captcha

Jūsų klausimas priimtas

R. Šimašius – apie „Facebook“ ir šūvius pro šalį: išdavė paslaptį, kas padėjo laimėti rinkimus

Ketvirtadienį „Login“ konferencijoje apsilankęs naujasis Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius skaitė paskaitą apie savo kovą dėl rinkėjų „Facebook“ – pergales ir šūvius pro šalį. Jos metu jis išdavė ir tai, kas administruoja jo socialinių tinklų paskyras.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Ketvirtadienį „Login“ konferencijoje apsilankęs naujasis Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius skaitė paskaitą apie savo kovą dėl rinkėjų „Facebook“ – pergales ir šūvius pro šalį. Jos metu jis išdavė ir tai, kas administruoja jo socialinių tinklų paskyras.

„Kai dar nedaug lietuvių žinojo apie „Facebook“, dalyvavau vienoje konferencijoje, kur man pasiūlė šį socialinį tinklą išbandyti. Man jis pasirodė absoliuti nesąmonė. Išjungiau ir daug metų prie jo negrįžau“, – sakė jis.

Nors R. Šimašius pripažino niekada nebuvęs didelis socialinių tinklų gerbėjas, dabar sakė turintis paskyras ir „Facebook“, ir „Google+“, ir „Linkedin“, ir „Twitter“, ir „Instagram“ tinkluose. Socialiniame tinkle „Facebook“ su juo draugauja 3 tūkst., o seka 30 tūkst. žmonių.

„Prie socialinių tinklų pradėjau jungtis po 2008 m. rinkimų. Tai buvo kaip terapinė priemonė. Suprantu, kad žinutė „Facebook“ ar tinklaraštyje adresato gal ir nepasieks, bet pats ramiau jausiuosi pasidalinęs mintimis. Viešosios išpažinties institutas – nuo to pradėjau“, – patikino jis.

Su A. Zuoku nedraugauja

Nepaisant to, kad socialiniais tinklais naudojasi jau ilgą laiką, R. Šimašius patikino iki šiol nežinantis tam tikrų jų naudojimosi peripetijų. Pavyzdžiui, paklaustas, ar tarp savo draugų turi buvusį Vilniaus miesto merą Artūrą Zuoką, jis patikino to nežinantis.

„Man jau pradėjus naudotis „Facebook“, kilo klausimas, ką daryti su savo draugais? Iš pradžių į draugus priėmiau tik tuos, kuriuos gerai pažįstų, kitų prašiau likti sekėjais. Vėliau kartelė kiek nusileido, tad dabar gerai ir nežinau, kas yra tarp mano draugų“, – sakė jis.

Tiesa, paskaitos klausytojai išdavė, kad A. Zuoko tarp jo draugų „Facebook“ nėra.

Mero paskyrą prižiūri ne vienas

Vilniaus miesto meras patikino šiuo metu „Facebook“ valdantis dvi paskyras – asmeninę ir savo, kaip mero, puslapį. Tiesa, administruoti pastarąjį jam padeda padėjėja.

R. Šimašius taip pat prasitarė nevengiantis reklamuoti savo žinučių „Facebook“ tinkle ir nemanantis, kad tai yra blogai.

„Tik nesuprantu, kodėl negalima reklamuoti žinučių savo asmeninėje paskyroje. Kartais man prasideda tam tikros formos šizofrenija, nežinau, ką ir kur rašyti“, – šmaikštavo jis.

Kontroliuoja, ką skelbti „Facebook“

Tiesa, jis pripažino, kad ne viską, ką nori, skelbia savo socialinių tinklų paskyrose.

Pavyzdžiui, rinkimų metu patarėjai jam patarė nesivelti į diskusiją dėl ištraukos iš jo akademinio darbo apie savanaudiškumą, kurią citavo jo oponentai.

„Man knietėjo šiek tiek patrolinti, išnaudoti tą progą. Bet patarėjai sakė, kad akademinis diskursas niekam nėra įdomus, patarė kalbėti apie teisingus dalykus. Gal tai ir praleista galimybė – iškentėjau, bet po rinkimų nuėjau nusifotografuoti prie plakato“, – atviravo jis, pripažinęs, kad vilniečiams ši jo mintis patiko.

