captcha

Jūsų klausimas priimtas

Laisvės alėją rekonstruos Kauno biudžeto lėšomis, konkės nebus

Kauno Laisvės alėjos rekonstrukcija bus finansuojama iš miesto lėšų, sako Kauno vadovai. Jų teigimu, projektas yra per brangus, tačiau bus stengiamasi jį baigti greičiau nei buvo numatyta.
Laisvės alėja Kaune, V. Jurevičiaus (BFL) nuotr.
Laisvės alėja Kaune, V. Jurevičiaus (BFL) nuotr.

Kauno Laisvės alėjos rekonstrukcija bus finansuojama iš miesto lėšų, sako Kauno vadovai. Jų teigimu, projektas yra per brangus, tačiau bus stengiamasi jį baigti greičiau nei buvo numatyta.

„Iš Kauno miesto, daugiau iš niekur nenukris (finansavimas – BNS). Darysime reorganizacijas, ieškosime, kaip tuos pinigus uždirbti“, – žurnalistams penktadienį sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Kauno vicemeras Povilas Mačiulis aiškino, kad Europos Sąjungos fondai nefinansuoja šio projekto, kuris miestui yra pernelyg brangus. Anot jo, vien šiemet gatvės atnaujinimo darbams reikės apie 0,5 mln. eurų.

„Europos Sąjungos paramos nebus, tai yra, mums toks jau palikimas iš praėjusios valdžios, kad manome pagal dabartinę situaciją, kad tikrai yra per brangi Laisvės alėja. Bet ji jau buvo pradėta, mes ją turėsime pabaigti. Ieškosime visų būdų, kaip mažinti sąnaudas ir šiais metais žinome, kad reikės apie pusės milijono papildomai eurų, tam, kad galėtume sėkmingai įgyvendinti tą tempą“, – kalbėjo P.Mačiulis.

Pasak miesto vadovų, pavyko susitarti, kad pirmasis etapas būtų baigtas per 15 mėnesių vietoj anksčiau numatytų 24.

Pirmąjį rekonstrukcijos etapą, tvarkant gatvės atkarpą tarp Nepriklausomybės aikštės ir A.Mickevičiaus gatvės, už 4,86 mln. eurų įgyvendina bendrovių „Autokausta“, A.C.B (Latvija) ir „Lietuvos kelių statyba“ konsorciumas, darbus pradėjęs balandį.  

Laisvės alėją numatyta rekonstruoti šešiais etapais, o visi darbai, kaip skelbta anksčiau, kainuotų apie 20 mln. eurų. Numatoma, kad visa alėja galutinai bus atnaujinta iki 2020 metų.

Šiaulių bankas projektui šiemet paskolino 1,5 mln. eurų.

Dviračiai važinės, konkė – greičiausiai ne

Kauno Laisvės alėjoje bus padaryti takai dviračiams, tačiau anksčiau planuotas arklių traukiamas tramvajus – konkė – greičiausiai įrengiama nebus, penktadienį pranešė Kauno miesto vadovai.

Jie dar kartą pabrėžė, kad automobilių eismo centrinėje Kauno pėsčiųjų alėjoje tikrai nebus.

„Daug diskusijų kelia Laisvės alėjos rekonstrukcija, ar bus čia automobiliai, ar bus dviračių takas, ar bus čia pėsčiųjų zona ir panašiai, tad norime labai aiškiai pasakyti, kad diskusijų daugiau nebebus, nes šiandien miesto savivaldybė priėmė labai aiškius sprendimus. Mūsų pozicija yra tokia: automobilių Laisvės alėjoje nebus, vietos jiems čia nėra, dviračių takas išliks ir, be abejo, kaip ir visada, čia bus pėsčiųjų zona“, – žurnalistams penktadienį sakė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.

Laisvės alėjoje anksčiau siūlyta įrengti bėgius, kuriais galėtų riedėti konkė – toks transportas kadaise važinėjo Kauno gatvėmis. Tačiau miesto vadovai sako, kad šis klausimas dar diskutuojamas, bet greičiausiai konkės bus atsisakyta, taip išlaikant centrinę miesto gatvę pėsčiųjų zona.

„Greičiausiai konkės nebus. Nes konkė buvo įrengta, kai Laisvės alėja buvo transporto gatvė, važiuojamoji dalis. Kadangi automobilių nebus, tai mes vietoje konkės ieškosime alternatyvos, kad tai būtų kokie nors elektriniai vagonėliai su guminiais ratukais. Dar diskutuojame apie tai, bet jeigu padarytume bėgius, istorinis paveldas būtų išsaugotas, bet moterims vaikščioti po Laisvės alėją būtų labai nesaugu – rūpinamės jų bateliais. Ir labai nesaugu būtų dviratininkams“, – kalbėjo meras Visvaldas Matijošaitis.

Klausimas dėl automobilių ir dviračių judėjimo Laisvės alėjoje iškeltas prasidėjus Laisvės alėjos rekonstrukcijai. Pirmąjį rekonstrukcijos etapą, pradėtą balandį, tikimasi pabaigti per 14 mėnesių.

Planuota, kad visos Laisvės alėjos atnaujinimas bus baigtas iki 2020 metų.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...