captcha

Jūsų klausimas priimtas

Tarp „Baltic Tall Ships“ regatos dalyvių – ir oro baliono pilotas, ir burlaivių modelių meistras

Vyriausiam didžiųjų burlaivių regatoje „Baltic Tall Ships“ dalyvavusio burlaivio „Brabander“ įgulos praktikantui – 58-erių metų šilutiškiui – ši kelionė jūra, buriniu laivu buvo pirmoji gyvenime. Prieš išplaukdamas vyras teigė apie burlaivius žinantis viską, nes jo hobis – konstruoti burlaivių modelius. Ar pasikeitė modelių meistro nuomonė pakėlus tikras bures – kartu plaukusių Panoramos žurnalistų pasakojimas.

Vyriausiam didžiųjų burlaivių regatoje „Baltic Tall Ships“ dalyvavusio burlaivio „Brabander“ įgulos praktikantui – 58-erių metų šilutiškiui – ši kelionė jūra, buriniu laivu buvo pirmoji gyvenime. Prieš išplaukdamas vyras teigė apie burlaivius žinantis viską, nes jo hobis – konstruoti burlaivių modelius. Ar pasikeitė modelių meistro nuomonė pakėlus tikras bures – kartu plaukusių Panoramos žurnalistų pasakojimas.

Paprastai „Tall Ships“ regatose dalyvaujančių burlaivių įgulas privalo sudaryti 15–25 metų jaunimas. Šį kartą organizatoriai nutarė netaikyti griežtų apribojimų, todėl tapti įgulų nariais galėjo visi, sulaukę 15-kos.

Tokios galimybės nepraleido ir 58-erių Antanas Povilaitis. Šilutiškis burlaiviais sako domėjęsis nuo pat vaikystės. Pradžioje, pasakoja, su draugais plukdydavę tiesiog lentos gabalus su bure, padaryta iš nugvelbtos medžiagos skiautės. Maždaug 12-kos, į rankas pakliuvus senovinio burlaivio brėžiniams, įsisuko į tėvo – staliaus – dirbtuvę, konstruoti pirmojo modelio.

„Žinoma, kai tokį padarėme ir pamatėme ne šiaip lentą, o visus burlaivio apvadus, kurie yra labai gražūs, uždėjome bures – mums patiems akys buvo didelės. Norėjosi plukdyti. Lenta plokščia, ji nevirsta, o čia – įdėjomeįvandenį ir jis ant šono neplaukia. Nusivylimas. Žinių jokių“, – sako A. Povilaitis.

Bėgant metams domėjimasis modeliais stiprėjo. Prieš imdamasis darbo, šilutiškis teigia studijuojantis pasirinkto laivo istoriją, konstrukcijas, statybos technologijas. Todėl lipdamas ant „Brabanderio“ denio teigė, kad apie burlaivius žino viską. Po kelių dienų pripažino, kad teorija – dar ne viskas.

„Gan painu. Turėdamas tas žinias, darydamas modelius, vis tiek žinai, kur išvedžioti tie trosai, bet, kai pamatai realiai, iš tiesų absoliučiai nežinančiam žmogui tų virvučių labai daug. Pasimeti. Tai, kas lyg ir žinoma, visiškai susimaišo galvoje“, – pripažįsta A. Povilaitis.

Kitas pirmąkart jūron išplaukęs „Brabanderio“ praktikantas – oro balionų pilotas. Į laivą jis pateko labai netikėtai – konkurso „Tapk įgulos nariu“ anketą užpildė draugė, jam nieko nežinant. Bet aistra oro balionams taip pat sako užsikrėtęs staiga.Tai įvyko, vienam

„Iš vieno stadiono kyla apie 30 balionų. Vaizdas – fantastiškas. Pripūtus balioną, net nežinojau, kad skrisiu. Pakilome, o po metų turėjau licenziją“, –pasakoja Vytas Kerdokas.

Kuri stichija – dangus, ar jūra – paliko didesnį įspūdį – vilnietis neįvardijo, tačiau, kad šis plaukimas nebus paskutinis – garantavo.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...