captcha

Jūsų klausimas priimtas

J. Olekas: „An-2“ bus ištraukiamas artimiausiu metu

Baltijos jūroje nuskendusį lėktuvą „An-2“ ketinama ištraukti artimiausiu metu. Apie tai penktadienį po neeilinio Vyriausybės posėdžio, kuriame nutarta sudaryti komisiją žmonių paieškos ir gelbėjimo darbams Baltijos jūroje įvertinti, pranešė krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Baltijos jūroje nuskendusį lėktuvą „An-2“ ketinama ištraukti artimiausiu metu. Apie tai penktadienį po neeilinio Vyriausybės posėdžio, kuriame nutarta sudaryti komisiją žmonių paieškos ir gelbėjimo darbams Baltijos jūroje įvertinti, pranešė krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.

Pasak ministro, dabar daugiausia pastangų dedama tam, kad būtų surasti ir perduoti kontaktai Susisiekimo ministerijai dėl to, kas gali iškelti lėktuvą. J. Olekas sakė, kad netrukus bus apsispręsta, kas ir kada pradės kėlimo procedūras.

Kiek kainuos orlaivio iškėlimo operacija, kol kas lieka neaišku, tačiau vien apžiūra dėl kėlimo, skaičiuojama, kad gali kainuoti apie 20 tūkst. eurų.

Dėl orlaivio iškėlimo derinamasi su keliomis šalimis, tarp kurių Švedija, Olandija, užklausimai nusiųsti ir kitoms šalims, tačiau greičiausiai lėktuvo iškėlimas prasidės ne anksčiau kaip savaitgalį. Kada tiksliai, J. Olekas nenorėjo spėlioti.

„Aš tikrai nemanau, kad tai turėtų užtrukti ilgai, bet, be abejo, turbūt ne šiandien tai bus daryta, kažkiek laiko reikės pasižiūrėti, bet aš negaliu sakyti, nes nesu toks specialistas“, – kalbėjo krašto apsaugos ministras.

Klausiamas, ar mato savo asmeninių klaidų, J. Olekas kalbėjo apie tai, kad galėjo pasitikslinti atliekamų darbų planą, galėjo įvesti nuostatą, kad vos tik prasidėjus operacijai daromi pranešimai.

„Kaip aš sakiau, kad tos pirmos valandos labai svarbios, tai jos iš tikrųjų išgyvenimui svarbios, ir čia yra vėlgi (jau dabar aš įsigilinęs į tas procedūras, kurios yra): jeigu būtų nelaimės signalas, tai operaciją būtų pradėję iš karto, bet kadangi buvo ne nelaimės signalas, o tik lėktuvo dingimas, tai laukė, kol nusileis“, – teigė ministras.

Sudaryta komisija „An-2“ paieškos ir gelbėjimo darbams įvertinti

Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus siūlymu neeiliniame Vyriausybės posėdyje nutarta sudaryti komisiją žmonių paieškos ir gelbėjimo darbams Baltijos jūroje įvertinti.

„Komisijai pavesta įvertinti valstybės institucijų veiksmus, veiksmų koordinavimą ir teisinį reglamentavimą, vykdant žmonių paieškos ir gelbėjimo darbus Baltijos jūroje, ir iki birželio 10 dienos pateikti Vyriausybei išvadas dėl vykdytų žmonių paieškos ir gelbėjimo darbų Baltijos jūroje ir pasiūlymus dėl teisinio reglamentavimo tobulinimo“, – sako Vyriausybės vadovas.

Premjeras taip pat prašo politikų nekaitinti aistrų ir šios katastrofos nenaudoti ciniškai savireklamai. „Mums visiems rūpi išsiaiškinti nelaimės Baltijos jūroje priežastis ir padaryti viską, kad tai nepasikartotų“, – pažymi Ministras Pirmininkas.

