captcha

Jūsų klausimas priimtas

KAM aiškina, kodėl neprašė pasieniečių pagalbos, o vieną savo sraigtasparnį laikė šventėje

Virš Baltijos jūros dingusio lėktuvo „An-2“ paieškos ir gelbėjimo operacija sulaukė prieštaringų vertinimų.
Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8, A. Gedrimo (BFL/KAM) nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8, A. Gedrimo (BFL/KAM) nuotr.

Virš Baltijos jūros dingusio lėktuvo „An-2“ paieškos ir gelbėjimo operacija sulaukė prieštaringų vertinimų.

Krašto apsaugos ministerijos Visuomenės informavimo skyrius pirmadienį atsakė į BNS klausimus dėl viešojoje erdvėje keliamų abejonių.

Tačiau ministerija neatsakė, kodėl pasitarimas dėl paieškos atnaujinimo organizuotas tik pirmadienio 9 valandą, nors tokiose situacija svarbi kiekviena valanda.

Kodėl sekmadienį vienas sraigtasparnis buvo šventėje Marijampolėje, užuot prisidėjęs prie paieškos operacijos?

Gegužės 17 dieną dingusio orlaivio paieškos operacijai vykdyti buvo skirti du Karinių oro pajėgų orlaiviai – sraigtasparnis Mi-8 ir transportinis lėktuvas L-410. Paieškos operacijai jūroje, nustatytuose rajonuose, orlaivių pakako, todėl antrojo sraigtasparnio Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras nereikalavo. Mi-8 budėjo 15 min. parengtyje Marijampolėje ir buvo pasiruošęs bet kuriuo metu pakilti gavus komandą.

Kodėl į paiešką neįtraukti Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparniai?

VSAT sraigtasparniai nėra skirti tokioms operacijoms jūroje. Plačiau galėtų pakomentuoti VSAT atstovai.

Ar šeštadienį žvalgyti jūrą buvo pakelti NATO naikintuvai? Kodėl?

NATO oro policijos misija nėra skirta paieškos ir gelbėjimo vykdymui. Budintys naikintuvai netinkami vykdyti tokio pobūdžio operacijas ir vykdo tik oro policijos funkcijas.

Bendrovė „Oro navigacija“ teigia, kad lėktuvo nefiksavo nei Lietuvos, nei Lenkijos, nei Švedijos radarai, nes jis skrido per žemai bei buvo nutolęs nuo kranto daugiau nei per 100 kilometrų. Ar Lietuvos kariniai radarai nefiksuoja lėktuvų, skrendančių virš jūros netoli Lietuvos sienų žemiau nei 3 km aukštyje?

Informacija apie radaro matomumo ribas bei aukščius viešai neskelbiama, nes tai susiję su šalies gynybiniais pajėgumais.

VSAT: mūsų sraigtasparnis paieškai virš jūros tinka

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) teigia, kad dingusio lėktuvo paiešką organizavę kariškiai neprašė pasieniečių sraigtasparnio prisijungti prie operacijos.

„Kalbėjau su mūsų aviacijos rinktinės vadu, jis sakė, kad jokių kreipimųsi nebuvo“, – BNS pirmadienį sakė VSAT atstovas spaudai Giedrius Mišutis.

Pasak jo, VSAT sraigtasparnis „Eurocopter EC 145“ „gali skraidyti vadinamojoje agresyvioje aplinkoje – virš jūros, virš miestų“.

„Jame tik nėra įrangos, kad būtų galima, tarkime, iš jūros ištraukti aptiktus žmones. Bet žvalgybai, paieškoms jis tinka, yra ir kameros, ir visa kita. Ir fiziškai jis galėtų dalyvauti“, – BNS sakė G.Mišutis.

Anot jo, sraigtasparnio nuolatinė buvimo vieta yra Paluknio aviacijos bazė Trakų rajone, gavus įsakymą ir prisistačius įgulai bei esant palankioms oro sąlygoms orlaivis Klaipėdą galėtų pasiekti per valandą – būtent per tiek laiko iš Klaipėdos į Vilnių balandžio mėnesį buvo atskraidinta donoro širdis.

Krašto apsaugos ministerija, BNS paklausta, kodėl neprašyta VSAT pagalbos, atsakė, kad „VSAT sraigtasparniai nėra skirti tokioms operacijoms jūroje“.

Lėktuvas „An-2“ su dviem patyrusiais pilotais dingo šeštadienio popietę skrisdamas iš Švedijos į Lietuvą.

Jūrą žvalgė Lietuvos, Švedijos ir Latvijos karo laivai ir orlaiviai, tačiau jokių pėdsakų aptikti nepavyko. Krašto apsaugos ministerija žada, kad paieška bus tęsiama ir antradienį.

Tyrimą dėl lėktuvo dingimo atlieka Susisiekimo ministerija.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...