captcha

Jūsų klausimas priimtas

Specialistai pradeda „An-2“ lėktuvo iškėlimo operaciją

Tik oro sąlygos jau tegali sutrukdyti iš maždaug 124 m gylio ištraukti gegužės 16 d. katastrofą patyrusį Lietuvos lėktuvą „An-2“. Ketvirtadienio vakarą į jo nuskendimo vietą išplaukė laivas „Mintis“, o penktadienio rytą – Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivas „Aukštaitis“.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Tik oro sąlygos jau tegali sutrukdyti iš maždaug 124 m gylio ištraukti gegužės 16 d. katastrofą patyrusį Lietuvos lėktuvą „An-2“. Ketvirtadienio vakarą į jo nuskendimo vietą išplaukė laivas „Mintis“, o penktadienio rytą – Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivas „Aukštaitis“.

Kaip LRT.lt sakė Susisiekimo ministerijos komisijos, sudarytos lėktuvo katastrofos aplinkybėms ištirti, vadovas ir Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vedėjas Bronius Merkys, jeigu oro sąlygos nepasikeis ir bangos neviršys metro aukščio, penktadienio rytą turėtų prasidėti lėktuvo „An-2“ iškėlimo operacija, kurioje dalyvaus iš Nyderlandų atvykę narai ir Lietuvos specialistai.

 „Operacijai jau pasirengta, bet viskas priklausys nuo oro sąlygų. Viliamės, kad sinoptikų prognozės buvo tikslios ir penktadienį jūra bus rami“, – svarstė B. Merkys.

Valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Algimantas Raščius sako, kad lėktuvo „An-2“ pakėlimo operacija turėtų baigtis iki penktadienio vakaro.

 „Grafikas yra gana intensyvus. Olandai žadėjo, kad per šešias valandas jie orlaivį trapuos ir bandys pakelti. Paskui apie tris valandas turėtų trukti orlaivio apžiūra ir, jeigu yra kūnai, kūnų iškėlimas. Taip kad visa operacija apie 17–18 val. turėtų baigtis“, – LRT Radijui penktadienio rytą sakė A. Raščius.

Dar trečiadienį B. Merkys LRT.lt buvo sakęs, jog iš pradžių bus stengiamasi pakelti nuskendusį lėktuvą iki tam tikro lygio, kad narai galėtų iš jo kabinos ištraukti žuvusių lakūnų Adolfo Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio  kūnus. Tiesa, tikslios informacijos, kad pastarojo kūnas yra lėktuvo kabinoje, nei Lietuvos, nei Nyderlandų į jūros dugną leisti robotai ir kameros dar neužfiksavo.

Jei lakūnų kūnus  pavyktų iškelti  sėkmingai, lėktuvas būtų vėl nuleistas į dugną, nes Lietuva kol kas neturi techninių galimybių ištraukti jį į jūros paviršių ir nugabenti į sausumą.

B. Merkys yra užsiminęs, kad jau ir Nyderlandų robotai yra užfiksavę pakankamai informacijos, kuri leistų daryti išvadas, kas lėmė, kad lėktuvas

Taip pat, jau buvo patvirtinta informacija, kad lakūnas A. Mačiulis pastebėtas lėktuvo kabinoje ir kad jis su kolega neturėjo hidrokostiumų, kurie išsigelbėjimo atveju būtų leidę šaltoje jūroje plauste išgyventi bent kelias valandas.

Kai kurie LRT.lt kalbinti specialistai dar praėjusią savaitę užsiminė, jog greičiausiai lakūnai neturėjo galimybių išsigelbėti iš nukritusio į jūrą lėktuvo ir žuvo pačiomis pirmomis katastrofos minutėmis.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...