captcha

Jūsų klausimas priimtas

Jogos mokytoja: išsaugoti gražų veidą galima ir be botulino injekcijų

Veido joga yra natūralus būdas išsaugoti veidą jauną, o ne dirbtinai bandyti jį pakeisti, LRT RADIJO laidoje „Kasdienybės kultūra“ sako jogos mokytoja Giedrė Bagdonienė. „Visi mūsų dvasiniai išgyvenimai, emocijos, stresas, įtampa labiausiai atsispindi veide. [...] Veidas – mūsų vizitinė kortelė, sielos atspindys, pagrindinė bendravimo priemonė – mes negalime nusukti jo nuo pasaulio, paslėpti po drabužiu. Net kosmetika, deja, nepaslėps žvilgsnio ir to, ką kalba veidas“, – pabrėžia ji.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Veido joga yra natūralus būdas išsaugoti veidą jauną, o ne dirbtinai bandyti jį pakeisti, LRT RADIJO laidoje „Kasdienybės kultūra“ sako jogos mokytoja Giedrė Bagdonienė. „Visi mūsų dvasiniai išgyvenimai, emocijos, stresas, įtampa labiausiai atsispindi veide. [...] Veidas – mūsų vizitinė kortelė, sielos atspindys, pagrindinė bendravimo priemonė – mes negalime nusukti jo nuo pasaulio, paslėpti po drabužiu. Net kosmetika, deja, nepaslėps žvilgsnio ir to, ką kalba veidas“, – pabrėžia ji.

Kita vertus, pastebi G. Bagdonienė, veide išsidėstęs visas organų žemėlapis, tad paburkimai, juodi ratilai apie akis, spuogeliai parodo ir vidinių organų sutrikimus: „Todėl veido ir akupresūros pratimais galima duoti tam tikrą impulsą organams, kad jie po truputėlį natūraliai tvarkytųsi ir jaustųsi kuo geriau. Žinoma, nesigydydami ar neatsisakę žalingų įpročių, netinkamos gyvensenos, mes nepakeisime to, ką veide paliko nesirūpinimas savimi, neišsigydysime ligų. Taigi nereikėtų tikėtis, kad pratimais pakeisime viską.“

– Joga mums asocijuojasi su labais senais laikais ir labai senais mokymais. O kaip atsirado veido joga?

– Turbūt buvo suprasta, kad veidas taip pat nori mūsų dėmesio, kad veido ir kaklo zonoje išsidėstę šimtai raumenų, kurių irgi negalima pamiršti. Veido jogą sudaro ir akupresūros, veido masažo, atpalaidavimo ir energijos pratimai. Tai – kompleksinė praktika, apimanti ir atsipalaidavimą su vizualizacija bei meditacija.

– Rainerio Marios Rilke romane „Maltės Lauridso Brigės užrašai“ apie veidą pasakyta labai įdomiai: kai veide matyti visa fiziologija, yra labai liūdna, nes tai rodo, kad susidėvėjęs tas sluoksnis, kuris atskleidžia sielą ir dvasią. Taigi kiek tie pratimai, mankšta veikia mūsų sielą ir dvasią?

– Pati mėgstu treniruotes pradėti nuo teorijos, skirtos mūsų vidiniam pasauliui apžvelgti. Visi mūsų dvasiniai išgyvenimai, emocijos, stresas, įtampa labiausiai atsispindi veide. Sutikę nepažįstamą žmogų ir vos pažiūrėję į veidą, visiškai nesąmoningai jį „nuskaitome“ ir pamatome bent jau tai, koks jis šią akimirką yra, kaip jaučiasi. Veidas – mūsų vizitinė kortelė, sielos atspindys, pagrindinė bendravimo priemonė – mes negalime nusukti jo nuo pasaulio, paslėpti po drabužiu. Net kosmetika, deja, nepaslėps žvilgsnio ir to, ką kalba veidas.

Kita vertus, ne tik vidus veikia išorę, t. y. ne tik emocijos, jausmai atsispindi veide, bet lygiai taip pat išorė veikia vidų. Jei mes vaikštome susirūpinę, nepatenkinti, suraukę kaktą, antakius, turime tarp antakių įsispaudusią pykčio raukšlę, lūpų kampučiai nusileidę, įtampa lygiai taip pat neigiamai atsispindi mūsų organuose. Dėl to pagrindinis veido jogos tikslas – nuo įtampos, streso, patiriamų išgyvenimų atpalaiduoti spazmuotus ir sutrauktus raumenis, esančius ne savo vietoje.

Nors raumenys mums reikalingi tam, kad reikštume savo emocijas, tačiau jie turi nurimti ir sugrįžti į savo vietą, nes kitaip mums būdinga nuolatinė emocija galiausiai įsispaudžia veide ir mes ją nešiojamės lyg kaukę, apie mus daug ką pasakančią kitiems. Pasižiūri ir sakai – ji yra pikta, nusivylusi namų šeimininkė, nepatenkinta, pagiežinga... Puiku, jei mes gerų emocijų turime daugiau ir jas reiškiame dažniau nei neigiamas – tada galime pasigirti gero, linksmo žmogaus kauke.

