captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nuspręsta Baltijoje dingusio lėktuvo paiešką nutraukti sutemus

Lietuvos karinių jūrų pajėgų atstovas Antanas Brencius sako, kad prieš parą virš Baltijos jūros dingusio lietuvių lėktuvo paieška bus nutraukta sekmadienį saulei nusileidus.
„An-2“ modelio lėktuvas, Julian Herzog/Wikimedia Commons nuotr.
„An-2“ modelio lėktuvas, Julian Herzog/Wikimedia Commons nuotr.

Lietuvos karinių jūrų pajėgų atstovas Antanas Brencius sako, kad prieš parą virš Baltijos jūros dingusio lietuvių lėktuvo paieška bus nutraukta sekmadienį saulei nusileidus.

Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas „L 410“ savo darbą jau baigė, Latvijos sraigtasparnis dar žvalgo teritoriją, laivai dar jūroje, baigus darbą, jiems nurodyta prisistatyti į Klaipėdos uostą.

„Tikėtina, kad paieškos operacija bus nutraukta saulei nusileidus. Nieko nebuvo aptikta, su šiandien operacija bus nutraukta ir, manau, nepratęsta“, – BNS sakė pulkininkas leitenantas A.Brencius. Jo teigimu, jeigu pilotai būtų išsigelbėję, jie būtų patekę į Latvijos kontroliuojamą teritoriją.

Pasak Karinių jūrų pajėgų atstovo, buvo išžvalgyta nemaža teritorija Liepojos ir Švedijos link.

A.Brencius BNS taip pat sakė, kad iš Švedijos gautos šios šalies karinių pajėgų radarų užfiksuotos koordinatės patikslino paieškos teritoriją.

„Pirminė informacija nebuvo tokia tiksli, o gavus iš Švedijos koreguotas paieškos rajonas – daugiau šiaurės rytus, arčiau Latvijos atsakomybės rajono“, – BNS sakė Lietuvos karinių pajėgų atstovas.

Atliks tyrimą

Susisiekimo ministerijos padalinys tirs įvykį, kai šeštadienį be žinios dingo virš Baltijos jūros iš Geteburgo į Lietuvą skridęs vienmotoris civilinis lėktuvas su dviem lakūnais.

Tyrimas tikriausiai bus pavestas Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimo vadovui Broniui Merkiui, BNS informavo Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.

„Mes tuo neužsiimam, mūsų kitos funkcijos. (..) Latvija čia ne prie ko, nes buvo mūsų skrydžių valdymo zonoje, tai mūsų teritorija. Be to mūsų registro, mūsų aviakompanijos lėktuvas, tyrimo jurisdikcija tenka Lietuvai“, - teigė A.Šumskas.

Pasak A.Šumsko, jeigu orlaivis ir bus surastas ir iškeltas, vadinamųjų juodųjų dėžių jame nebus, nes jų įrengimas tokio tipo lėktuvuose nėra numatytas, yra tik skrydžio aukštį matuojantis prietaisas. Nors lėktuvas neturėjo juodųjų dėžių, jis galėjo skristi per Baltijos jūrą, net tokiam skrydžiui keliami tik gelbėjimo įrangos reikalavimai.

„Jis turėjo pilną gelbėjimo įrangą. Ar ja buvo pasinaudota - čia jau kitas klausimas“, - sakė A.Šumskas.

Jis sakė, kad orlaivių avarijų standartinės priežastys yra keturios - orlaivių gedimas, pilotų klaidos, nepalankios meteorologinės sąlygos ir išorinis poveikis. Jis iš karto atmetė versiją, kad pilotai galėjo padaryti klaidų, oro sąlygos buvo geros.

A.Šumskas sakė kartu studijavęs, baigęs mokslus ir skraidęs su dabar dingusiu pilotu Adolfu Mačiuliu.

