captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kiek, ko ir kada gerti, norint išvengti dehidratacijos

Karštomis dienomis, kai temperatūra pasiekia trisdešimt ir daugiau laipsnių, žmonės smarkiai rizikuoja ne tik perkaisti, bet ir dehidratuoti.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Karštomis dienomis, kai temperatūra pasiekia trisdešimt ir daugiau laipsnių, žmonės smarkiai rizikuoja ne tik perkaisti, bet ir dehidratuoti.

Kad vyksta dehidratacija, organizmas išduoda, kai kyla troškulys, išdžiūva burna ar liežuvis, darosi silpna, apima vangumas, galvos svaigimas, pasakojo Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Remigijus Zumeras.

Dehidratacija neišsivysto per pusdienį ar kelias dienas, bet jei žmogus turi įprotį mažai gerti, o oro temperatūra verčia gausiai prakaituoti, tokia grėsmė jau kyla.

Taip pat ne visi skysčiai apsaugo nuo dehidratacijos: patartina vengti kavos ir alkoholio, kurie prisideda prie greitesnio skysčių pašalinimo iš organizmo.

Geriausia gerti, pasak specialisto, negazuotą mineralinį vandenį, nors ne prastesnis yra ir paprastas vanduo iš čiaupo. Ir reikėtų ne gerti didelį kiekį vandens iš karto, o gurkšnoti po truputį, kad skystis būtų greičiau absorbuojamas.

Tačiau taip pat nederėtų gerti ir per daug skysčių.

Daugiau apie tai, kiek, ko ir kada gerti – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...