Po darbo dienos atėjusios moterys, pavyzdžiui, ir klausia, ką daryti su kakta, kurios, atrodo, nebegalima atpalaiduoti. Taigi pagrindinis tikslas – pašalinti nervinę įtampą, atsispindinčią veide, o pratimai ir skirti tam, kad būtų galima kuo ilgiau išlaikyti gražų veido ovalą, jaunatvišką švytėjimą, skaistumą, odos stangrumą ir elastingumą.

– Bet, jei taip labai stengsimės veidą išvalyti nuo raukšlių, ar jis, kad ir labai gražus, netaps lėliškas, primityvus, netikras, negyvas?

– Iš tikrųjų raumuo turi savo tonusą. Tad, netgi jei kažką darome tiek netinkamai, tiek tinkamai, jis iš esmės žino savo vietą ir kam yra skirtas. Čia – ne botulino injekcijos, kurios sustingdo veidą. Paradoksas – botulino injekcija skirta tam, kad atpalaiduotų spazmuotą raumenį, bet jo poveikį dažniausiai gali pastebėti netgi neprofesionalai (lengva pažinti žmogų, kuris yra pasidaręs tam tikrų rimtesnių procedūrų).

Šie pratimai yra natūralus būdas išlaikyti veidą jauną, o ne dirbtinai bandyti jį pakeisti, nes, deja, jo nepakeisime – kokį turime, tokį turime. Mūsų veide išsidėstęs visas organų žemėlapis, tad paburkimai, juodi ratilai apie akis, spuogeliai virš antakių, lūpų, skruostų srityje ir pan. parodo ir mūsų vidinių organų sutrikimus. Todėl veido ir akupresūros pratimais galima duoti tam tikrą impulsą šitiems organams, kad jie po truputėlį natūraliai tvarkytųsi ir jaustųsi kuo geriau. Žinoma, nesigydydami ar neatsisakę žalingų įpročių, netinkamos gyvensenos, mes nepakeisime to, ką veide paliko nesirūpinimas savimi, neišsigydysime ligų. Taigi nereikėtų tikėtis, kad pratimais pakeisime viską.

– O vyrų ir moterų veidai nesiskiria?

– Truputėlį skiriasi tuo, kad vyrų raumenynas stipresnis – bet kokios mankštos rezultatai matomi greičiau negu moterims. O moterims, kurios šiandien taip skuba, sunkiausia rasti laiko dar vienai „prievolei“ – šešias dienas per savaitę atlikti pratimus, kurių yra 18. Jei norime gero rezultato, tai užima apie 20 minučių. Dalį pratimų galima atlikti bet kur: stovint eilėje prie kasų, laukiant prie gydytojo kabineto, važiuojant autobusu ar automobiliu, plaunant indus, gaminant vakarienę, žiūrint televizorių.

Vienas mėgstamiausių mano pratimų yra „žiurkėno žandukai“. Reikia įsivaizduoti, kad mūsų žanduose yra pilna vandens ir apie pusę minutės tą vandenį (arba orą) stumti iš vieno žando į kitą. Tai puikus būdas stiprinti skruostų raumenis, mažinti raukšleles ir linijas, esančias juose. Taip pat atliekant šį pratimą į skruostus priplūsta daug deguonies, o su deguonimi atnešama daug maistinių medžiagų. Atrodo, vaikiškas pratimas, bet jis duoda rezultatų. Jei pripučiame oro, jį pavarinėjame iš vienos pusės į kitą ir pripūstus žandukus dar lengvai paplekšnojame apie pusę minutės, jau padarome du pratimus.

Ryte, jei jaučiamės pabalusios, bet nesinori naudoti skaistalų, pudros, galime pabandyti keletą triukų: skruostus pagnaibyti, lengvais judesiukais visą šią sritį išmasažuoti. O kai esame prisnūdusios ir neturime galimybės pamiegoti, reikia nepamiršti ausų.

– Ausų?

– Masažuoti reikia visą ausų sritį nuo apačios – sukti ratukus, po centimetrą keliaujant į viršų, iki pat ausies viršaus. Šioje srityje yra apie 170 aktyvių taškų, susijusių su įvairių organų veikla. Taip mes duodame signalą organams stiprinti veiklą, o malonus raudonis nudažo ne tik ausų sritį, bet ir skruostus, į veidą priplūsta energijos ir miegas išsisklaido. Kiti pratimai skirti ir akims, ir kaktai, antakių sričiai, ir žandikauliams, pasmakrei, kaklui.

– Kaip Jūs žiūrite į kaukes? Sakoma, kad civilizuotoje visuomenėje labai svarbu į visuomenę išeiti su kauke, bet aš manau, kad labai gražu, pažiūrėjus į žmogų, matyti gyvą pasaulį.

– Taip, visą spektrą emocijų. Būtina žiūrėti į veidą. Dėl to aš irgi esu už tikras emocijas ir už žmogų tokį, koks jis yra. Tebūnie ir su neigiamomis emocijomis, neigiamais išgyvenimais.

– Jeigu jos nėra amžinos?

– Taip. Arba jeigu jos nesiekiančios tau pakenkti, tavęs nuliūdinti. Dažnai mes žiūrime ir matome liūdną veidą, bet žmogus sako – man viskas gerai.

– Bet gal ir gerai, kad žmogus neverkšlena? Tuomet žinai, kaip elgtis.

– Bet koks nuostabus dalykas, kai tau žmogus sako viena, o tu žiūri į akis, veidą ir matai, kad tiesa visai kitokia. Žmogaus veidas – nuostabiausia jo kūno dalis.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...