captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Romuvos“ įgulos narys: padėtis laive kritiška

Susisiekimo ministerijai ir „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) vadovybei pastaraisiais mėnesiais slėpus informaciją apie užsienio uostuose sulaikomus laivus, chaosas įmonėje auga. Susisiekimo ministras reikalauja ieškinio dėl bankroto, įmonės vadovas teigia apie tai nieko nežinantis, tuo metu Italijoje esančio įmonės laivo „Romuva“ įgula teigia pasiruošusi palikti laivą likimo valiai, tačiau į jų reikalavimus dėl repatriacijos nereaguojama.
V. Balčiūnienės (BFL) nuotr.
V. Balčiūnienės (BFL) nuotr.

Susisiekimo ministerijai ir „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) vadovybei pastaraisiais mėnesiais slėpus informaciją apie užsienio uostuose sulaikomus laivus, chaosas įmonėje auga. Susisiekimo ministras reikalauja ieškinio dėl bankroto, įmonės vadovas tvirtina apie tai nieko nežinantis, tuo metu Italijoje esančio įmonės laivo „Romuva“ įgula teigia pasiruošusi palikti laivą likimo valiai, tačiau į jų reikalavimus dėl repatriacijos nereaguojama.

Vienas iš Italijoje sulaikyto laivo jūrininkų tvirtina, kad skirtingai nei skelbia pareigūnai, įgula turi asmens dokumentus ir teoriškai laivą palikti galėtų, tačiau tokiu poelgiu pažeistų daugybę teisės aktų. Jo žodžiais, padėtis laive yra kritiška.

„Neturime kuro jau trečia para, dabar semiame kibirais kuro likučius iš talpyklų, kad užpildytume atsarginį generatorių, kuris mums užtikrina minimalias gyvenimo sąlygas“, – Žinių radijui sakė jūrininkas Vytas Augaitis.

Jo teigimu, trečiadienį laive baigiasi vandens atsargos. Pasak jūrininko, „Lietuvos jūrų laivininkystė“ žmones pusantro mėnesio maitina pažadais, tačiau realių veiksmų nesiima.

„Atimti laivo dokumentai, jis negali išplaukti. Mes visi esame su pasais ir bet kuriuo momentu galime palikti laivą likimo valiai. Asmeniškai aš pusantro mėnesio prašau, kad mane deportuotų namo, išleistų – jokio atsakymo nėra nė iš vienos instancijos. Tą padaryti galiu, bet savavališkai palikdamas darbo vietą aš pažeisiu įstatymus su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis. Buvo kreiptasi ir į Užsienio reikalų ministeriją, ir į Lietuvos jūrininkų sąjungą – visa įgula atsisako būti laive 100 proc., pasirašė kreipimąsi, kad deportuotų namo“, – teigė V. Augaitis.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė trečiadienį susisiekimo ministrui pareiškė, kad žmonių interesai turi būti prioritetas.

„Prezidentės nuomone, pirmiausiai turi būti pasirūpinta svetimuose uostuose įstrigusiais žmonėmis, bet kartu būtina priimti reikalingus sprendimus dėl bendrovės ateities, kad ir kokie skausmingi jie būtų“, – žurnalistams teigė prezidentės atstovė Daiva Ulbinaitė.

Susisiekimo ministras pripažino, kad laivuose įstrigusių jūrininkų padėtis yra sudėtinga.

„Kiekvienu konkrečiu atveju su konkrečia įgula renkama informacija, kiek ko yra likę. Dėl jūrininkų pargabenimo iš areštuotų laivų, tai ne visi jūrininkai nori tai daryti, yra ir kitų nuomonių. Iš kitos pusės, dažnai reikalaujama, kad minimalus įgulos kiekis laive turi būti paliktas, kad būtų užtikrintas saugus laivo stovėjimas“, – Prezidentūroje trečiadienį žurnalistams sakė Rimantas Sinkevičius.

Ministras antradienį tvirtino, kad Italijoje esančio laivo jūrininkai neturi asmens dokumentų, nes juos paėmė laivo agentas.

Visi penki LJL laivai Senegale, Italijoje, Portugalijoje, Lenkijoje ir JAV sulaikyti už skolas, juose yra apie 100 jūrininkų.

Sudėtingiausia situacija yra Senegalo Dakaro uoste esančiame laive, kurio įgula neturi pasų ir negali išeiti iš laivo. Tai BNS anksčiau patvirtino Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...