captcha

Jūsų klausimas priimtas

Seimo išvados dėl „An-2“: siūlo griežtinti reikalavimus panašių lėktuvų skrydžiams

Seimas ketvirtadienį patvirtino Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) atlikto lėktuvo „An-2“ nelaimės tyrimo išvadas, jomis siūloma svarstyti griežtesnius reikalavimus mažiesiems lėktuvams skrendant virš vandens, nustatyti greitesnį reakcijos į galimas nelaimes laiką.
G. Savickio (BFL) nuotr.
G. Savickio (BFL) nuotr.

Seimas ketvirtadienį patvirtino Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) atlikto lėktuvo „An-2“ nelaimės tyrimo išvadas. Jomis siūloma svarstyti griežtesnius reikalavimus mažiesiems lėktuvams skrendant virš vandens, nustatyti greitesnį reakcijos į galimas nelaimes laiką.

Išvados patvirtintos už balsavus 43 Seimo nariams. Prieš buvo 2, 8 susilaikė.

Seimas komitetui buvo suteikęs laikinosios komisijos įgaliojimus tirti lėktuvo avarijos, paieškos ir gelbėjimo operacijos aplinkybes, o darbą įpareigojo baigti iki birželio 30 dienos.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne. Pakėlus orlaivį aptiktas vieno piloto kūnas.

Savo išvadose komitetas pateikė informaciją apie lėktuvo techninius, registracijos duomenis, žinias apie pradėtą skrydį, taip pat chronologiškai išdėstyta paieškos ir gelbėjimo operacijos eiga.

Vyriausybei ir ministerijoms siūloma spręsti dėl papildomų reikalavimų skrendant virš vandens – turėti avarinius kreipiamuosius siųstuvus, radiolokacinius atsakiklius, hidrokostiumus, taip pat numatyti reikalavimą specialiuosius skrydžius vykdantiems orlaiviams skristi nedideliu atstumu nuo kranto.

Taip pat siūloma svarstyti įtvirtinti pareigą pilotams, skraidinantiems orlaivį nevaldomoje oro erdvėje, esant techninėms galimybėms, atsakyti į skrydžių valdymo centro užklausimus, dar siūloma įvertinti poreikį privalomai drausti orlaivius.

Taip pat siūloma spręsti, ar šiuo metu nustatyti informavimo apie orlaivio avariją (incidentą) terminai, atsižvelgiant į Lietuvos geografinę padėtį, meteorologines regiono sąlygas, turimus paieškos ir gelbėjimo pajėgumus yra tinkami, kad gelbėjimo operacijos būtų pradėtos laiku, svarstyti galimybes trumpinti reagavimo į galimas avarijas laiką.

Taip pat raginama užtikrinti paieškos ir gelbėjimo darbus koordinuojančių institucijų gebėjimus teikti visapusišką informaciją ieškomų orlaivių, laivų savininkams, nukentėjusiųjų artimiesiems ir visuomenei.

Lėktuvo paieškos operaciją savo ruožtu nagrinėjusi Vyriausybės komisija yra padariusi išvadą, kad lėktuvo „An-2“ paieškos ir gelbėjimo operacija iš esmės vykdyta pagal galiojančias normas ir reikalavimus.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...