kažkokioje šalyje atsiranda Korano ar chadisų pakraipa, tai yra susiję tik su tos šalies papročiais ar kultūra.

– Iš ko kyla musulmoniškas ekstremizmas – teroristiniai aktai Europos ir islamo šalyse?

– Turime suprasti, kad tie teroro aktai niekaip nesusiję su islamu. Netiesa, kad tie žmonės tai daro vardan islamo. Islamas yra religija, kuri netoleruoja prievartos, teroro, smurto. [...] Reikia atkreipti dėmesį, kad islame raginama, gyvenant kituose kraštuose, laikytis normų, įstatymų, kurie galioja tose valstybėse. Smurtas islamo religijoje netoleruojamas, nebent yra išimtis Korane arba chadisuose, kuri nurodo kitaip.

– Islamu prisidengiantys asmenys jau ne tik vykdo teroristinius aktus, bet ir kuria savo valstybę. Ji ir vadinama „Islamo valstybe“, bet veikia teroristiniais metodais. Kaip tai vertinate?

– Turime vadovautis Koranu ir chadisais. Jeigu juose nerasime priežasčių, kodėl kažkas panašaus turi būti daroma, tai ta veikla yra neteisėta. Tai, ką daro vadinamoji „Islamo valstybė“ ar kai kurie kiti žmonės, tikrai nesusiję su Alachu ar islamu.

– LRT RADIJO klausytojas prašo paaiškinti, kokia yra žodžio „islamas“ reikšmė?

– Islamas yra tikėjimas vieninteliu Dievu. Tai tikėjimas, kad Dievas egzistuoja, visada egzistavo ir visada egzistuos. Tikima, kad jis sukūrė visatą. Jis sukūrė tikėjimo formą, kurią vadiname islamu. Tai – normų, kanonų visuma, kuri visiems žmonėms padeda gyventi. Pagal Lietuvos istoriją, musulmonai čia gyvena jau 600 metų. Jokių konfliktų, problemų nekilo. Kodėl dabar jų turėtų kilti? Šiuo metu Lietuvoje gyvena apie 6 tūkst. musulmonų.

– Ar jaučiate, kad atvyksta daugiau musulmonų iš kitų šalių?

– Be abejo, paskutiniu metu padaugėjo žmonių, kurie atvyksta į Lietuvą studijuoti, turi savo verslą, atvyksta dėl sukurtos šeimos.

– Kaip islamo religija vertina savižudybę?

– Savižudybė yra žingsnis, kuris islamo religijoje toleruojamas tik tada, kai gresia pavojus šeimai, artimiesiems, šaliai. Tik tada galima aukoti savo gyvybę. Tai, kas dabar neretai vyksta pasaulyje, nesusiję su tikėjimu, islamu. Tie žmonės šiuos veiksmus daro, manau, dėl savo materialinės gerovės.

– Kai nusižudai, matyt, materialinė gerovė nelabai rūpi, bet yra įsivaizdavimas, kad už tai pateksi į rojų.

– Pabėgėliai į Europą bėga ne nuo gero gyvenimo – jų šalyse gausu konfliktų, bado, problemų. Kai kurie žmonės naudojasi tikėjimu ir tais pabėgusiais žmonėmis kaip savo įrankiais. Jie tai daro, norėdami pasiekti savo tikslų, kurie dažniausiai – materialūs.

Pabėgėliams tokie žmonės sako – papasakojau apie Dievą, islamą, rojų, pragarą. Jie pamiršta pasakyti, kad kelias į rojų yra sunkus ir ilgas. Jie tiems žmonėms neteisingai pasakoja apie pranašą, islamą. [...] Toks žmogus aiškina – jeigu nusižudysi, iš karto pakliūsi į rojų. Islame tikrai nėra lengvo kelio į rojų. Nėra taip, kad kas nors, kas nori nusižudyti, tai padaro ir ten pakliūna.

Daug žmonių vartoja žodį „džihadas“, bet nežino šio žodžio reikšmės. Pirmiausia tai reiškia karą su savimi. Džihadas reiškia, kad reikia auklėti savo instinktus, poreikius. Reikia auginti ir vystyti save, kad kuo daugiau padėtum kitiems, nepriklausytum nuo materialių šio pasaulio dalykų. Turime kuo daugiau laiko praleisti, padėdami kitiems. Savęs auklėjimas ir yra vadinamas džihadu. Islame džihadas [nužudant kitą žmogų – LRT.lt] leidžiamas tik tada, kai kyla grėsmė šeimai ar šaliai. Gali kilti klausimas – ar „Islamo valstybės“ paskelbtas džihadas atitinka islamo normas? Galiu pasakyti, kad neatitinka.

– LRT RADIJO klausytoja tvirtina, kad musulmonų šalyse žmonės žudo vieni kitus, todėl, atvykę čia, jie nevertins ir kitų tikėjimų žmonių. Jos nuomone, arabų valstybėse vyksta pilietinis karas. Kaip tai vertinate?

– Noriu pabrėžti, kad karas, prievarta, teroras nėra susiję su tikėjimu. Dažnai kalbame apie karus Sirijoje, arabų kraštuose, bet, pavyzdžiui, karas vyksta ir Ukrainoje. Juk joje nėra musulmonų, bet vis tiek vyksta karas. Noriu dar kartą pabrėžti, kad karas, blogis, teroro aktai nėra susiję su islamu. Tai susiję tik su tais žmonėmis, kurie šiuos aktus atlieka.

Per pastaruosius trejus ketverius metus į Lietuvą atvyko apie tūkstantis musulmonų. Jie nesukelia nesklandumų, nedaro blogų dalykų, negresia pavojus. Tai yra pabėgėliai arba žmonės, kurie čia atvažiuoja kurti įmones, vystyti savo verslą, kurti šeimas. Taip pat yra nemažai studentų ir kitų žmonių. [...] Jeigu jie iki šiol gerai gyveno, nekėlė pavojų, kodėl turime bijoti, kad atvažiuos dar 300 žmonių ir būtent jie padarys ką nors blogo?

– LRT RADIJO klausytojas atkreipia dėmesį, kad islamo religijos lyderiai nėra viešai pasmerkę terorizmo išpuolių, neskelbia informacijos, kad tai prieštarauja islamo religijai, o savižudybė – didelė nuodėmė. Kokia vis dėlto yra islamo lyderių pozicija?

– Mes, Lietuvos musulmonų atstovai, tikrai raginame ir sakome, kad savižudybė ir teroro aktai neturi nieko bendro su tikėjimu, Alachu. Priešingai – tai yra nuodėmė. Esu girdėjęs daug pasisakymų – yra daug musulmonų, kurie sako tą patį. Kitas dalykas – apie tai rašoma Korane. [...] Deja, teisingai pastebėta, kad kai kurie žmonės turėtų aktyviau dalyvauti diskusijoje, galėtų drąsiau ir atviriau kalbėti apie tokias problemas. Reikėtų kalbėti apie tai, kad Koranas netoleruoja terorizmo ir prievartos.

– Kas gali skaityti ir interpretuoti Koraną? Ar tai yra tik dvasinių lyderių prerogatyva, ar kiekvienas musulmonas irgi gali tai daryti?

– Nėra taip, kad tik lyderiai gali skaityti Koraną ir daryti išvadas. Tai gali daryti kiekvienas iš mūsų. Dievas sako, kad kiekvienas žmogus turi spręsti, ką jam daryti ar ko nedaryti. Kad būtų lengviau pasirinkti savo kelią, buvo atsiųstas tikėjimas ir šventas Koranas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...