captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kauno gatvėse – permatomas troleibusas

Trečiadienio vidurdienį kauniečiai Laisvės alėjoje galėjo išvysti neįprastą viešojo transporto priemonę – permatomą elektrinį troleibusą „Dancer“, kuris tamsiu paros metu virsta interaktyvia šviečiančia instaliacija.
R. Achmedovo (DELFI) nuotr.
R. Achmedovo (DELFI) nuotr.

Trečiadienio vidurdienį kauniečiai Laisvės alėjoje galėjo išvysti neįprastą viešojo transporto priemonę – permatomą elektrinį troleibusą „Dancer“, kuris tamsiu paros metu virsta interaktyvia šviečiančia instaliacija.

Tai Lietuvos ir užsienio šalių mokslininkų, inžinierių bei verslininkų sukurtas modifikuotas troleibusas, pretenduojantis tapti viena lengviausių, sunaudojančia dvigubai mažiau elektros energijos nei jo pirmtakas, itin draugiška aplinkai viešojo transporto priemone.

Šis troleibusas – Klaipėdos įmonės „Vėjo projektai“ kūrinys. Įmonė pagamino pirmąjį troleibuso prototipą, kuris šiuo metu naudojamas kaip laboratorija ant ratų ir skirta įvairiems testavimams ir bandymams prieš pradedant kurti serijinius autobuso modelius.

Pasak vieno iš transporto priemonės kūrėjų prof. Rimanto Didžioko, Kaune bus vykdomi bandomieji važiavimai, kadangi Klaipėdoje, kur sukurta transporto priemonė, nėra troleibusams skirto kontaktinio tinklo. „Modifikuotam troleibusui atlikta privaloma techninė patikra ir jis gali važiuoti bendrojo naudojimo keliais, tačiau kol kas negali vežti keleivių. Jame numatyta keletas darbo vietų inžinieriams tyrėjams“, – sako R. Didžiokas.

Modifikuotas troleibusas buvo pagamintas atnaujinus uždarajai akcinei bendrovei „Kauno autobusai“ priklausiusį 1982 m. gamybos, 32 metus eksploatuotą troleibusą „Škoda 14Tr“. Buvo sutvarkyta važiuoklė, perdaryta elektrinė pavara, jos valdymas, įdiegta ličio jonų baterijų sistema, transformuotas techninis ir interjero dizainas.

Nors iš išorės troleibusas atrodo pakankamai trapus, kūrėjai tikina, kad jis atitinka visus ES reikalavimus.

Baterijos energijos talpa – 75 kW. Vieną kartą pakrautas nuo skirstomojo elektros tinklo atsijungęs prototipas gali nuvažiuoti apie 80 km. Tai leidžia eksploatuoti viešąjį transportą neinvestuojant į skirstomojo tinklo plėtrą. Vidutinės elektros sąnaudos, priklausomai nuo keleivių skaičiaus, yra 750–900 Wh vienam kilometrui, bendra masė – 8000 kg, leistina apkrovos masė – 7220 kg.

Anot bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, daugelis Vakarų Europos šalių modernizuoja savo viešojo transporto sistemas, atsižvelgdamos į tokius kriterijus kaip jo ekonomiškumas, ekologiškumas ir patrauklumas.

Kaune pristatomas troleibusas „Dancer“ pagamintas iš kompozitinių kėbulo medžiagų, turi unikalias elektrines pavaras, baterijas ir valdymo technologijas. Ateityje jis bus konstruojamas naujovišku moduliniu principu, t. y., eismo įvykio ar gedimo atveju bus lengvai keičiamas reikiamas modulis ir gedimai šalinami nestabdant eismo.

Kūrėjau turi ambicingų planų – jau kitais metais pagaminti 20 elektrinių autobusų, skirtų Lietuvos rinkai. Šie autobusai „nuo iki“ bus sukurti Lietuvoje. Vėliau tikimasi gaminti 1000 transporto priemonių per metus.

Permatomas troleibusas riedės Kauno gatvėmis birželio 17–19 dienomis, jis bus testuojamas įvairiuose miesto viešojo transporto maršrutuose.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...