captcha

Jūsų klausimas priimtas

„An-2“ apžiūra baigta, filmuota medžiaga leidžia nuspėti avarijos priežastis

Baltijos jūroje nuskendusį orlaivį „An-2“ apžiūrėję ekspertai vertina filmuotą medžiagą – spėjus tinkamai pasirengti, penktadienį gali būti vykdomi lėktuvo kėlimo darbai, sako valstybės įmonės „Oro navigacijos“ generalinis direktorius Algimantas Raščius.
Baltijos jūros dugne gulintis „An-2“. LRT Televizijos reportažo stopkadras
Baltijos jūros dugne gulintis „An-2“. LRT Televizijos reportažo stopkadras

Baltijos jūroje nuskendusį orlaivį „An-2“ apžiūrėję ekspertai vertina filmuotą medžiagą – spėjus tinkamai pasirengti, penktadienį gali būti vykdomi lėktuvo kėlimo darbai, sako valstybės įmonės „Oro navigacijos“ generalinis direktorius Algimantas Raščius.

Jis patvirtino, kad dėl prastų oro sąlygų apžiūros darbus vykdančios Nyderlandų įmonės „Mammoet“ ir kitų specialistų komanda trečiadienio naktį grįžo į Klaipėdą. Jie į jūrą buvo išplaukę Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivu „Mintis“.

„Laivas vakar grįžo į Klaipėdą (...). Sąlygos labai sudėtingos, lėktuvas apneštas dumblu, matomumas siekia apie du metrus“, – BNS sakė A.Raščius.

Vėliau Seime į lėktuvo paieškos operaciją tiriančios komisijos posėdį atvykęs A.Raščius žurnalistams sakė, kad orlaivyje buvo pastebėta daug pašalinių daiktų. „Pastebėta labai daug pašalinių daiktų, visokių geležų, daug visko ten. Sunku pasakyti, kol neanalizavom medžiagos“, – sakė „Oro navigacijos“ vadovas.

Jis taip pat sakė, kad filmuota medžiaga leidžia susidaryti įspūdį apie lėktuvo avarijos priežastis, tačiau daugiau nedetalizavo.

„Aviacinių tyrimų kolegoms ta medžiaga buvo pateikta, kaip man kalbėjo atstovai, iš tikrųjų galima iš tam tikrų dalykų įvaizdį susidaryti, kodėl įvyko avarija, ta filmuota medžiaga gali daug ką papasakoti“, – kalbėjo A.Raščius. Tačiau paklaustas, kokios galimos priežastys, sakė negalintis atsakyti, nes nėra tyrėjas.

„Mammoet“ ekspertai vertina robotų gautą filmuotą medžiagą. A. Raščius tvirtino, kad antrojo piloto kūno sudužusiame orlaivyje per apžiūrą nebuvo užfiksuota.

Anot „Oro navigacijos“ vadovo, dėl tolesnių darbų turėtų spręsti trečiadienio pavakarę Vilniuje susirinksianti Susisiekimo ministerijos vadovaujama komisija. Preliminariai planuojama, kad laivas vėl išplauks ketvirtadienio naktį – penktadienio rytą prognozuojamos geros oro sąlygos ir tinkamai pasirengę specialistai galėtų vykdyti kėlimo darbus – sutartis su „Mammoet“ dėl lėktuvo iškėlimo pasirašyta dar savaitgalį.

„Penktadienį, jei bus galimybė, bandys „trapuoti“, kabinti lėktuvą“, – sakė A.Raščius, tačiau, anot  jo, taip pat vertinama alternatyva pakėlus lėktuvą iki tam tikro lygio jį toliau apžiūrėti narams su specialia įranga.

Teks pagaminti specialią siją

Jis taip pat tvirtino, kad šiuo metu apsispręsta gaminti specialią siją, prie kurios planuojama tvirtinti lynus. Šie būtų kabinami prie lėktuvo – taip siekiama užtikrinti, kad orlaivis būtų keliamas stabiliai.

„Profesionalai dirba, iškelti ant dviejų ar trijų lynų bus sudėtinga, todėl šiuo metu bus daroma sija, ieškoma Klaipėdoje, kas ją galėtų padaryti, tai yra sudėtinga“, – sakė jis.

Pasak operaciją vykdančios įmonės  „Mammoet Baltic“ direktoriaus Edvino Ivanausko, procesas užtruko dėl savo sudėtingumo, be to, didelę įtaką turi oro sąlygos.

„Yra specialus robotas –skeneris, kuris nusileidžia, apžiūri lėktuvą iš visų pusių. Tada jis iškeliamas, vertinama gauta medžiaga, ar jos pakanka, jei nepakanka – dar kartą leidžiamas, apžiūrimos kitos dalys.  Vien nuleidimas ir pakėlimas šio įrengnio jau užtrunka laiko. O dar visa operacija pakankamai jautri oro sąlygoms,“– sakė „Mammoet Baltic“ vadovas E. Ivanauskas.

Antradienį Seime į parlamentarų klausimus atsakinėjęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius sakė, kad  kol kas dar sunku pasakyti, ar apskritai pavyks iškelti lėktuvą. Pasak R. Sinkevičiaus, tai paaiškės tik apžiūrėjus orlaivį, esantį Baltijos jūros dugne. Ministras sakė, kad lėktuvas užneštas smėliu ir dumblu. Tuo metu premjeras laikėsi nuomonės, jog lėktuvą iškelti reikia, kad būtų kuo mažiau spekuliacijų dėl nelaimės.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...