Susilaikęs nuo skubotų veiksmų jis sakė ir Kariuomenės dieną. R. Šimašius pasakojo norėjęs pasidalinti nuotrauka, kurioje prie kavos puodelio būtų padėtas pistoletas.

„Manau, kad tai būtų svarbi žinia – ne tik kariuomenė turi mus apginti, bet ir mes patys save. Bet man to padaryti neleido. Taip praleidau dar viena progą patrolinti ir pasismaginti“, – šyptelėjo jis.

Važinėtis po Vilnių šarvuočiu neketina

Paklaustas, ar planuoja save ir Lietuvą garsinti virusiniais vaizdo įrašais taip, kaip tai darė A. Zuokas, pavyzdžiui, šarvuočiu pervažiuodamas per ne vietoje stovinčius automobilius, R. Šimašius patikino manantis, kad užtikrinti efektyvią komunikaciją pavyks ir be to.

„Tai – amžina dilema. Nespjaunu, nesakau, kad to niekada nedarysiu, tačiau manau, kad šiais laikais nereikia bijoti būti normaliu“, – įsitikinęs jis.

Anot R. Šimašiaus, kai kuriais atvejais reikia razinos, kuri atkreiptų dėmesį, tačiau jis nemano, kad ta razina turi atrodyti taip radikaliai.

Kaip vertina kitus politikus „Facebook“?

Kalbėdamas apie savo veiklą socialiniuose tinkluose, jis įvertino ir kolegų darbą juose.

„Dalis prie „Facebook“ prisijungusių politikų rodo savo rimtą veidą, jų paskyrose galima rasti daug neįdomių dalykų“, – pastebėjo jis.

Tiesa, pats patikino bandantis atrasti aukso vidurį. Jo paskyroje galima rasti ir nuotraukų iš laisvalaikio pramogų, ir rimtų politinių pareiškimų.

„Aš „Facebook“ laikau vakarėliu – pasikvieti draugų, kalbi apie kažką aktualaus, jei kažkas pradeda neadekvačiai elgtis, šeimininkas gali tą svečią išprašyti namo – „užbaninti“. Pats žmones blokuoju, ne tam, kad gerai jausčiausi, o tam, kad kiti mano sekėjai jaustųsi gerai, kaip ir vakarėlio metu – išprašomi tie, kurie šūkauja, kabinėjasi prie kitų, lendą į akis su klausimais ne ta tema“, – prasitarė jis.

Kritika – B. Vėsaitei ir R. Juknevičienei

R. Šimašius kaip ne itin tinkamą komunikacijos socialiniuose tinkluose formą pateikė politikės Rasos Juknevičienės oro uoste darytą nuotrauką. Joje užfiksuotas besimeldžiantis musulmonas jai sukėlė „įvairių minčių“.

Anot R. Šimašiaus, tam tikri poelgiai socialiniuose tinkluose politikams gali ne tik padėti, bet ir pakenkti.

„Facebook“ politikui tampa higienos priemone. Pavyzdžiui, ar įmanoma plaunant rankas užsitikrinti, kad nesirgsi? „Facebook“ yra kažkas panašaus. Taip, jei tu juo nesinaudosi, bus sunkiau laimėti rinkimus, bet tai, kad dalyvauji socialinių tinklų veikloje, dar negarantuoja, kad rinkimus laimėsi. Jei dalyvauji nesėkmingai, gali padaryti klaidą. Konkrečiai, ne laimėti, o pralaimėti rinkimus dėl savo veiklos „Facebook“, – samprotavo jis.

Anot jo, netinkamai su savo rinkėjais bendrauja ir Birutė Vėsaitė. Jos pasirinkta taktika – vartotojams siųsti formalias žinutes.

Tiesa, anot R. Šimašiaus, jei nesi „Facebook“ vartotojas, dar ne viskas prarasta. Pavyzdžiui, anot jo, akivaizdu, kad Valdemaras Tomaševskis neturi tiek gerbėjų „Faceboook“, kiek realiame gyvenime.