„Ypatingai patyręs, lygių Lietuvoje nėra“, - apie kolegą kalbėjo Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Prašė Latvijos pagalbos

Lietuvių lėktuvo padėjo ieškoti sraigtasparnis iš Latvijos, ieškojęs savo atsakomybės rajone.

„Latvijos sraigtasparnis dabar nutūpė Palangoje pasipildyti kuro, kuro pasipildys ir karinių oro pajėgų lėktuvas – jie skraidys toliau. Laivai „šukuoja“ jūrą visą laiką, tačiau nerasta nė jokio mažiausio objekto“, – sekmadienio pavakarę BNS sakė A. Brencius.

Virš Baltijos jūros dingusiu vienmotoriu civiliniu lėktuvu „An-2“ skrido tik du klaipėdiečiai lakūnai, keleivių jame nebuvo. Orlaivis gali talpinti iki 12 keleivių.

„Pagalbos paprašyta, nes gelbėjimo rajonas peržengė Latvijos jūrų gelbėjimo koordinavimo centro ribas. Be to, didėja vėjas, kas valandą paieškos rajonas išsiplečia po jūrmylę“, – yra sakęs A.Brencius.

Skrido Švedijoje pirktu lėktuvu

„Klaipėdos avialinijų“, kurioms priklauso dingęs lėktuvas, direktorius Viktoras Šišniauskas BNS sakė, kad Lenkijoje pagamintas „An-2“ buvo nupirktas Švedijoje.

„Jis buvo geros būklės, mes ketinome jį panaudoti savo reikmėms“, – sakė parašiutininkų skraidinimo, trąšų barstymo, fotografavimo ir filmavimo paslaugas teikiančios oro bendrovės vadovas.

Pasak jo, lakūnai skrido iš Danijos į Geteborgą, skrydyje praleidę pusantros valandos teigė, kad nėra jokių problemų. Lėktuvas šeštadienį 17.20 val. turėjo leistis Klaipėdos aerodrome. Tuščias toks lėktuvas sveria 3,5 tonos, o su kuru jo masė siekia 5 tonas. Orlaivyje buvo gelbėjimosi įranga, plaustai.

Dingusiu lėktuvu „An-2“ skrido du patyrę lakūnai – Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis. Abiem jiems – per 60 metų, jie ore yra praleidę daugiau nei 15 tūkst. valandų.

„Tai pirmas toks atvejis, kad virš Baltijos jūros dingtų civilinis orlaivis“, – teigė V.Šišniauskas.

Sekmadienio rytą dingusio lėktuvo buvo ieškoma toliau.

Lietuvos karinių jūrų pajėgų atstovas A. Brencius BNS sakė, kad 7 val. 20 min. ieškoti lėktuvo pakilo Karinių oro pajėgų sraigtasparnis. Karo laivai paieškas tęsė ir naktį.

„Naujienų jokių. Ieškoma 97 jūrmylių atstumu nuo kranto, būdamas tokiu atstumu jis prarado ryšį su Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centru“, – BNS sakė kapitonas leitenantas A.Brencius. Jis pažymėjo, kad neradus lėktuvo, jo bus ieškoma šiauriau, kas valandą ieškomas objektas gali vis labiau tolti.

Kaip pranešė Krašto apsaugos ministerija, šeštadienį apie 18 val. Karinių oro pajėgų ir Lietuvos karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro budėtojai gavo Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centro pranešimus apie prarastą ryšį su orlaiviu „An-2“, skridusiu virš Baltijos jūros.

Į paieškos rajoną iš Nemirsetos gelbėjimo posto buvo nedelsiant išsiųstas budintis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Mi-8“, dar vienas karinis sraigtasparnis atskrido iš Kauno, jei prireiktų pastiprinti operaciją.

Paieškai taip pat pasitelkti du Karinių jūrų pajėgų laivai: gelbėjimo laivas „Šakiai“ ir vadovavimo ir aprūpinimo laivas „Jotvingis“ (N42).

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...