captcha

Jūsų klausimas priimtas

„An-2“ katastrofos virš Baltijos tyrimas – ar bus iškeltas lėktuvas?

Kaip bus elgiamasi, jei Nyderlandų specialistams nepavyktų iškelti Baltijos jūroje nuskendusio lėktuvo „An-2“, – ar jūros dugnas tokiu atveju nevirs dviejų lakūnų amžinu kapu? Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto, kuriam pavesta ištirti nuskendusio lėktuvo aplinkybes, vadovas Artūras Paulauskas tikisi, kad, jei nepavyks iškelti lėktuvo, galbūt vis dėlto pavyks iškelti žuvusiųjų lakūnų kūnus.
DELFI, R. Achmedovo nuotr.
DELFI, R. Achmedovo nuotr.

Kaip bus elgiamasi, jei Nyderlandų specialistams nepavyktų iškelti Baltijos jūroje nuskendusio lėktuvo „An-2“, – ar jūros dugnas tokiu atveju nevirs dviejų lakūnų amžinu kapu? Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto, kuriam pavesta ištirti nuskendusio lėktuvo aplinkybes, vadovas Artūras Paulauskas tikisi, kad, jei nepavyks iškelti lėktuvo, galbūt vis dėlto pavyks iškelti žuvusiųjų lakūnų kūnus.

Po apsilankymo Klaipėdoje, kur bendravo su specialistais ir žuvusiųjų artimaisiais, A. Paulauskas neturėjo aiškaus atsakymo, kaip baigsis lėktuvo iškėlimo operacija.

„Šiąnakt specialistai iš Nyderlandų pradėjo darbus toje vietoje, kur nuskendęs lėktuvas. Savo išvadas jie žadėjo pateikti antradienio pavakarę. Gavę jų atsakymus, galėsime kalbėti ir apie tolimesnius darbus“, – sakė A. Paulauskas.

Paklaustas, kaip vertina kai kurių patyrusių Lietuvos aviatorių prognozes, kad iškelti lėktuvą iš 124 metrų gylio gali ir nepavykti, politikas svarstė, kad, jei ir nepavyks iškelti į paviršių lėktuvo, gal vis dėlto pavyktų iškelti žuvusiųjų lakūnų kūnus.

A. Paulausko vadovaujamam komitetui Seimas lėktuvo katastrofos tyrimą pavedė baigti iki birželio 30 d., tačiau tikimasi, kad išvados bus pateiktos anksčiau. Po gelbėjimo operaciją vykdžiusių specialistų, lėktuvo savininkės įmonės „Klaipėdos aviacija“ vadovų ir žuvusiųjų artimųjų apklausų, vykusių Klaipėdoje, komitetas dar planuoja apklausti Švedijos aviatorius, kurie paskutinieji matė išskrendantį į Klaipėdą „An-2“ ir bendravo su jo pilotais.

Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas LRT.lt sakė, kad iš Nyderlandų atvykę penki kompanijos „Mammoet“ specialistai yra laikomi vieni geriausių pasaulyje. Būtent jiems Rusija buvo patikėjusi ištraukti 2000-ųjų rugpjūtį Barenco jūroje nuskendusį povandeninį laivą „Kurs“. Po metų šis Rusijos pasididžiavimu laikytas laivas buvo sėkmingai ištrauktas iš 108 metrų gylio.

„Ar pavyks Nyderlandų specialistams ištraukti mūsų lėktuvą, išvadų dar nenorėčiau daryti, kol jie nepateiks savo informacijos, kurią iš jūros dugno ištrauks jų įranga. Mes tokios aparatūros neturime. Vieną kamerą Klaipėdos universiteto specialistai, tyrinėdami nuskendusį „An-2“, prarado jūroje. Labai norėčiau tikėti, kad pavyks iškelti bent lakūnų kūnus“, – kalbėjo J. Olekas.

Jis taip pat patvirtino informaciją, kad šiandien jau aišku, kad lakūnai neturėjo hidrokostiumų. Vadinasi, jei lakūnams ir būtų pavykę išsivaduoti  iš krentančio lėktuvo, jie šaltoje ir audringoje jūroje būtų išsilaikę tik kelias valandas.

Ar spėjo Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis užsidėti gelbėjimosi liemenes, ar nepatyrė rimtų traumų, krentant lėktuvui iš maždaug 1,3 km aukščio, bus galima atsakyti tik po jų palaikų tyrimo.

Manoma, kad lėktuvo ir pilotų ištraukimo operacija gali užtrukti apie dvi savaites.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...