captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kauno stotelių stoginės planuotos įrengti pagal neteisėtą sutartį

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) galutinai nustatė, kad Kauno valdžios ir bendrovės „Reklamos arka“ kocesijos sutartis dėl transporto stotelių stoginių įrengimo ir priežiūros yra neteisėta.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) galutinai nustatė, kad Kauno valdžios ir bendrovės „Reklamos arka“ kocesijos sutartis dėl transporto stotelių stoginių įrengimo ir priežiūros yra neteisėta.

 LAT balandžio 17 dieną patenkino vienos didžiausių lauko reklamos agentūrų „JCDecaux“ skundą ir panaikino Lietuvos apeliacinio teismo pernai gruodį priimtą nutartį.

„JCDecaux“ teisme ginčijo koncesijos sutarties pakeitimus, susijusius su stoginių vietų keitimo tvarka, remonto laiku, vietine rinkliava bei papildoma konkurso nugalėtojo apsauga nuo konkurencijos. Nurodoma, kad naujai suderėtos sutarties nuostatos nebuvo viešintos ir anksto, o konkurso dalyviai dėl jų nesivaržė.

Koncesijų įstatyme nurodoma, kad į derybas kviečiamas tik geriausią pasiūlymą pateikęs dalyvis, o kitų dalyvių kvietimas galimas, bet neprivalomas. LAT nuomone, toks reguliavimas turėtų reikšti, kad draudimas nukrypti nuo konkurso techninių, komercinių ir finansinių reikalavimų negali būti suprantamas tik kaip ribojimas derybomis pakeisti pasiūlymų vertinimo kriterijus.

„Priešinga pozicija suponuotų iškraipytos konkurencijos situaciją, kai su vieninteliu ūkio subjektu institucija derėtųsi dėl pirminėse konkurso sąlygose neįtvirtintos ekonominių interesų pusiausvyros. Tai, be kita ko, galėtų lemti ūkio subjektų siekį institucijai dirbtinai teikti ekonomiškai nepagrįstus pasiūlymus, kad vėliau su ja galėtų derėtis dėl sau palankesnių koncesijos sutarties vykdymo sąlygų“, – teigiama LAT nutartyje.

Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas BNS teigė, kad LAT nutartis bus vykdoma – po savaitės ketinama pradėti derybas su „Reklamos arka“.

„Sudarysim komisiją, sėsim su tuo, kas ten laimėtojai („Reklamos arka“ – red. past.) ir derėsimės, kaip toliau vykdyti projektą. Grįžtame į derybų etapą, laimėtojas yra, turime su juo derėtis“, – BNS teigė G. Petrauskas.

Ginčas dėl beveik 350 stotelių stoginių įrengimo kilo 2014-ųjų gegužę, kai Kauno valdžios skelbtame konkurse laimėjo vienintelė jo dalyvė „Reklamos arka“. „JCDecaux“ pasiūlymo nepateikė, nes, anot jos, konkurso sąlygose numatytos sutarties detalės neatitinka realybės.

Pagal 20 metų trukmės sutarties sąlygas visas stogines už savo lėšas turėjo įrengti ir prižiūrėti „Reklamos arka“. Preliminariais skaičiavimais, vien stoginių įrengimas kainuotų iki 1,6 mln. eurų. Be to, sutartyje buvo nurodyta, kad „Reklamos arka“ savivaldybei mokėtų koncesijos mokestį, kuris per visą sutarties laiką būtų daugiau nei 290 tūkst. eurų.

Be to, įmonė visą sutarties galiojimo laiką būtų atleista nuo vietinės rinkliavos už išorinės reklamos leidimų išdavimą.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...