captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Pitrėnienė piktinasi stojamaisiais egzaminais į gimnazijas

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sako, kad stojamuosius egzaminus rengiančios šalies gimnazijos sukuria nelygias galimybes moksleiviams. Tuo metu mokinių atstovai bei vaikus atsirenkančių mokyklų vadovai teigia, kad esamos tvarkos keisti nereikia.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sako, kad stojamuosius egzaminus rengiančios šalies gimnazijos sukuria nelygias galimybes moksleiviams. Tuo metu mokinių atstovai bei vaikus atsirenkančių mokyklų vadovai teigia, kad esamos tvarkos keisti nereikia.

„Buvo koncepcija, kad gimnazija – skirta visiems. Gimnazija turi ieškoti resursų metoduose, mokytojų gebėjimuose, kad atskleistų mokinių gebėjimus. Negabių vaikų nėra – kiekvienas kažkam yra gabus. Tad pagal gebėjimus ir reikia padėti jam augti, vystytis ir baigti mokslą, gauti atestatą. Galbūt reikia jį nukreipti į profesinę mokyklą, galbūt ruošti universitetui“, – savo poziciją išsakė A. Pitrėnienė.

Ji pabrėžė, kad neskubės daryti sprendimų šiuo klausimu – pirma ji nori išgirsti švietimo bendruomenės nuomonę, tačiau teigė, kad įžvelgia nelygybę.

„Susidaro nelygios galimybės vaikų atžvilgiu. Sąlygos yra ne vienodos, jos yra elitinės, išskirtinės mokyklos“, – teigė ministrė.

Vilniaus licėjaus, kuriame yra rengiami stojamieji egzaminai, direktorius Saulius Jurkevičius teigia, kad šie egzaminai į kai kurias gimnazijas leidžia tinkamai ugdyti gabius vaikus.

„Yra mokinių, kurie iš tiesų gali ir nori mokytis, tad jiems sudaromos galimybės siekti aukštesnės mokymosi kokybės. Esant dabartinei situacijai, kai mes nebesugebame to padaryti visuotinu lygiu, daliai mokinių tai yra vienintelė reali galimybė siekti aukštesnės kokybės“, – teigė S. Jurkevičius.

Anot jo, nelygybe galima būtų vadinti ir tai, kad kai kuriose mokyklose mokslo lygis yra žemas.

„Kalbant apie nelygybę, čia kaip į ją pasižiūrėsi: ji kuriama įvairiais kitais būdais, kai nesugebama užtikrinti deramo mokymo lygio visose švietimo įstaigose. Geriau reikėtų pagalvoti, kaip kitose mokyklose užtikrinti aukštesnę mokymo kokybę, o ne ardyti tai, kas šiuo metu egzistuoja pakankamai gerai“, – dėstė Vilniaus licėjaus direktorius.

Lietuvos mokinių parlamento (LMP) Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkė Vilija Valatkaitė sakė, kad LMP pritaria praktikai, kai dalis mokyklų rengia stojamuosius egzaminus.

„Nesame prieš egzaminus, nes vis dėlto atranka į tam tikras gimnazijas skatina ir sveiką konkurenciją, motyvuoja daugiau mokytis, jeigu nori patekti būtent į tą mokyklą ir siekti aukštesnių rezultatų. Tačiau esame už tai, kad to nebūtų visose gimnazijose“, – teigė V. Valatkaitė, pati besimokanti Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...