Komisijos pirmininku paskirtas Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis. Į komisiją įtraukti Krašto apsaugos, Susisiekimo, Vidaus reikalų ir Užsienio reikalų ministerijos, Vilniaus Gedimino Technikos universiteto A. Gustaičio aviacijos instituto atstovai. Prireikus komisija galės pasitelkti nepriklausomų ekspertų, valstybės institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovų. Į pirmąjį posėdį komisija renkasi jau penktadienį Vyriausybės rūmuose.

Posėdžio metu taip pat priimtas sprendimas organizuoti lėktuvo iškėlimą siekiant išsiaiškinti šios tragiškos avarijos aplinkybes.

Dėl gelbėjimo įrangos lėktuve – skirtingos pozicijos

Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas komandoras Artūras Andrušaitis penktadienį pareiškė, kad į Baltijos jūrą nukritusiame lėktuve galėjo nebūti visų reikalingų gelbėjimosi priemonių.

Lietuvius išlydėjęs švedų oro uostas vadovas su tokiais svarstymais nesutinka, sakydamas, kad nelaimę patyrusiame orlaivyje buvo gelbėjimosi plaustas ir kostiumai.

Komandoras A. Andrušaitis žurnalistams penktadienį sakė, kad lietuvių pilotų šeštadienį ieškoję gelbėtojai padarė viską, ką galėjo.

„Pirmomis valandomis (buvo) penki orlaiviai. Jeigu žmonės būtų tikrai buvę paviršiuje su gelbėjimosi liemenėmis, ryškiomis, oranžinėmis gelbėjimosi liemenėmis, jie tiktai būtų buvę (pastebėti). Sakė, turėjo gelbėjimosi plaustą. Niekas dabar negali patikslinti to, kol nebus atlikta apžiūra, ar yra. Išsipūtusio gelbėjimosi plausto, kuris suveikia automatiškai dešimties metrų gylyje, nebuvo rasta. Aš manau, kad Lietuva padarė tikrai viską, kad būtų suteikta pagalba šitiems žmonėms, jeigu jiems būtų pavykę išlipti, iššokti iš to lėktuvo“, – Vyriausybėje kalbėjo centro vadovas.

„Taip, aš darau prielaidą, kad to plausto galėjo nebūti. Kadangi pagal pirminę informaciją įgula turėjo gelbėjimosi liemenes, išgyvenimo kostiumus ir plaustą. Kaip paaiškėjo jau operacijos eigoje, išgyvenimo kostiumų lėktuve nebuvo, nors informacija atėjo iš abiejų pusių, kad jie buvo (...). Pradėjome tikslinti, ar tikrai buvo. Atsakymas buvo neigiamas. Dėl plausto belieka vėl spėlioti ir daryti prielaidas, nenoriu šito akcentuoti, mano atsakymas turbūt būtų toks“ , – teigė komandoras.

Lietuvių pilotus paskutinis matęs Kattlebergo oro uosto Geteborge vadovas Kjelas Brattforsas savo ruožtu teigė, kad lietuviai turėjo gelbėjimosi įrangą, su kuria vandenyje galima išbūti iki šešių valandų.

„Jie lėktuve turėjo vieną valtį ir du gelbėjimosi kostiumus. Su šiais vandenyje galima išbūti maždaug penkias – šešias valandas“, – telefonu iš Švedijos BNS sakė K. Brattforsas.

Orlaivio savininkės įmonės „Klaipėdos avialinijos“ direktorius Viktoras Šišniauskas BNS taip pat teigė, kad laive buvo plaustas ir du išgyvenimo kostiumai.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs orlaivis „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais virš Baltijos jūros dingo šeštadienio popietę. Antradienį lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne. Ketvirtadienį nustatyta, kad orlaivyje yra vieno piloto kūnas.

Vyriausybė penktadienį nusprendė orlaivį iškelti. Kelios komisijos pradėjo tyrimą dėl šio incidento ir gelbėjimo operacijos.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...