captcha

Jūsų klausimas priimtas

Šimtmetį pasitinkantį legendinį aerodromą krečia skandalas

Liepos mėnesį legendinis S. Dariaus ir S. Girėno aerodromas, kuriame 1933 m. liepos 17 d. turėjo nusileisti per Atlantą perskridusi šių lakūnų pilotuojama „Lituanica“, minės savo šimtmetį. Tačiau nuotaikos aerodrome – tikrai nešventiškos, nes buvęs jo vadovas Eugenijus Raubickas atleistas, o laikinai paskirtajam Vytui Skučui kibti į darbus trukdo neapibrėžta situacija. Gal aerodromo steigėja Kauno miesto savivaldybė skelbs konkursą jo direktoriaus vietai užimti?
E. Ovčarenko (15min.lt) nuotr.
E. Ovčarenko (15min.lt) nuotr.

Liepos mėnesį legendinis S. Dariaus ir S. Girėno aerodromas, kuriame 1933 m. liepos 17 d. turėjo nusileisti per Atlantą perskridusi šių lakūnų pilotuojama „Lituanica“, minės savo šimtmetį. Tačiau nuotaikos aerodrome – tikrai nešventiškos, nes buvęs jo vadovas Eugenijus Raubickas atleistas, o laikinai paskirtajam Vytui Skučui kibti į darbus trukdo neapibrėžta situacija. Gal aerodromo steigėja Kauno miesto savivaldybė skelbs konkursą jo direktoriaus vietai užimti?

Beveik aštuonerius metus aerodromui vadovavusį patyrusį lakūną, atsargos majorą R. Raubicką Kauno meras Visvaldas Matijošaitis savo potvarkiu atleido per kelias minutes.

„Šių metų balandžio 22 d. aerodrome vyko šimtmečio minėjimo aptarimas. Meras neatvyko. Vietoj savęs atsiuntė vicemerą. Kitą dieną buvau iškviestas pas merą. Vietoj pasisveikinimo sulaukiau jo priekaištų, kad aerodromas bylinėjasi su savivaldybe dėl pastatų panaudos sutarties. Savivaldybė, dar ją valdant merui Andriui Kupčinskui, aerodromą buvo apskundusi teismui. Kai paklausiau mero, kokia garantija, kad po teismo patalpos bus perduotos aerodromui, išgirdau atsakymą: „Tavo darbo vieta“.

Kai pakviečiau merą atvykti į aerodromą ir susipažinti su esama situacija, jis man atkirto žinąs, kokia situacija aerodrome, nes ten jo sūnus laiko savo lėktuvą.  Suabejojus, ar jaunasis Matijošaitis teisėtai aerodrome laiko lėktuvą, meras man atšovė nežinąs jo borto numerio“,  – prisiminė savo atleidimo aplinkybes E. Raubickas.

Paklaustas, kodėl mero sūnus aerodrome lėktuvą laiko neteisėtai, E. Raubickas paaiškino, jog greičiausiai susitarė su kurio nors angaro savininku.

Gegužės 14 d., baigiantis darbo dienai, E. Raubickas sulaukė keturių Kauno savivaldybės Personalo skyriaus darbuotojų, kurios supažindino jį su mero potvarkiu, pagal kurį jis atleidžiamas iš pareigų, o anksčiau aerodromui vadovavęs Vytas Skučas paskiriamas laikinuoju vadovu.

„Pagal aerodromo įstatus konkursas direktoriaus vietai užimti neturėtų būti skelbiamas, bet, kaip bus, – neaišku. Juk V. Skučas paskirtas laikinuoju vadovu“, – svarstė E. Raubickas.

Aerodromo ir jo atleisto vadovo ginti stojęs Seimo narys Rytas Kupčinskas V. Matijošaitį ir jo sprendimus keisti valdžią aerodrome apskundė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui. Jo pirmininkas patvirtino gavęs tokį skundą, kuris turėtų būti svarstomas netrukus.

R. Kupčinskas nei patvirtino, nei paneigė jau senokai Kaune sklandančias kalbas, esą daug kam aerodromo teritorija rūpi kaip „auksinių“ sklypų vieta, kur galėtų atsirasti pramogų centrai arba prabangūs gyvenamieji namai.

„Ankstesnė Kauno valdžia buvo užsimojusi aerodromo teritorijoje statyti futbolo ir teniso aikštynus bei pramogų centrą“, – priminė R. Kupčinskas 2007 m. įvykius, kai Kauno savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Keserauskas bandė be konkurso aerodrome planuoti kelias futbolo aikšteles, teniso kortus, maniežą, pramogų centrą.

Tokias A. Keserausko užmačias tada palaikė Aleksoto seniūnė Lukrecija Navickienė ir tuometinis premjeras Gediminas Kirkilas. Tačiau neužilgo A. Keserauskas buvo atleistas iš pareigų, o 2009 m. aerodromui buvo suteiktas kultūros paveldo objekto statusas, kuris, atrodytų, turėtų jį apsaugoti nuo bet kokių kėslų.

„Šiuo metu neturiu tikslios informacijos, ką miesto valdžia planuoja aerodrome, tačiau ankstesni Kauno vadovai planavo ir teniso aikštynus, ir futbolo stadionus. Net Futbolo federacijos atstovai buvo atvykę apsižiūrėti teritorijos. Kyla ir dabar įtarimų, kad kai kam iš savivaldybės rūpi tas aerodromas“, – tvirtino R. Kupčinskas.

Jis teigė manąs, kad bet kokie būdai, siekiant išsaugoti aerodromą, būtų tinkami. Vienas iš jų – perduoti aerodromo steigėjo teises kariuomenei. Tačiau krašto apsaugos ministras Juozas Olekas sakė, jog nei kariuomenės, nei Krašto apsaugos ministerijos reikmėms legendinio aerodromo nereikia.

„Mes tokių planų neturime. Manau, kad aerodromas gali normaliai funkcionuoti priklausydamas Kauno savivaldybei. O vieno vadovo pakeitimas kitu neturėtų kelti jokių drastiškų veiksmų asociacijų, nes konservatoriai, būdami valdžioje, irgi daugelio įstaigų vadovus keisdavo. Kalbėjau su Kauno meru V. Matijošaičiu ir jis mane patikino, jog bus stengiamasi atnaujinti aerodromą ir pritraukti į jį kuo daugiau lėktuvų“, – kalbėjo ministras.

J. Olekas taip pat prisiminė, kad ir anksčiau yra buvę planų perduoti aerodromą kariuomenei, tačiau tam pasipriešinęs Seimo narys R. Kupčinskas.

„Tai – dviejų žmonių fantazijos. Vienas iš jų – R. Kupčinskas. Jam nepatinka, kad atleidome iš pareigų R. Raubicką. Nuvykite į aerodromą ir pažiūrėkite, kaip jis tvarkėsi, tuomet nekils jokių abejonių, kodėl jis buvo atleistas. Anksčiau Kaune į postus žmonės būdavo skiriami pagal partinę priklausomybę, o, kadangi aš – nepartinis, tai, atsižvelgdami į dalykinius sugebėjimus, buvusį aerodromo vadovą sugrąžinome atgal į pareigas“, – teigė V. Matijošaitis.

Jis paneigė kalbas ir nuogąstavimus, esą aerodrome galėtų atsirasti kokie nors komercinės ar gyvenamosios paskirties statiniai: „Juk aerodromą saugo kultūros paveldo objekto statusas. Be to, aerodromas yra aerodromas, o ne – gyvenamųjų namų kvartalas.“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...