Įtaką sprendimams daro ir žinutės „Facebook“

R. Šimašius pripažino, kad su juo socialiniuose tinkluose bendraujantys žmonės gali padaryti įtaką jo sprendimams.

„Skaudžiausia patirtis buvo ta, kai per socialinius tinklus paskyriau vieną Vyriausios rinkimų komisijos narį, kurie ten pradėjo trolinti, yra tekę gauti ir siūlymų, įstatymo projektų“, – sakė jis.

Kitas efektyvios komunikacijos pavyzdys – šiukšlių krūva prie sakurų. R. Šimašius patikino ją pirmą kartą pamatęs nuotraukose, darytose savaitgalį. Pirmadienį ši problema jau buvo išspręsta – liepta pastatyti papildomą šiukšlių dėžę.

„Šiukšlės prie sakurų man nėra tik šiukšlės prie sakurų. Tai leidžia pamatyti, kad šiukšlių išvežimo struktūra neseka paskui žmones. Man tai – šiukšlių išvežimo sistemos klaida. Noriu, kad būtų sukurtas algoritmas, kuris parodytų, kur ir kada yra žmonės, kaip išspręsti likusių šiukšlių problemą“, – idėjomis dalijosi jis.

Paklaustas apie tai, kodėl savo rinkiminei kompanijai nenaudojo sakurų, R. Šimašius atšovė, kad lanksvos jam gražesnės. Todėl prieš metus darėsi nuotrauką prie šio krūmo.

Ar tai tinkama platforma kovai?

Apibendrindamas savo pranešimą, jis patikino nemanantis, kad „Facebook“ yra tinkama platforma kovai rinkimuose.

„Man atrodo, labai svarbu sau pasakyti, kad kovoti apskritai nereikia. O jei reikia, tai ne su kažkuo, o dėl kažko. Pavyzdžiui, kad paskleistum kokią nors žinią. Kovoti yra nesmagu, negražu ir nelabai efektyvu. Rinkimų metu stengiausi nesivelti į socialiniuose tinkluose kylančias diskusijas“, – atviravo jis.

Tačiau, anot jo, „Facebook“ – gera platforma parodyti savo žinias, pasidalinti rinkiminiais pažadais. R. Šimašius taip pat pasidalijo tai įrodančiu pavyzdžiu – jo rašyta žinute apie pokyčius registracijos į darželius srityje. Kaip pats sakė, tai buvo „gerai sukalta žinutė“.

„Kol nebuvau šios rinkimų kompanijos smaigalyje, laikiausi principo, kad politikas turi būti labai atsakingas – pasakai ir įteisini“, – patikino jis.

Ieško dermės

Vis dėlto jis nemano, kad savo socialinių tinklų paskyrose politikai turi dalintis tik tokiomis rimtomis žinutėmis.

„Vieni sako, kad politikas turi dalintis visokiomis savo mintimis, kiti – kad reikia sakyti tai, ką žmonės nori girdėti. Aš esu linkęs kalbėti apie tai, kas yra aktualu. Jei turite antrąją pusę, ar tikitės, kad 100 proc. su tuo žmogumi sutarsite visais klausimais? Turbūt ne. Todėl tikėtis, kad 100 proc. sutarsi su politiku yra naivu“, – patikino jis.

Anot R. Šimašiaus, svarbiausia, kad socialiniame tinkle „Facebook“ galima naudingai ir smagiai bendrauti. Jis išdavė paslaptį – laimėti rinkimus jam padėjo ir smagus nusiteikimas.

„Rinkimus laimi ne tie, kuriems sunku. Jei nemalonu, ko tu ten eini? Aš džiaugiuosi, kad galiu sakyti, kad man – smagu. Prieš 10 metų smagiai daryti rimtus dalykus nebuvo galima. Dabartinė karta šiek tiek pasikeitė. Mes vis labiau suprantame, kad galima šypsotis, bet kartu ir rimtai dirbti“, – sakė jis.

Paklaustas apie šiuo metu vis pasigirstantį siūlymą suvaržyti bendravimą internete, jis sakė, kad kalbant apie interneto laisvę svarbūs yra trys dalykai: patogumas, privatumas ir saugumas.

„Manau, kad balansą tarp šių dalykų galima užtikrinti ir be draudimų“, – sakė jis.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...