captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ilgiau nei parą ieškotų dingusių pilotų kolegos: gelbėjimo operacija buvo parodija

Baltijos jūroje dingusių lietuvių pilotų Adolfo Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio kolegos neslėpė pasipiktinimo, kad žmonių paieškos ir gelbėjimo operacija buvo nutraukta po paros. Be to, esą ir pati paieška buvo labiau panaši į parodomąją akciją, o ne į rimtą operaciją.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Baltijos jūroje dingusių lietuvių pilotų Adolfo Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio kolegos neslėpė pasipiktinimo, kad žmonių paieškos ir gelbėjimo operacija buvo nutraukta po paros. Be to, esą ir pati paieška buvo labiau panaši į parodomąją akciją, o ne į rimtą operaciją.

„Praėjo 24 valandos ir paieška nutraukiama. Labai įdomi situacija. Įdomu, jei tie žmonės, kurie priėmė sprendimą nutraukti paiešką, dabar patys sėdėtų toje valtyje, kurioje veikiausiai yra pilotai. Kaip jie jaustųsi?“ – retoriškai klausė dingusių pilotų kolega Mindaugas (pavardė redakcijai žinoma – DELFI).

Jis bei kiti pilotai, pažinoję A. Mačiulį ir A. Selmistraitį, gerbiantys jų patirtį, net neabejojo, kad realiausia versija yra ta, jog dingę pilotai yra gelbėjimosi valtyje, o ne plūduriavo vandenyje tik vilkėdami gelbėjimosi liemenes.

„Kiek mums pavyko išsiaiškinti, kai pilotai susisiekė su Palangos oro uostu, jie pranešė, kad yra maždaug 1,5 kilometro aukštyje. Jei ir sugedo lėktuvo variklis, tai jie turėjo dar mažiausiai 10 minučių pasirengti avariniam nusileidimui jūroje. Vadinasi, vienas pilotas vairavo lėktuvą, o kitas nuėjo į lėktuvo galą, surinko visą gelbėjimosi įrangą. Tikime, kad jie spėjo apsivilkti hidrokostiumus, nes laiko tikrai pakako“, – savo versiją dėstė paieškos nutraukimu pasipiktinusius dingusiųjų kolegas atstovaujantis Mindaugas.

Jo žodžiais, pilotų, pažinojusių dingusius vyrus, bendruomenė net neabejoja, kad A. Mačiulis ir A. Selmistraitis šiuo metu plūduriuoja Baltijos jūroje gelbėjimosi valtyje.

„Suprantama, kad ji maža – vos dviejų metrų ilgio, todėl pamatyti ją tarp bangų yra sudėtinga. Tačiau paieškos negalima nutraukti. Vyrai tikrai gyvi, bet sprendimas nutraukti paiešką juos gali pražudyti. Pats žinau atvejų, kai išgyveno pilotai, gelbėjimosi valtyje plūduriavę keturias paras. Tiesa, tada oras buvo šiltesnis. Tačiau ir mūsų vyrai moka apsisaugoti nuo šalčio, yra toks specialus valties dangtis. Viskas, ką reikia dabar daryti, jų ieškoti, o ne nuleisti rankas“, – emocionaliai kalbėjo pašnekovas.

Jam keista tai, kad ieškoti dingusio lėktuvo buvo pasiųsti laivai, kurių maksimalus greitis yra 10 kilometrų per valandą. „Vadinasi, kol jie iš Nemirsetos nusigavo iki galimos įvykio vietos, praėjo 9 valandos, dar tiek pat laiko užtruko grįžimas atgal. Tai realiai paieška laivais truko vos kelias valandas“, – piktinosi Mindaugas.

Anot jo, paieškoms buvo būtina pasitelkti modernią įrangą. „Ir pats, ir kiti esame skaitę, jog pasieniečiai turi sraigtasparnius, iš kurių gali nustatyti žmogaus buvimo vietą pagal kūno skleidžiamą šilumą. Taip gaudomi kontrabandininkai. O kodėl tokia įranga negalima ieškoti dingusių žmonių?“ – retoriškai klausė pašnekovas.

Jam keisti pasirodė ir civilinės aviacijos specialistų spėliojimai, kodėl pilotai Palangos oro uostui nepranešė, kad pateko į bėdą, kokios jų tikslios koordinatės.

„Mes, pilotai, kurie skraidome šioje erdvėje, puikiai žinome, kaip bendraujama su Palangos oro uosto Skrydžių valdymo centru. Kartais gali ir 20 minučių rėkti, bet niekas neatsiliepia. Todėl tikėtina, kad ir šįkart pilotai bandė pranešti, kad pateko į bėdą, kur yra, tačiau jų informacijos tiesiog niekas nepriėmė“, – samprotavo pašnekovas.

Jis reziumavo, jog, atsižvelgiant į dingusių pilotų patirtį, labiausiai tikėtina, kad jie yra gelbėjimosi valtyje ir tikrai dar gyvi.

„Žinoma, tikiu, kad jie gyvi, kad kuo geriausiai sureagavo į avarinę situaciją. Tačiau jiems reikia pagalbos, juos reikia surasti, nes laikas tikrai nėra jų sąjungininkas. Negalima nutraukti paieškų. Ir tai ne mano, o visų juos pažįstančių pilotų nuomonė“, – tvirtino Mindaugas.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...